قزوین در ردیف ۵ استان شاخص علم و فنآور کشور قرار می گیرد/ راه اندازی مرکز نوآوری فرهنگ و هنر در قزوین

۱۴۰۰/۱۲/۱۶ - ۱۳:۴۴:۱۰
کد خبر: ۱۳۰۶۵۲۰
قزوین در ردیف ۵ استان شاخص علم و فنآور کشور قرار می گیرد/ راه اندازی مرکز نوآوری فرهنگ و هنر در قزوین
رئیس پارک علم و فنآوری قزوین گفت: با راه اندازی مراکز نوآوری گیربکس، فرهنگ و هنر، پردیس کارگاهی، زیست فناور و افزایش 40 درصد به فضای فنآورانه تلاش می کنیم قزوین را در ردیف پنج استان شاخص علم و فنآوری کشور تبدیل کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مراسم اختتامیه سومین جشنواره جهادگران علم و فناوری روز دوشنبه با حضور حسین قدیانی رئیس دانشگاه جامع انقلاب اسلامی، سردار آتانی فرمانده سپاه استان، میثم پیله فروش معاون اقتصادی استانداری، سید علی قاسم زاده رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی، مصطفی مافی رئیس پارک علم و فناوری، دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی، کشاورز ترک مدیرکل اداره کار و جمعی از مخترعان و مبتکران در دانشگاه بین المللی امام خمینی برگزارشد.

مصطفی مافی در این مراسم گفت: قدردان شهدا و ایثارگران کشور هستیم و باید با عمل کردن به مسئولیت های خود نسبت به این افراد بزرگوار و والامقام ادای وظیفه کنیم.

767767

وی اضافه کرد: در سال ۹۸ اولین جشنواره علم و فنآوری را در استان برگزار کردیم ولی در سال گذشته به دلیل کرونا این مراسم به صورت مجازی برگزار شد و امسال آن را با تعداد محدودی به صورت حضوری برگزار کردیم تا فعالان عرصه فنآوری و ایده های برتر را تجلیل کنیم.

رئیس پارک علم و فنآوری استان قزوین تصریح کرد: باید این جشنواره را به محلی برای تجلیل و رونمایی از محصولات فناورانه و دانش بنیان تبدیل کنیم و هر سال برای سال بعد برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم و زمینه ساز توسعه اقتصاد دانش بنیان شویم.

 مافی یادآورشد: قزوین قبل از این که به صنعت و کشاورزی شناخته شود در فرهنگ و هنر و تاریخ  قدمت دارد و با اتکا به این فرهنگ غنی می توانیم کارهای شاخصی را انجام دهیم تا ماندگار شود.

راه اندازی مرکز نوآوری فرهنگ و هنر در قزوین

وی اظهارداشت: با حمایت معاونت علم و فنآوری ریاست جمهوری و شهرداری قزوین بزودی و پس از ماه رمضان «مرکز نوآوری فرهنگ و هنر» را در سرای سعدالسلطنه راه اندازی می کنیم و با این کار یک اقدام نوآوری در علوم اجتماعی و صنایع دستی شکل خواهد گرفت.

8888

مافی بیان کرد: به مسئولان بسیج و سپاه قزوین متعهد شده ایم مرکز نوآوری سپاه در شهر صنعتی البرز را تجهیز کرده و با کمک پارک علم و فنآوری استان به «مرکز رشد شهید حسن پور» تبدیل کنیم.

رئیس پارک علم و فنآوری استان قزوین تصریح کرد: مرکز نوآوری گیربکس کشور در شرکت نیرو محرکه آماده راه اندازی شده و راه اندازی پردیس کارگاهی در سازمان علمی و فنآوری و مرکز نوآوری زیست فناور در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: با اقدامات انجام شده 40 درصد به فضاهای پارک علم و فنآوری استان اضافه شده و شرکت فنآوری آبیک در مساحت 72 هکتار احداث می شود که فاز اول آن بزودی در 5 هکتار آماده بهره برداری خواهد شد.

قزوین را در ردیف پنج استان برتر کشور در حوزه علم و فنآوری تبدیل می کنیم

مافی گفت: با کمک همکاران پرتلاش و نخبگان و ایده پردازان و شرکت های دانش بنیان امیدواریم قزوین را در ردیف 5 استان شاخص کشور در عرصه علم و فنآوری تبدیل کنیم.

image_2022_3_7-12_55_32_848_wNl

مافی در خصوص رونمایی از محصولات دانش بنیان هم گفت: در سال گذشته 40 محصول فنآورانه توسط صاحبان ایده ارائه شد و امسال نیز چهار  محصول دیگر در حوزه صنایع شوینده و بهداشتی و قطعات خودرو رونمایی می شود. 

وی اضافه کرد: چهار محصول دهان شویه دو جزئی اولترانامل، افزاینده فشار هیدرولیک، تولید هیومیک اسید و موتورژنراتورهای برق به همراه کنترل الکترونیکی که از تولیدات واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری قزوین هستند امروز رونمایی می شود. 

مافی یادآورشد: بدون تردید راه نجات کشور و برون رفت از مشکلات اقتصادی، اتکا به فنآوری و توسعه اقتصاد دانش بنیان است و تلاش می کنیم با ایجاد زیست بوم نوآوری و توسعه فعالیت های این عرصه، حرکت کشور به سمت قطع وابستگی از اقتصاد نفتی و اتکا به دانش و فنآوری در دهه پنجم انقلاب را هموار کنیم.

00000

در این جشنواره پس از طرح دیدگاه تعدادی از مخترعان و فناوران و رونمایی از 4 محصول فناورانه از دانشوران نمونه بسیجی استان تجلیل شد.

 

image_2022_3_7-12_46_19_782_FoH

در این مراسم پرچم متبرک شده حرم مطهر امام حسین(ع و حضرت ابوالفضل العباس(ع) توسط خادمان حرم امام رضا(ع) در میان حاضران گردانده شد و شرکت کنندگان با بوسه بر آن  نسبت به معصومین ادای احترام کردند.

انتهای پیام

    

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز