طرح واکسیناسیون خانه به خانه در شهرستان آبیک اجرا می شود

۱۴۰۱/۰۱/۲۸ - ۱۳:۵۲:۴۵
کد خبر: ۱۳۱۹۷۴۷
طرح واکسیناسیون خانه به خانه در شهرستان آبیک اجرا می شود
فرماندار آبیک گفت: با توجه به این که فقط 36 درصد مردم آبیک نوبت سوم واکسن را دریافت کرده اند طرح واکسیناسیون خانه به خانه در این شهرستان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ اولین جلسه ستاد کرونای شهرستان آبیک روز یکشنبه به ریاست فتوحی فرماندار در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

حامد فتوحی در این جلسه با اشاره به پیش ‌رو بودن شب‌های قدر، اظهار داشت: بخشداران از طریق دهیاری‌ها بایستی واکسیناسیون خانه به خانه را در دستور کار قرار دهند.

وی تصریح کرد: همه دانشگاه‌ها بر اساس دستور ریاست جمهوری باید حضوری برگزار شود وهر دانشگاهی که اقدام به بازگشایی نکرده تخلف کرده و در مدارس نیز تعداد افراد بر اساس استانداردهای آموزشی در مدارس باید رعایت شود.

فتوحی با اشاره به لزوم برگزاری مراسم شب‌های قدر در فضای باز یادآورشد: برگزاری مراسم شب قدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و نیز در فضای باز اجرا می شود.

این مسئول در خصوص مقابله با بیماری سرخک در شهرستان آبیک نیز عنوان کرد: بخشداران مکلف شده اند آماری از اتباع بیگانه در سطح شهرستان تهیه کرده و به اطلاع ستاد برسانند و در خصوص واکسیناسیون سرخک همکاری لازم را داشته باشند.

وی اظهارداشت: شهرداران لازم است مراقبت‌های بهداشتی لازم را در سطح شهر اطلاع‌رسانی کنند و اصحاب رسانه نیز در این خصوص مشارکت کرده و از طریق فضای مجازی، عموم مردم را مطلع کنند.

علی علیجانی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک از واکسیناسیون افغانی‌های مقیم شهرستان نسبت به ویروس سرخک خبر داد و گفت: با اجرای کامل واکسیناسیون از شیوع این بیماری جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به راه‌های جلوگیری شیوع سرخک عنوان کرد: همه افرادی که دارای علامت‌هایی مانند تب و بروز بسورات در بدن باشند لازم است ضمن تماس با شبکه بهداشت قرنطینه خود را آغاز کنند.

image_2022_4_17-14_21_21_107_Txm

علیجانی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد نسبت به تزریق واکسن تمایلی ندارند که این رویکرد باعث شیوع سرخک در شهرستان خواهد شد.

وی اضافه کرد: شهرستان آبیک به علت همجواری با شهرستان نظرآباد، طالقان و نیز دروازه ورودی استان احتمال شیوع این بیماری در آبیک را افزایش می‌دهد.

علیجانی از شهروندان و مسئولان خواست ضمن شناسایی افغانی‌های تازه وارد برای واکسینه شدن آنها، اقدام کنند زیرا با واکسینه شدن افراد تا ۹۷ درصد از بروز بیماری سرخک جلوگیری خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک اظهارداشت: ۱۶ هزار نفر از جمعیت ۹۵ هزار نفری شهرستان آبیک واکسینه نشده اند لذا از مدیران آموزش و پرورش درخواست می کنیم برای واکسینه شدن دانش‌آموزان اقدام کنند تا از بروز مشکلات آتی جلوگیری شود.

وی گفت: بیش از ۸۵ درصد بیماران بستری در بیمارستان شهدای آبیک نوبت‌های واکسیناسیون را به صورت کامل انجام نداده اند ودر خش افراد بالای 5 سال نیز تاکنون ۲۱ درصد دانش‌آموزان آبیک واکسینه شده اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک یادآورشد: ۷۸۶۶ نفر از گروه سنی  ۵ تا ۱۲ سال این شهرستان هنوز واکسن نزده اند و در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال نیز حدود ۹۰ درصد نوبت اول و ۸۵ درصد نوبت دوم واکسن خود را دریافت کرده اند.

این مسئول گفت: تعداد ۵۰۶۲ نفر از جمعیت آبیک هنوز واکسن نوبت دوم را دریافت نکرده اند و این در حالی است که واکسن به میزان کافی در شهرستان وجود دارد و شهروندان می توانند برای دریافت هر نوع واکسن مورد نظر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

علیجانی افزود: ۶۳۹۶ نفر در گروه سنی ۱۸ سال به بالا در شهرستان آبیک هیچ واکسنی دریافت نکرده اند و در حال حاضر فقط ۳۶ درصد مردم شهر آبیک نوبت سوم واکسن خود را دریافت کرده اند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز