مراجعان ایستگاههای سلامت هلال احمر بیماری گوارشی دارند/ بیماران در سفر داروهای خود را همراه ببرند

۱۴۰۱/۰۱/۰۲ - ۱۵:۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۳۱۲۰۶۰
مراجعان ایستگاههای سلامت هلال احمر بیماری گوارشی دارند/ بیماران در سفر داروهای خود را همراه ببرند
رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: هموطنان مراقب تغذیه خود در ایام نوروز باشند زیرا بیشتر مسافران نوروزی مراجعه کننده به ایستگاههای سلامت هلال احمر دارای بیماری گوارشی هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ شورای مدیریت راهبری تصادفات استان قزوین روز سه شنبه با حضور پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور، محمد مهدی اعلایی استاندار، پیمان نامدارمعاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر، رجحانی معاون عمرانی، سردار ابراهیمی فرمانده انتظامی استان، آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر و جمعی از مدیران در استانداری قزوین برگزار شد.

حسین کولیوند در این جلسه اظهارداشت: در جلسه با رئیس جمهور مقرر شد از همه ظرفیت ها برای خدمت رسانی به مردم در ایام نوروز استفاده شود که در این راستا برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: رفع نقاط حادثه خیز از کارهای مهمی است که می تواند به کاهش سوانح منجر شود اما چون این کار هزینه سنگین و زمان زیادی لازم دارد بایستی در این ایام نسبت به نصب علائم هشدار دهنده در نقاط حادثه خیز برای آگاهی رانندگان اقدام شود تا شاهد سوانح نباشیم.

image_2022_3_22-16_6_59_61_qrg

رئیس جمعیت هلال احمر یادآورشد: خوشبختانه در این ایام همه دستگاههای خدمات رسان و امدادی فعال شده اند و در کنار پلیس راه، جمعیت هلال احمر، اورژانس، راهداری در حال خدمت رسانی در جاده ها هستند.

وی بیان کرد: بیش از 50 هزار نیروی امداد و نجات و داوطلب در پایگاههای جاده ای و سیار و نیز ایستگاههای سلامت مستقر شده اند تا به مردم خدمت رسانی کنند و فعالیت این نیروها ارزشمند است.

کولیوند اظهارداشت: از آنجا که 60 درصد سوانح در محدوده 30 کیلومتری شهرها رخ می دهد در سال جاری ما ایستگاههای سلامت را در این محدوده مستقر کرده ایم تا بهانه ای برای توقف رانندگان و مسافران نوروزی باشد تا برای استراحت و تست پزشکی در این ایستگاهها متوقف شده و پس از استراحت کوتاه سفر خود را ادامه دهند.

image_2022_3_22-16_9_54_128_xor

وی گفت: خوشبختانه در روزهای اول تعطیلات نوروزی شاهد کاهش 10 درصدی سوانح هستیم در حالی که سفرها تا 40 درصد هم افزایش داشته است.

رئیس جمعیت هلال احمرکشور بیان کرد: جمعیت هلال احمر با بسیج همه امکانات در خدمت مسافران و گردشگران نوروزی است و با راه اندازی ایستگاههای سلامت نسبت به تست فشار خون و سایر نیازهای درمانی سرپایی مسافران هم اقدام کرده ایم.

بیماران داروهای خود را همراه داشته باشند

کولیوند در ادامه بیان کرد: تاکنون بیشتر کسانی که به ایستگاههای سلامت مراجعه کرده اند دچار بیماری گوارشی بوده اند که لازم است به توصیه های غذایی اهمیت دهند تا دچار مسمومیت و سایر بیماری ها نشوند.

image_2022_3_22-16_6_58_792_Hn5

وی اضافه کرد: از آنجا که چند سالی است مردم از رفتن به سفر بازمانده اند در سال جاری حجم مسافرتها بسیار بیشتر شده لذا از بیماران درخواست می کنیم حتما داروهای ضروری خود را همراه داشته باشند و از قراردادن داروها در جلوی شیشه خودرو و در معرض آفتاب که موجب فاسد شدن آنها می شود خودداری کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: از رسانه های گروهی، خبرگزاری ها و بویژه صدا و سیما انتظار داریم با اطلاع رسانی مناسب و بموقع کمک کنند تا کسانی که دچار بیماری های مزمن هستند حتما داروهای خود را در مسافرت همراه داشته باشند و در صورت توقف در جاده ها از سالم بودن غذای مجتمع های بین راهی مطمئن شوند تا سلامت آنها تضمین شود.

image_2022_3_22-16_9_54_406_Dee

کولیوند در خصوص تامین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل مرکز امدادی انجیلاق در قزوین نیز اعلام آمادگی کرد.

در ادامه حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان از اقدامات انجام شده برای ایام تعطیلات نوروزی در پایگاههای امداد نوروزی گزارش داد.

انتهای پیام

 

نظر شما