دروغگویی در نظام اسلامی بایستی جرم شناخته شود

۱۴۰۱/۰۲/۰۶ - ۲۳:۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۳۲۳۰۷۳
دروغگویی در نظام اسلامی بایستی جرم شناخته شود
عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در نظام اسلامی زیبنده نیست که دروغگویی از سوی مسئولان رایج باشد لذا از نمایندگان درخواست می کنیم قانونی وضع کنند تا دروغ جرم شناخته شده و متخلف مجازات شود.

؛به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی عصر سه شنبه در صحن شورای اسلامی شهر قزوین حضور یافت و پس از شنیدن دیدگاهها و سوالات اعضا برای تعامل و هماهنگی بیشتر و نشست های تخصصی با شورا اعلام آمادگی کرد.

فاطمه اشدری در این نشست که شهردار قزوین نیز حضور داشت گفت: یاد شهید سلیمانی را گرامی می داریم که یار ملت است و آزادی قدس عزیز آرزوی همه ملت ایران سات.

وی افزود: نشست با نمایندگان دستاوردهای زیادی برای مردم دارد و بایستی از این ظرفیت برای حل مشکلات شهری بیشتر استفاده کنیم.

image_2022_4_26-21_4_9_77_QT5

اشدری تصریح کرد: انتخاب آقای حسن رجبی از معلولان بعنوان نماینده شهردار در ستاد مناسب سازی استان از کارهای ارزشمندی است که برای اولین بار انجام می شود و شهرداری سهم خود در حمایت از معلولان ادا کرده که می تواند الگوی سایر دستگاها نیز قرار گیرد.

این عضو شورا گفت: پیشنهاد می کنیم در مجلس نیز طرحی ارایه شود تا دستگاههای اجرایی نیز از معلولان استفاده کنند.

دروغگویی در نظام اسلامی جرم شناخته شود

اشدری در ادامه پیشنهاد جالبی ارائه کرد و گفت: متاسفانه در نظام اسلامی دروغگویی از سوی مسئولان رایج شده و زیبنده نیست در نظامی که در دین این کار زشت به عنوان گناه تلقی شده ما شاهد بی توجهی به این دستور دینی باشیم.

وی اظهارداشت: پیشنهاد می کنیم از سوی مجلس طرحی داده شود تا دروغگویی جرم تلقی شود و برای این بدترین صفت که از سوی مسئولان صورت می گیرد مجازات تعیین شود تا این صفت رذیله ریشه کن شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین یادآورشد: چرا برای دزد مجازات داریم اما برای دروغگویی که به اعتقاد و باور و اعتماد مردم آسیب می زند قانون مجازات نداریم در حالی که در بسیاری از کشورها با آن برخورد می کنند و مذموم است.

image_2022_4_27-0_12_35_230_Iix

اشدری هم از پایین بودن حقوق کارمندان شهرداری انتقاد کرد و گفت: شهرداری مگر زیر مجموعه وزارت کشورنیست پس چرا محاسبه حقوقش مانند این وزارت محاسبه نمی شود و امروز کارمندی که ۲۴ سال سابقه دارد با دریافت حقوق ۸ میلیون تومانی نمی تواند زندگی خود را اداره کند.

وی اضافه کرد: از نماینده قزوین درخواست می کنیم موضوع افزایش حقوق کارمندان شهرداری را از تهران پیگیری کنند.

اشدری از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یک مکان فرهنگی تاثیرگذار در تربیت و شکل گیری شخصیت کودکان نام برد و اظهارداشت: متاسفانه با بی توجهی به این کانون فرهنگی شاهد تخریب سقف آن بر روی کودکان هستیم و کسی به آن توجه ندارد که خواستار رسیدگی هستیم.

وی گفت: مشکلات تامین آب و احیای باغستان را با کمک خود باغداران باید حل کرد زیرا صاحبان باغها از همه بیشتر راهکار حل مسائل را می دانند و میراث فرهنگی نباید به بهانه مسائل تاریخی مانع احیا و توسعه باغستان باشد.

در ادامه مهدی مهدیخانی عضو دیگر شورا گفت: در مدیریت شهری زمانی موفق هستیم که ریل گذاری خوبی داشته باشیم و در این راستا برگزاری جلسات مشترک شورا و نمایندگان می تواند دستاورد خوبی داشته باشد.

image_2022_4_26-23_15_15_743_eaO

وی بیان کرد: متاسفانه با گذشت هشت ماه از فعالیت شورا هیچ ارتباطی با نمایندگان نداشته ایم و امیدواریم این جلسه آغاز این تعامل باشد.

مهدیخانی خواستار توجه نمایندگان به حل مشکلات زمین های قولنامه ای، پسماند، توسعه گردشگری، هوشمند سازی شهری شد.

قاسم اللهیاری دیگر عضو شورا نیز اظهارداشت: هم افزایی خوبی میان اعضای شورا وجود دارد و اگر از این ظرفیت استفاده نکنیم کارها مغفول می ماند.

وی اضافه کرد: بسیاری ا موضوعات ما نیازمند حمایت ملی است که امیدواریم نمایندگان مجلس برای پیگیری آن حمایت لازم را انجام دهند.

image_2022_4_27-0_8_29_709_9Ni

اللهیاری حل مشکلات زیست محیطی، ساماندهی پسماند؛ رفع مشکل فرودگاه و ساماندهی اتباع بیگانه را از موضوعات مهم شهری دانست.

مهری السادات تقوی عضو دیگر شورا هم گفت: ساماندهی پسماند و اجرای طرح خیابان شهید انصاری و تبدیل قزوین به مقصد گردشگری از مطالبات جدی مردم است که باید به آن پاسخ دهیم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز