کسب و کارهای نو و شرکت های دانش بنیان را با کمک واقفان توسعه می دهیم

۱۴۰۱/۰۲/۱۱ - ۰۶:۳۹:۱۶
کد خبر: ۱۳۲۴۵۷۵
کسب و کارهای نو و شرکت های دانش بنیان را با کمک واقفان توسعه می دهیم
رئیس پارک علم و فنآوری قزوین گفت: با راه اندازی مجمع خیرین علم و فنآوری و استفاده از ظرفیت وقف و مشارکت خیرین از کسب و کارهای نو و شرکت های دانش بنیان حمایت می کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ نشست هم اندیشی نقش نخبگان در توسعه دانش بنیان استان و آشنایی با فرهنگ وقف در امور نخبگان و حوزه های دانش بنیان و تحقق شعارسال، شنبه شب با حضور حجت الاسلام مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، پیله فروش معاون اقتصادی، رجحانی معاون عمرانی، رجب پور رئیس بنیاد نخبگان استان، فائزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مافی رئیس پارک علم و فنآوری، کاظمی فرماندار شهرستان قزوین و جمعی از فعالان شرکت های دانش بنیان در حسینیه امینی های قزوین برگزار شد.

image_2022_5_1-3_32_3_928_nXY

در این نشست مصطفی مافی گفت: توجه وقف به شرکت های دانش بنیان بسیار اهمیت دارد و باید از این ظرفیت ایجاد شده به نحو مطلوبی برای توسعه فعالیتهای دانش بنیان استفاده کنیم.

وی بیان کرد: از ۱۰ سال گذشته که شرکت های دانش بنیان شکل گرفته هنوز خیرین نخبگان و حامیان شرکت های دانش بنیان فعال نشده و از این ظرفیت غفلت کرده ایم.

مافی تصریح کرد: علیرغم این که وقف در قزوین سابقه دیرین دارد اما نتوانستیم خیرین را وارد حوزه علم و فناوری کرده و نظر آنها را برای حمایت از نخبگان جلب کنیم.

رئیس پارک علم و فنآوری یادآورشد: تلاش کرده ایم که این خلاء در یک سال اخیر جبران شود اما تاکنون نتایج قابل قبولی نگرفته ایم لذا باید برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد تا این عرصه نیز فعال شود.

کسب و کارهای نوپا را با کمک واقفان توسعه دهیم

مافی تصریح کرد: کمتر روزی است که با تقاضای شرکت های دانش بنیان برای استقرار در پارک علم و فنآوری مواجه نشویم و مراجعان ما بسیار زیاد شده و حدود 100هسته دانش بنیان آماده ورود به پارک هستند اما فضای کافی نداریم. 

image_2022_5_1-3_32_4_322_X3e

وی گفت: باور داریم کسب و کارهای نوپا و شرکت های دانش بنیان را می توانیم با کمک واقفان و خیرین توسعه دهیم و این کار با تشکیل مجمع خیرین حامی شرکت های دانش بنیان و فنآوری ممکن می شود.

مافی اضافه کرد: اگر بتوانیم خیرین و واقفان را وارد عرصه فنآوری کنیم اتفاقات خوبی رخ خواهد داد و در این حوزه نیازمند مشارکت و استقبال خیرین هستیم و به سوی آنها دست یاری دراز می کنیم و توقع داریم برای راه اندازی «مجمع خیرین علم و فناوری در قزوین» همراه ما باشند.

رئیس پارک علم و فنآوری قزوین در ادامه اظهارداشت: بسیاری از شرکت های دانش بنیان که در نوبت استقرار در پارک هستند به مرحله تولید محصول رسیده اند و می توانتد توسعه پیدا کنند اما سرمایه لازم را ندارند و نگاه بانکها به آنها نیز ظالمانه است و مانع کار و کسب و کار آنها شده اند.

وی بیان کرد: به نظر می رسد علت اصلی راکد ماندن بسیاری از شرکتهای تعطیل شده همین بانکها بوده اند لذا نباید شرکتها را به سمت بانک ها سوق دهیم که بدهکار شوند و شکست بخورند.

مافی گفت: در فرهنگ غنی کشورمان در گذشته یک فرهنگ کارآمد و ارزشی بنام « استاد و شاگردی» وجود داشته که بسیار موفق بوده و ما می توانیم به سمت استفاده از این تجارب برویم و آن را در عصر کنونی نیز احیا کنیم و حامی شرکت های دانش بنیانی باشیم که با حضور جوانان خوش فکر راه اندازی شده است.

image_2022_5_1-2_56_31_51_tBT

وی یادآورشد: با سودهای غیر منطقی بانکی به نظر می رسد به جای این که شرکت های دانش بنیان را به سمت بانکها سوق دهیم و آنها را بدهکار کنیم بهتر است از ظرفیت ارزشمند وقف و خیرین و مشارکت دادن آنها در امور فنآوری استفاده کنیم و جوانان خلاق را مورد حمایت قرار دهیم.

مافی حمایت جدی پارک علم و فنآوری قزوین از شرکت های دانش بنیان، ایده های نو و کارآمد و مشارکت واقفان در امور فنآورانه را اعلام کرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز