شهروندان استان قزوین مراقب فعالیت شرکت های بدون مجوز پیش‌فروش خودرو باشند

۱۴۰۱/۰۲/۰۵ - ۱۲:۳۹:۲۹
کد خبر: ۱۳۲۲۴۳۳
شهروندان استان قزوین مراقب فعالیت شرکت های بدون مجوز پیش‌فروش خودرو باشند
دادستان قزوین نسبت به فعالیت شرکت های پیش فروش خودروی فاقد مجوز هشدار داد و از شهروندان خواست فریب تبلیغات واهی را نخورند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در این باره اظهارداشت: بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه ها در روز گذشته، در طرح فروش فوق‌العاده محصولات ایران‌خودرو  بیش از 5 میلیون نفر برای خرید 8 هزار دستگاه خودرو اقدام به ثبت نام کردند لذا با توجه به شرایط یادشده شهروندان باید هوشیار باشند که امکان پیش‌فروش خودرو توسط شرکت های خصوصی وجود ندارد و فریب تبلیغات واهی این شرکت ها را نخورند.

قاسمی افزود: بر اساس گزارش های مردمی، فعالیت و تبلیغات گسترده چند شرکت مبنی بر پیش‌فروش خودرو در سطح استان قزوین، کارگروهی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از حقوق عامه و به منظور بررسی وضعیت فعالیت این شرکت ها در دستگاه قضایی استان تشکیل شده است.

وی یادآورشد: بر اساس مصوبات این کارگروه، وضعیت این شرکت ها از حیث اخذ مجوز قانونی و نحوه فعالیت مورد بررسی قرار گرفت و تاکنون هیچ‌یک از این شرکت ها مجوز قانونی خود را ارئه نداده اند و بر اساس اعلام مدیران آنها در مراحل دریافت مجوز قرار دارند، که در این صورت فعالیت این شرکت ها وجاهت قانونی ندارد.

دادستان مرکز استان در ادامه بیان کرد: از فعالیت یکی از این شرکت ها که به صورت لیزینگی فعالیت می کرد، به دلیل نداشتن مجوز قانونی از بانک مرکزی جلوگیری شد و دفتر این شرکت در قزوین با دستور قضایی پلمب شد. 

این مقام قضایی استان تصریح کرد: همچنین برخی از دستگاه های دولتی برای کارکنان خود به صورت گروهی اقدام به پیش خرید خودرو از این شرکت ها می کردند که بر اساس مصوبه کارگروه یادشده و مکاتبات صورت گرفته با دستگاه های مورد نظر اعلام شد تا تعیین تکلیف وضعیت این شرکت ها از اینگونه اقدامات خودداری کنند.

قاسمی در ادامه به شهروندان هشدار داد مراقب فعالیت این شرکت ها باشند و از صحت فعالیت قانونی آنها اطلاع یابند.

وی اظهارداشت: دستگاه قضایی توصیه می کند حتی‌الامکان و تا تعیین تکلیف وضعیت این شرکت ها نسبت به پیش‌خرید خودرو اقدام نکنند زیرا تاکنون مجوز قانونی این شرکت ها احراز نشده و در صورت عدم ایفای تعهد از سوی آنها، ضمانت اجرایی برای سرمایه‌گذاری شهروندان وجود ندارد و درگیر مسائل حقوقی و قضایی خواهند شد.

قاسمی گفت: بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه ها در روز گذشته، در طرح فروش فوق‌العاده محصولات ایران‌خودرو بیش از 5 میلیون نفر برای خرید 8 هزار دستگاه خودرو اقدام به ثبت نام کردند لذا با توجه به شرایط مذکور شهروندان باید هوشیار باشند که امکان پیش‌فروش خودرو توسط شرکت های خصوصی وجود ندارد و فریب تبلیغات واهی این شرکت ها را نخورند.  

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با هدف پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از حقوق عامه در این خصوص ورود کرده و تا زمان دریافت مجوز قانونی از سوی این شرکت ها نظارت های لازم اعمال خواهد شد و در صورت دریافت نکردن مجوز از فعالیت این شرکت ها جلوگیری می شود و مسئولان شرکتها می بایست پاسخگوی مطالبات شهروندان باشند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز