دبیرخانه جشنواره دومین یادواره «رفیق خوشبخت ما» در قزوین دایر شد

۱۴۰۰/۱۱/۱۸ - ۱۰:۵۹:۰۴
کد خبر: ۱۲۹۵۵۴۷
دبیرخانه جشنواره دومین یادواره  «رفیق خوشبخت ما» در قزوین دایر شد
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: دبیرخانه جشنواره ملی و بین المللی دومین یادواره «رفیق خوشبخت ما» با هدف ترویج روحیه نوع‌دوستی و بزرگداشت خدمات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در قزوین آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛  حسن آصفی در این باره اظهار داشت: همزمان با شهادت امام هادی (ع) و به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر در مراسم افتتاحیه دومین یادواره «رفیق خوشبخت ما» که در دو بخش جشنواره فرهنگی، ادبی و هنری با محور سردار سلیمانی و بخش چلچراغ برگزار شد، استان قزوین به عنوان دبیرخانه جشنواره ملی و بین المللی دومین یادواره «رفیق خوشبخت ما» معرفی شد.

وی تصریح کرد: امسال با توجه به برگزاری پر رنگ تر این یادواره و در راستای برگزاری به صورت ملی و بین المللی، استان قزوین به عنوان دبیرخانه بخش جشنواره «رفیق خوشبخت ما» و استان کرمان نیز در بخش چلچراغ به عنوان دبیرخانه  این یادواره معرفی شدند.

وی با تأکید بر اینکه این یادواره به صورت سالانه برگزار می شود، افزود: با توجه به آمادگی و ظرفیتهای موجود در  جمعیت هلال احمر استان قزوین امسال دبیرخانه جشنواره «رفیق خوشبخت ما» به قزوین داده شد تا در راستای هویت بخشی به نوع‌دوستی و انسان دوستی و خدمات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قدمی هرچند ناچیز برداشته شود.

آصفی با بیان اینکه سازمان جوانان هلال احمر براساس وظیفه و اهداف بشر دوستانه خود، با نگاه به اقدامات بشردوستانه سردار سلیمانی این یادواره را برگزار می کند، افزود: فعالیت و تلاش های سردار سلیمانی نشان می دهد که روحیه نوع دوستی و بشردوستانه ایشان در همه زمینه ها بوده است و وظیفه ماست که این روحیه را به جهانیان نشان دهیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین با اشاره به اینکه در نخستین سال برگزاری یادواره «رفیق خوشبخت ما» ، بیش از یکهزار و ۸۰۰ اثر از استان قزوین در این جشنواره شرکت داشته اند، گفت: ۷ نفر از جوانان هلال احمر استان قزوین نیز سال گذشته در دو بخش شعر و خوشنویسی برگزیده و برتر شناخته شدند.

وی عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم در راستای نشر ارزش های انسان دوستانه و بشردوستانه خدمات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای همه مردم در سطح ملی و بین المللی با برگزاری این قبیل جشنواره ها گامهای مثبتی برداریم و با پشتوانه و ظرفیت مردمی در این خصوص نشان دهیم که مردم ما، به سرمایه های ملی خود بسیار علاقه مند هستند و برای آنها ارزش زیادی قائل خواهند بود.

شایان ذکر است؛ شرکت کنندگان می توانند برای شرکت در این جشنواره، آثار خود را با مراجعه به سایت سازمان جوانان هلال احمر به آدرس http://javanan.rcs.ir ارسال کنند.

انتهای پیام

 

نظر شما