۵۳ هزار نیروی هلال احمر در جاده ها به مسافران نوروزی خدمت رسانی می کنند

۱۴۰۱/۰۱/۰۲ - ۱۲:۴۸:۱۵
کد خبر: ۱۳۱۱۹۹۰
۵۳ هزار نیروی هلال احمر  در جاده ها به مسافران نوروزی خدمت رسانی می کنند
رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: با استقرار 20 هزار امدادگر و نجاتگر و 33 هزار نیروی داوطلب در پایگاههای سلامت زمینه خدمت رسانی به مسافران نوروزی مهیا شده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور به همراه پیمان نامدار معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر و حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین روز سه شنبه برای بازدید از اجرای طرح نوروزی با بالگرد وارد قزوین شد و از پایگاههای جمعیت هلال احمر مستقر در جاده های استان بازدید کرد.

حسین کولیوند پس از بازدید در جمع خبرنگاران استان قزوین اظهارداشت: امروز در استان قزوین برای عرض تبریک سال جدید و بازدید میدانی از فعالیت های نیروهای امدادی به این استان سفر کرده ایم که خوشبختانه مشاهده شد نیروهای امدادی در قزوین آمادگی بسیار خوبی دارند و در همه کشور نیز این آمادگی در حد بالایی است.

image_2022_3_22-13_45_9_14_vi4

وی اضافه کرد: نیروهای امدادگر و جوانان جمعیت هلال احمر در خدمت رسانی بسیار موفق عمل می کنند و ما با راه اندازی ایستگاههای سلامت خدمات سرپایی درمانی را به مسافران ارائه می کنیم.

بیشتر مراجعان ایستگاههای سلامت مشکل گوارشی دارند

کولیوند در ادامه بیان کرد: در این روزها بیشتر مراجعان به کمپ های سلامت دارای مشکلات گوارشی هستند لذا درخواست می کنیم بهداشت تغذیه را جدی بگیرند و مراقبت کنند تا دستورالعامل های پیشگیری از کرونا نیز با دقت رعایت شود.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور یادآورشد: اگر مسافران در مجتمع های بین راهی توقف می کنند بایستی حتما از سلامت و بهداشت غذا مطمئن شوند و در کنار آن به موارد ایمنی و قوانین راهنمایی و رانندگی نیز توجه جدی داشته باشند.

image_2022_3_22-13_46_8_192_lbZ

60 درصد سوانح در 30 کیلومتری شهرهاست

وی اظهارداشت: خستگی رانندگان از عوامل سوانح جاده ای است و آمارها نشان می دهد بیشتر سوانح در 30 کیلومتری ورودی و خروجی شهرها رخ می دهد لذا در این راستا ایستگاههای سلامت هلال احمر در این مناطق برپا شده تا فرصتی برای توقف و استراحت رانندگان مهیا شود و بتوانیم از سوانح کم کنیم.

کولیوند اضافه کرد: حدود 60 درصد حوادث ترافیکی در محدوده 30 کیلومتری شهرها رخ داده و با توجه به این که تردد خودروها بالاست این ایستگاهها می تواند به کاهش سوانح کمک کند.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در سال گذشته تردد 4 میلیون خودرو در روزهای اول ثبت شد که در سال جاری در این ایام بیش از 6 میلیون تردد ثبت شده و علیرغم این حجم ترافیک خوشبختانه شاهد کاهش سوانح و فوتی ها هستیم و این روند باید تداوم یابد.

وی گفت: این که اصول ایمنی راهها رعایت می شود ارزشمند است و تاکنون سوانح کمتر بوده و امیدواریم کمترین تلفات را در تعطیلات نوروزی داشته باشیم.

image_2022_3_22-13_46_0_389_T0H

کولیوند در خصوص نوسازی و بازسازی خودروهای هلال احمر نیز اظهارداشت: به مناسبت صدمین سال تاسیس جمعیت هلال احمر برنامه های متعددی پیش بینی شده که نوسازی و بازسی خودروها در اولویت است. 

وی اضافه کرد: پس از نوسازی خودروها موضوع معیشت کارکنان و امدادگرانی که جهادی کار می کنند در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم قدردان خدمات این عزیزان ایثارگر باشیم.

کولیوند یادآورشد: جمعیت هلال احمر ایران در عرصه بین الملل هم جایگاه خوبی دارد و توانسته موفق عمل کند و مورد توجه و تقدیر رئیس فدراسیون جهانی هم قرار گیرد که در سفر این مسئول در اردیبشهت ماه به ایران موضوع تجلیل از این جمعیت رسمی خواهد شد.

مرکز امدادی انجیلاق قزوین تجهیز می شود

وی در خصوص تجهیز مرکز انجیلاق هم گفت: چون کشور حادثه خیز هستیم باید ناوگان هوایی، زمینی و انبارهای امدادی تکمیل شود تا آمادگی لجستیک و نیرویی را تقویت کنیم.

image_2022_3_22-13_48_38_485_JFv

کولیوند اظهارداشت: البته در نیروی انسانی آمادگی خوبی داریم و در مقایسه با کشورهای دیگر شاخص هستیم اما از نظر انبارهای زیستی و تجهیزاتی با کمبودهایی مواجهیم که باید نواقص و کمبودها برطرف شود.

کولیوند اظهارداشت: در حوزه توسعه پایگاههای هوایی و بالگرد برنامه ریزی شده و در حال حاضر 24 بالگرد داریم که برای افزایش ناوگان هم برنامه لازم پیش بینی شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور یادآورشد: قزوین از استانهای معین در حوادث است و ما نیز کمک خواهیم کرد تا مرکز جدید امدادی در منطقه انجیلاق بسرعغت تکمیل شده و وارد مرحله بهره برداری شود.

وی در خصوص آمادگی هلال احمر استان قزوین گفت: جمعیت هلال احمر قزوین بسیار خوب عمل کرده و تیم های جهادگر و تلاشگر در صحنه هستند و با علاقه کار می کنند و حضور پایگاههای سیار در تقاط مختلف نیز کمک کرده که سوانح در جاده های این استان کاهش یابد.

image_2022_3_22-13_45_8_190_d9G

53 هزار نیروی امدادی در خدمت مسافران نوروزی 

کولیوند در خصوص خدمات نوروزی هم اظهارداشت: در حال حاضر 20  هزار نفر امدادگر .و نجاتگر در جاده ها مستقر شده اند و کمک می کنند و حدود 33 هزار نفر داوطلبان جمعیت کمپ های سلامت را پوشش می دهند تا به کاهش ابتلا به بیماری ها کمک شود.

انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز