شورای شهر از ظرفیت نمایندگان برای حل مشکلات شهری استفاده می کند

۱۴۰۱/۰۲/۰۶ - ۲۲:۲۱:۱۳
کد خبر: ۱۳۲۳۰۶۶
شورای شهر از ظرفیت نمایندگان برای حل مشکلات شهری استفاده می کند
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: برای حل مشکلات مهم شهری و تسریع در اجرای طرح های عمرانی از ظرفیت نمایندگان استفاده خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی عصر سه شنبه در صحن شورای اسلامی شهر قزوین حضور یافت و پس از شنیدن دیدگاهها و مسائل اعضا برای تعامل و هماهنگی بیشتر و نشست های تخصصی با شورا اعلام آمادگی کرد.

فرج الله فصیحی رامندی در این نشست با اشاره به فرارسیدن روز جهانی قدس اظهارداشت: حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس یک تکلیف شرعی و قانونی است و در راستای فرمانبرداری از مولای متقیان از همه شهروندان دعوت می کنیم با شرکت در این مراسم بار دیگر تنفر و انزجار خود را از استکبارجهانی و صهیونیست ها اعلام کنند.

image_2022_4_26-21_4_9_77_QT5

وی اضافه کرد: با همین شعارهای مرگ بر آمریکا امیدواریم با تقویت جبهه مقاومت شاهد روزی باشیم که غده سرطانی منطقه نابود شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با گرامیداشت سالروز شهادت منتظر قایم یادآورشد: حادثه طبس یک فضاحت برای آمریکا بود و شهید منتظر قایم در جستجوی مدارک حادثه طبس بود که با بمباران مواجه شد و مدارک جاسوسی به جا مانده از توطئه از بین رفت.

فصیحی رامندی از حضور نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورا تشکر کرد و گفت: امیدواریم با استفاده از ظرفیت نمایندگان بتوانیم در مدیریت شهری بهتر عمل کرده و خدمات بیشتری به مردم ارائه کنیم و امسال مصوبات علاوه بر فرماندار به نمایندگان هم داده می شود که در جریان امور باشند.

در ادامه حسین صلح جو عضو شورای شهر گفت: با توجه به سفر رئیس جمهور باید از این ظرفیت استفاده کنیم و مشکل ترافیک شهری، گشایش معبر شهید انصاری شرقی اقدام کنیم.

7777777

وی افزود: در راستای عملیاتی شدن طرح خیابان شهید انصاری ۷۵ درصد خانه های مردم تملک شده که همچنان اینجا گره کور ترافیکی داریم که با حضور وزیر راه و دریافت اعتبار بتوانیم این طرح را به سرانجام برسانیم.

صلح جو تصریح کرد: اعلام بافت تاریخی از سوی میراث فرهنگی در منطقه شهید انصاری یک گره در ساخت و ساز ایجاد کرده و ارزش خانه ها نیز کاهش یافته است که برای آن باید تدبیر کنیم.

وی اظهارداشت: باغستان سنتی قزوین که ریه تنفسی شهر است باید با کمک باغداران صیانت شود و در این راستا تامین امکانات حداقلی و سرویس بهداشتی در باغات الزامی است تا از خشک شدن این میراث گرانبها جلوگیری شود.

محسن حق شناس دیگر عضو شورا هم گفت: استفاده از نگاه کارشناسی و مشورتی در تصمیم گیری ها مهم است و ایراد نماینده قزوین بسیار اساسی است زیرا بدنه شوراها کارشناسی نیست و کارشناسان شوراها وابسته به شهردار هستند و همان ایده که تولید ایده می کند همان چیزی که شهردار می خواهد را تصویب می کند که خلا قانونی داریم.

image_2022_4_26-23_15_1_649_a8Y

وی از تفاوت افزایش حقوق کارمندان و کارگران شهرداری گلایه کرد و افزود: وقتی حقوق کارمندان شهرداری ۱۰ درصد و کارگر ۵۷ درصد افزایش می یابد عادلانه نیست و ما نیروهایی در شهرداری داریم که وقتی پس از آزمون، استخدام می شوند حقوقشان تا یک سوم کاهش می یابد زیرا از جایگاه کارگری به کارمندی تغییر جایگاه می دهند و این تبعیض بدون کمک مجلس و وضع قانون برطرف نمی شود.

حق شناس در خصوص مشکلات پسماند محمدآباد هم تصریح کرد: قزوین بار پسماند استان را متحمل می شود و همه امور اعم از جمع آوری، دفن و بی خطر سازی پسماندها با شهرداری است و به ما کمک نمی کنند باید سایت محمدآباد ساماندهی شود.

این عضو شورا در خصوص ضرورت اجرای طرح تراموا در مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب شهر قزوین هم مطالبی بیان کرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز