۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به تامین اجتماعی پرداخت می شود

۱۴۰۱/۰۲/۰۱ - ۱۳:۳۸:۴۳
کد خبر: ۱۳۲۱۳۴۰
۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به تامین اجتماعی پرداخت می شود
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استانهای سازمان تامین اجتماعی گفت: با پرداخت 90 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به بیمه تامین اجتماعی خدمت رسانی در این سازمان شتاب می گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ روز پنجشنبه در مراسمی با حضور احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استانهای سازمان تامین اجتماعی، رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی، عیدعلی کریمی دبیر اجرایی خانه کارگر، محمد اسدی مدیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی و مدیران دستگاههای اجرایی ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند ۳۳ ساله دکتر محمد صادق بابایی مدیرکل سابق، محسن شمس الدینی مقدمی به عنوان سرپرست جدید مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قزوین معرفی شد.

77

احمد اسفندیاری در این مراسم با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع)اظهارداشت: در آموزه های دینی امیر مومنان و در عصر کنونی انسانهای ماندگاری چون شهید رجایی، مظهر ساده زیستی و ابوترابی و بابایی الگوهای مدیریتی کشور را داریم که نماد مردم این سرزمین محسوب می شوتد که می توانند برای مدیران الگو باشند. 

وی اضافه کرد: رفع گرفتاری مومن از طواف خانه خدا بالاتر است و تامین اجتماعی بعنوان یک سازمان خدمتگزار بویژه برای کارگران در رفع مطالبات جامعه هدف پیشگام است.

اسفندیاری یادآورشد: مردم وقتی به بیمارستانی مراجعه می کنند نیازمند هستند و هر کس این نیاز را برآورده می کند ایثار کرده و رسیدگی به امور این افراد کاری اخلاقی و دینی است.

وی با تقدیر از خدمات ارزشمند کادر درمانی در دوران کرونا اظهارداشت: پزشکان و همکاران بهداشت و درمان در بیمارستانهای تامین اجتماعی در کنار سایر نیروهای خدمتگزار در دوران کرونا ایثار کردند و مراجعان بسیار زیادی داشتند و این کار جای تقدیر دارد.

345

اسفندیاری بیان کرد: مصوبه فوق العاده کادر درمان تصویب شده و دستور صدور احکام  و اعمال آن داده شده است.

تضاد منافع از چالش های این سازمان است

وی گفت: در برخی استانها تضاد منافع داشتیم اما در قزوین چنین مشکلی نبود و امسال  سیاست ما این است که تضاد منافع را حل کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: وظیفه ما در بیمه و درمان این است که ابتدا مردم را به حقوقشان آگاه کنیم تا حتی اگر نتوانستیم حقوق شهروندی آنها را پرداخت کنیم اما این حقوق شهروندی آشکار شود.

90 هزار میلیارد تومان بدهی دولت پرداخت می شود

وی اضافه کرد: قرار است امسال 90 هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود که می توانیم بخشی از نیازها را تامین کنیم.

اسفندیاری بیان کرد: دولت بیش از 460 هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است و در صورت پرداخت آن می توانیم خدمات تعریف شده و افزایش حقوق بازنشستگان را به بیمه شدگان انجام دهیم. 

اسفندیاری اظهارداشت: باید به صورت شفاف حق و حقوق مردم را بگوییم و بیمه شده بداند در بیمارستانهای ما درمان رایگان است و در بخش خصوصی هم باید قرارداد منعقد شود و بیمارستانهای خصوصی نمی توانند به صورت یک طرفه قراردادی را فسخ کنند.

67

وی گفت: باید متخصصان ما در بیمارستانهای تامین اجتماعی خدمات دهند و قشر کارگر و بیمه شده از حق و حقوق خود مطلع باشند و  ما نیز کمبودها را جبران کنیم.

اسفندیاری اضافه کرد: صلاح و صرفه سازمان یعنی صلاح بیمه شدگان و اگر یک جا امکانات پزشکی وجود داشت می توانیم از آن استفاده کنیم تا درمان رایگان بیمه شدگان تامین اجتماعی محقق شود.

اسفندیاری اظهارداشت: سال قبل ۵۳ هزار میلیارد تومان در حوزه درمان تامین اجتماعی هزینه شد و امسال ۸۳ هزار میلیارد تومان هزینه می شود و باید شاهد رضایت مندی بیمه شدگان باشیم اما به نظر می رسد با هزینه زیادی که صورت می گیرد هنوز رضایت مندی کامل حاصل نشده است.

وی تصریح کرد: در طرح تحول سلامت هزینه زیادی شد اما رضایت مندی کامل نیست و ما به جای این که نظام ارجاع و پزشک خانواده را اجرا کنیم به مسیر دیگری رفتیم که منطقی نبود.

معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان تامین اجتماعی یادآورشد: در تامین اجتماعی باید پرداخت به کادر پزشکی عادلانه باشد و ما با جدیت دنبال کاهش پرداختی ها از سوی مردم هستیم و اجرای تعرفه واحد را دنبال می کنیم.

این مسئول از خدمات ارزشمند و ماندگار دکتر بابایی مدیر سابق مدیریت درمان استان قزوین تقدیر کرد و گفت: دکتر شمس الدینی از پزشکان متخصص هستند و سابقه مدیریت ستادی دارند و امیدواریم مسیر مدیر سابق را با جدیت طی کنند.

اسفندیاری اضافه کرد: از مدیر جدید انتظار داریم نسبت به کادرسازی و ارتقای رشد و تعالی نیروهای مدیریتی تلاش کنند تا روند کارها بهبود یابد.

image_2022_4_21-14_34_3_129_nnR

وی گفت: خوشبختانه رویکرد سازمان این است که انتخاب مدیران از داخل مجموعه سازمانی باشد به طوری که در حال حاضر ۹۷ مدیر ستادی و استانی داریم که ۹۰ درصد درون سازمانی هستند و حدود ۶ درصد از درون وزارتخانه تعیین شده اند.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات محمد صادق بابایی، مدیر سابق، محسن شمس الدینی مقدمی به عنوان سرپرست جدید مدیریت درمان استان قزوین معرفی شد. 

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز