کاهش ۱۰۰ درصدی آمار فوتی ها در تصادفات درون شهری در استان

۱۴۰۱/۰۱/۲۲ - ۰۸:۳۵:۴۱
کد خبر: ۱۳۱۷۴۶۹
کاهش ۱۰۰ درصدی آمار فوتی ها در تصادفات درون شهری در استان
فرمانده انتظامی استان قزوین ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کارکنان انتظامی، راهور و پلیس های تخصصی در ایام نوروز 1401، از کاهش 100 درصدی آمار فوتی ها در تصادفات درون شهری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سردار علی ابراهیمی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد فرماندهی انتظامی استان در ایام نوروز 1401، اظهار داشت: همه کارکنان فرماندهی انتظامی استان در ایام نوروز، با اقدامات شبانه روزی در راستای تامین نظم و امنیت شهروندان و مسافران نوروزی که از محورهای مواصلاتی استان در حال سفر بوده و یا میهمان مردم عزیز قزوین بودند، تلاش کرده اند.

وی افزود: با یاری خداوند متعال و اهتمام شبانه روزی کارکنان در حوزه روان سازی ترافیک، در حوزه درون شهری شاهد کاهش 100 درصدی آمار تصادفات فوتی و همچنین کاهش 15 درصدی در تصادفات جرحی و 17 درصدی در تعداد مجروحین، نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان به ثبت رسیده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به اینکه با ثبت تعداد 486 فقره تصادف از ابتدای سال با 12 درصد افزایش در این خصوص مواجه بوده ایم، یادآور شد: برابر آمار بدست آمده سهم استان قزوین از تصادفات کشور با دارا بودن ۶ هزار و ۶۷۵ کیلومتر معادل ۶/۳ درصد از کل راه‌های کشور، حدود 8/2 درصد می باشد.

سردار ابراهیمی بیان کرد: آمار ترددهای انجام از محورهای مواصلاتی استان، با ثبت تعداد قابل توجه، 20 میلیون و 413 هزار و 326 خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33/11 درصد افزایش داشته، که خوشبختانه علیرغم افزایش ۹۸/۷۴ درصدی در تصادفات جاده ای، میزان فوتی ها با ۷۵ درصد کاهش روبه رو بوده است.

وی بیان کرد:  آمار تصادفات جرحی با ۷۲/۹۲ درصد و تصادفات خسارتی با ۱۲۶/۴۷ درصد افزایش رو به رو بوده، که در تعداد مجروحان هم آمار، ۳۸/۶۷ درصد افزایش ثبت شده است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در بحث اعمال قانون با 248 درصد افزایش نسبت به سال گذشته، ۹۴ دستگاه خودرو به‌ علت تخلفات حادثه‌ساز روانه پارکینگ شده و میزان برخورد با رانندگان متخلف ۳۱ درصد رشد داشته، که در مجموع افزایش ۴۸/۶ درصدی اعمال قانون برای رانندگان متخلف به‌ علت ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان قزوین در حوزه عملکرد پلیس فتا گفت: با تکیه بر دانش و تلاش مجدانه کارشناسان و کارآگاهان پلیس فتا 100 درصد پرونده های سایبری که به این یگان تخصصی ارجاع شده مورد رسیدگی و پیگیری ماموران قرار گرفته و 7 نفر در این خصوص به مرجع قضایی معرفی شدند.

سردار ابراهیمی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون کلاهبرداری رایانه‌ای، برداشت اینترنتی و مزاحمت اینترنتی به ترتیب بیشترین تعداد پرونده‌های واصله را به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: با عنایت به گستردگی فضای سایبری و همچنین رشد استفاده از این فضا بین افراد و فعالیت روزمره کاربران در شبکه‌های اجتماعی با ۳۶ درصد افزایش جرایم سایبری در استان نسبت به سال گذشته روبرو بوده‌ایم.

فرمانده ارشد انتظامی استان قزوین خاطر نشان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی ضمن رسیدگی به 74 پرونده اقتصادی و قاچاق، به ارزش 114 میلیارد و 707 میلیون ریال در استان، 23 دستگاه خودرو سواری، 4 دستگاه خودرو شوتی، 18 دستگاه کامیونت حامل بیش از 24 هزار کیلو مرغ زنده را توقیف و 74 نفر که مرتبط با جرائم اقتصادی بودند را دستگیر کردند.

سردار ابراهیمی در پایان با اشاره به کشف ۶۳۲ هزار و ۵۹۷ عدد انواع مواد محترقه غیر مجاز در ایام پایانی سال بیان داشت: در حوزه کشف پرونده های سرقت، 11 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته در ایام نوروز به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز