راه اندازی هاب لجستیک و فرودگاه در قزوین ضروری است/ سیمان آبیک به قزوین ملحق شود

۱۴۰۱/۰۲/۰۸ - ۰۳:۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۳۲۳۵۶۵
راه اندازی هاب لجستیک و فرودگاه در قزوین ضروری است/ سیمان آبیک به قزوین ملحق شود
نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی هاب لجستیک، فرودگاه و مترو برای رونق اقتصادی استان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه شورای اداری استان قزوین با حضور رئیس جمهور چهارشنبه شب در محل سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد.

لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهارداشت: قزوین با توجه به موقعیت حغرافیایی خاصی که دارد نیازمند راه اندازی فرودگاه است تا مشکلات ایجاد شده در فرودگاه مهرآباد تهران را حل کند.

وی افزود: با احداث بزرگراه غدیر زمینه ارتباط سریعتر فرودگاه قزوین با تهران مهیا شده و در حال حاضر در فرودگاه سمپاشی سابق قزوین همه زیرساختها مهیاست و ما می توانیم این ظرفیت را مورد بهره برداری بهینه قرار دهیم و از ظرفیت فرودگاهی برای رونق گردشگری و مبادلات تجاری هم استفاده کنیم.

image_2022_4_28-2_29_41_947_Z24

کارخانه سیمان آبیک را به استان ملحق کنید

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: کارخانه سیمان آبیک سالهاست آلودگی زیست محیطی دارد و سلامت مردم شهرستان آبیک را به خطر انداخته در حالیکه به دلیل تنها یک کیلومتر در محدوده استان البرز قرار دارد و از حوزه استحفاظی استان خارج شده و نمی توانیم پیگیر آلودگی آن باشیم چون زیر نظر استان نیست.

سیاهکلی تصریح کرد: درخواست می کنیم این کارخانه که در محدوده جغرافیایی آبیک قرار دارد و آلودگی آن نیز در این منطقه است به قزوین ملحق شود تا بتوانیم نظارت و کنترل بیشتری بر فعالیت آن و جلوگیری از آلودگی آن داشته باشیم و مشکل را حل کنیم.

وی اضافه کرد: احداث راه آهن قزوین به قم و راه اندازی قطار شهری( تراموا) و نیز ادامه متروی هشتگرد به قزوین از دیگر مطالبات مردم است که می تواند به توسعه استان کمک کند و امیدواریم با آن موافقت شود.

قزوین را به هاب لجستیک منطقه تبدیل کنید

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قزوین ظرفیت بسیار مناسبی برای تبدیل شدن به هاب لجستیک منطقه را دارد که امیدواریم رئیس جمهور محترم با آن موافقت کنند تا اقتصاد منطقه نیز رونق گیرد.

image_2022_4_28-2_30_54_582_g3R

وی در ادامه اظهارداشت: حذف شرکت های واسطه ای برای کمک به دولت از دیگر طرح هایی است که انتظار داریم با آن موافقت شود.

سیاهکلی بیان کرد: با حذف شرکت های واسطه ای هم هزینه دولت کاهش می یابد و هم رضایت شاغلان این بخش جلب می شود.

وی اظهارداشت: به دلیل فرسایش خاک شاهد گل آلودگی رودخانه شاهرود هستیم لذا درخواست می کنیم بودجه مستقلی برای اجرای طرح های آبخیزداری اختصاص یابد تا از آسیب ها و تخریب های این حوزه پیشگیری و رضایت مردم مناطق هم جلب شود.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی همچنین از رئیس جمهور خواست با دلسوزی و تعهدی که دارند برای رفع گرانی ها و کنترل تورم اقدام مناسب را صورت دهند.

در جلسه شورای اداری استان قزوین، مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور، محرابی وزیر نیرو، وحیدی وزیر کشور، عین اللهی وزیر بهداشت، عبدالمالکی وزیر کار، آیت الله عابدینی امام جمعه، عباسپور، سیاهکلی، رحمانی و محمد بیگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاههای اجرایی نیز حضور داشتند.

در این جلسه وزرای اعزامی به شهرستانها گزارشی از سفر خود ارائه کردند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز