مجلس و دولت برای حل مشکلات معیشتی معلمان عزم جدی دارند/ طرح رتبه بندی بزودی اجرا می شود

۱۴۰۱/۰۲/۱۲ - ۱۵:۲۴:۱۳
کد خبر: ۱۳۲۵۲۱۳
مجلس و دولت برای حل مشکلات معیشتی معلمان عزم جدی دارند/ طرح رتبه بندی بزودی اجرا می شود
نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس برای حل مشکلات معیشتی فرهنگیان عزم جدی دارند و طرح رتبه بندی معلمان نیز بزودی اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ به مناسبت روز معلم لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی عصر دوشنبه با حضور در جمع معلمان آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین از مقام ارزشمند معلمان تجلیل کرد.

لطف الله سیاهکلی با گرامیداشت یاد شهید مرتضی مطهری اظهارداشت: مطهری شخصیت بی نظیری بود که به دلیل درک و فهم درست از عمق دین و شجاعت در بیان مسائل توانست بدنبال حل آنها رفته و آثار ارزشمندی از خود بر جای بگذارد.

وی اضافه کرد: شهید مطهری در زمانی که افکار کمونیستی مطرح بود و تحریف واقعه عاشورا نیز صورت می گرفت توانست واقعیت ها را مطرح کند و با برداشت درست و اصولی از دین با منطق به جنگ جهالت، نادانی، انحراف و تحجر رفت.

image_2022_5_2-15_21_29_791_kK8

سیاهکلی تصریح کرد: اگر اسلام آخرین دین الهی است حتما می تواند پاسخگوی همه نیازهای دنیوی و اخروی ما باشد و اگر در جایی نتوانستیم پاسخگوی مسائل مردم باشیم ایراد اصلی از ضعف دانش دینی ماست.

توجه به امور تربیتی جدی گرفته شود

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در ادامه به اهمیت جایگاه آموزش و پرورش اشاره کرد و یادآورشد: متاسفانه در نظام آموزشی بیشتر به آموزش توجه کرده ایم و از تربیت غفلت کرده ایم اما باید اذعان کرد دانش بدون تربیت خطرناک است.

وی اضافه کرد: این تربیت برای همه لازم است و آثارش در آینده فرزندان ما هم دیده می شود و جامعه نیز از آن بهره می گیرد لذا معلمان باید ابتدا به تربیت دانش آموزان اهمیت دهند تا کارها به نتیجه برسد.

سیاهکلی بیان کرد: اگر ضعف تربیتی نداشته باشیم دیگر شاهد تنبیه بدنی دانش آموزی نخواهیم بود لذا از معلمان انتظار می رود رفتارشان توام با محبت و مهربانی باشد و حتی اشتباه دانش آموزان را تحمل کرده و آن را کمتر کنند.

وی اضافه کرد: ادیسون می گوید اگر هزار بار شکست خوردم برایم بسیار خوب بود چون هزار راه پیدا کردم و گاهی اشتباهات مسیر نزدیک شدن به پیروزی است اما باید پرسید معلمان ما چقدر خود را در اشتباه دانش آموز مسئول می دانند و برای اصلاح آن اقدام می کنند.

این نماینده مجلس اظهارداشت: اگر دانش آموزی در یک درسی نمره کم گرفته حتما معلم هم خطا داشته است اما ما فقط دانش آموز را تنبیه می کنیم و وی را مقصر می دانیم در حالی که همه در این اشتباه سهیم هستیم.

image_2022_5_2-15_21_30_222_Kxu

وی افزود: باید ببینیم جامعه چگونه باشد که فرزندان ما بتوانند درست زندگی کنند و اگر امروز شاهد آسیب های اجتماعی، فساد و رانت هستیم ناشی از همین ضعف های تربیتی است که باید در مدارس به آن توجه شود. 

سیاهکلی گفت: معلمان باید مسائل مهمی چون امیدواری، حسن ظن، اعتماد به نفس؛ صداقت، برتری داشتن ارزشهای اجتماعی بر فردی، داشتن انصاف و عدالت را به دانش آموزان بیاموزیم.

وی اظهارداشت: خانواده ها چون فکر می کنند همه آموزشها در مدارس بخوبی صورت می گیرد نقش خود و سایر عوامل را نادیده می گیرند در حالی که در جاهای دیگر مانند خانواده و مسجد هم می توانیم این تربیت را شکل دهیم.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جان و آینده و عقل دانش آموز در اختیار معلم است و شما مربی فرزندان ما هستید و بدون تردید آینده کشور را معلمان می سازند.

اخلاق مداری در میان مدیران ارزشی بیشتر رعایت شود

وی در ادامه گفت: شاخصه انقلابی گری هم امروز مهمترین ابعادش اخلاق است و اگر کسی با خط فکری ما مخالف است باید بیشتر تکریم شود مگر تخلف کند و امروز که اصولگرایان مدیر شده اند بایستی پاک دستی، اخلاق مداری، دلسوزی و تخصص در مدیریتها را معیار قرار دهند زیرا تعهد به کارها جهت و تخصص به آن سرعت می دهد.

سیاهکلی پس از طرح برخی مشکلات از سوی تعدادی از معلمان اظهارداشت: بازنشستگی حدود 2 هزار معلم در استان از نگرانی های این عرصه است  و بایستی حتما برای جذب نیروهای جایگزین اقدام شود و در این میان تسریع در اجرای طرح رتبه بندی هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی بیان کرد: اعتبار طرح رتبه بندی مشخص شده البته تخصیص آن زمان می برد و باید خزانه پول داشته باشد و کمی به صبوری معلمان نیاز دارد.

سیاهکلی اضافه کرد: عزم دولت در اجرای طرح رتبه بندی است و مجلس هم اگر همراهی دولت نبود قادر به تصویب این طرح نبود و از خرداد یا تیر ماه این طرح عملیاتی خواهد شد و بخشی از مشکلات حل می شود.

image_2022_5_2-16_19_24_276_5Fr

این نماینده بیان کرد: تامین نیروی مشاور درمقطع ابتدایی و متوسطه، تهیه تجهیزات ورزشی مدارس، رفع قوانین دست و پاگیر، ایجاد تنوع در رشته های کاردانش، بیمه تکمیلی فرهنگیان، تامین اعتبار برای احیای مدارس تعطیل شده در دوران کرونا و همسان سازی حقوق بازنشستگان( که در دستور کار مجلس  است) در دیدار هفته آینده با وزیر آموزش و پرورش مطرح خواهد شد تا گشایش شود.

شرایط کشور رو به بهبودی است

وی گفت: مردم بدانند شرایط کشور و وضعیت درآمدی روبه بهبود است و در روزهایی که اروپا و جهان به دلیل جنگ اوکراین با مشکلات شدید اقتصادی و گرانی و تورم مواجهند ما تاثیر کمتری داشته ایم.

سیاهکلی اضافه کرد: آمریکا تورم ۸ درصدی داشته و در اروپا تا ۴۰ درصد گرانی حاکم شده و جنگ موجب مشکلات اقتصادی در جهان شده است البته ما هم وابستگی در واردات گندم و ذرت داریم و از جنگ تاثیرپذیریم ولی نه به میزان دیگر کشورها و امیدواریم در ماههای اینده وضعیت بهتر شود.

وی اظهارداشت: هرچند به عملکرد برخی وزرا انتقاد داریم و تذکر هم می دهیم اما باور داریم دولت برای حل مشکلات کشور و نیز فرهنگیان عزم جدی دارد و مجلس هم آمادگی دارد با این دولت انقلابی کار کند تا چالش ها کاهش یابد.

image_2022_5_2-15_21_30_643_ZRm

سیاهکلی تصریح کرد: نقد بر مجلس و دولت و مدیران و خودمان را می پذیریم و برخی موارد را نیز به مسئولان ارشد کشور منتقل می کنیم تا گره گشایی از مشکلات کشور تسریع شود.

در ادامه تعدادی از معلمان مشکلات و دغدغه های خود را مطرح کردند و خواستار انتقال آن به وزیر شدند.

در این نشست طیب ملکی پور مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک و حجت الاسلام حسینی نماینده سابق قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت.

انتهای پیام

نظر شما