۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به قزوین به طرح های هلال احمر اختصاص می یابد

۱۴۰۱/۰۲/۲۴ - ۱۳:۰۳:۲۹
کد خبر: ۱۳۲۸۷۲۳
۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به قزوین به طرح های هلال احمر اختصاص می یابد
مدیرعامل جمعیت دهلال احمر استان قزوین گفت: در سفر رئیس جمهور به استان با پرداخت 40 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه پایگاههای جاده ای و تکمیل مرکز پشتیبانی امدادی انجیلاق موافقت شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ به مناسبت هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمر که از 18 تا 24 اردیبهشت تعیین شده حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال امر استان قزوین با حضور در نشست خبری برنامه های اینم هفته را تشریح کرد.

آصفی در این نشست که روز شنبه در محل هلال احمر قزوین برگزار شد اظهارداشت: در سفر رئیس جمهور به قزوین مصوبات خوبی برای کمک به تکمیل طرح های نیمه تمام جمعیت هلال احمر داشتیم که می تواند به توسعه فعالیتها کمک کند.

وی بیان کرد: در این سفر مصوب شد 30 میلیارد تومان برای تکمیل احداث مرکز عملیات پشتیبانی امداد و نجات استان در آنجیلاق اختصاص یابد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین اضافه کرد: همچنین در سفر رئیس هیئت مدیره جمعیت هلال احمر کشور به استان و بازدید از این سایت موافقت شد 50 میلیارد تومان به این مرکز تخصیص داده شود.

image_2022_5_14-12_33_59_333_ylg

وی اظهارداشت: همچنین 10 میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس جمهور برای تجهیز و توسعه پایگاههای امداد جاده ای اختصاص یافته که در صورت ابلاغ و پرداخت آن می توانیم فعالیتهای بیشتری را برای خدمت رسانی صورت دهیم.

آصفی گفت: ساخت مرکز امداد انجیلاق می تواند مشکلات مرکز فعلی استان را که در داخل شهر قرار دارد و با مشکلات پدافندی روبروست و ساختمان آن نیز فرسوده شده و در معرض خطر قرار دارد حل کند.

وی اظهارداشت: در حال حاضر مرکز کنونی جمعیت هلال احمر شرایط مناسبی ندارد و در صورت بروز حوادث ناگوار قادر به مانور مناسب نیستیم و نمی توانیم خدمات امدادی را بخوبی انجام دهیم لذا ساخت مرکز آنجیلاق بسیار ضروری است.

آصفی اضافه کرد: در روستای آنجیلاق حدود 10 هکتار زمین تهیه شده که امکان دسترسی به همه شهرستانها را دارد و همه نیازها در آن پیش بینی شده و فاز یک آن 70 درصد و کل مجموعه حدود 37 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: در این مجموعه سوله های انباری برای ذخیره کالا و مواد غذایی و امدادی، لجستیک و خودرویی، محل استقرار بالگرد هوایی، نگهداری سگ های جستجو، فضای تمرین برای سگها، آشیانه، پد بالگرد، محل ذخیره سوخت احتیاطی، خوابگاه و نیز بخش اداری و آموزش تخصصی نجاتگران پیش بینی شده است.

3454355

آصفی یادآورشد: برای مجموعه پشتیبانی آنجیلاق تاکنون 15 میلیارد تومان هزینه شده و امیدواریم با اختصاص 80 میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور و کمک مرکز بتوانیم آن را تکمیل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده اظهارداشت: با شکل گیری سفیران بشر دوستی در استان شکل و راه اندازی دبیرخانه دایمی آن تلاش می کنیم این فعالیتها در سطح بین المللی برگزار شود.

آصفی اضافه کرد: اگرحرفی از بشر دوستی زده می شود از نگاه اسلامی ما مدعی اجرا و ارایه طرح اولیه آن هستیم تا بگوییم اسلام دین محبت و انسان دوستی است.

وی بیان کرد: طرح «رفیق خوشبخت» هم در این جمعیت با محور آشنایی با شخصیت شهید سلیمانی شکل گرفته و ما ادعا داریم که شعارهای صلیب سرخ جهانی از جمله بشردوستی، جهان شمولی، صلح و دوستی در رفتار شهید سلیمانی دیده می شود که این شهید برای دفاع از یک زن ایزدی جان خود را به خطر می اندازد و این شخصیت الگوی عملی بشر دوستی است. 

آصفی گفت: آثار هنری، دل نوشته ها و سایر موارد در این طرح جمع آوری خواهد شد تا مجموعه ارزشمندی گردآوری شود.

image_2022_5_14-13_52_50_908_Rr9

راه اندازی مجمع خیرین استان قزوین

این مسئول بیان کرد:  مجمع خیرین هلال احمر در استان شکل گرفته و سال قبل توانستیم با مشارکت خیرین به نیازمندان کمک کنیم.

وی گفت: در بخش درمان و کمک های معیشتی و حوزه مددکاری در سال گذشته توانستیم  حوزه مددکاری4 میلیارد و 770 میلیون تومان خدمات ارائه کنیم که اتفاق مبارکی است.

آصفی اضافه کرد: داروخانه هلال احمر قزوین بسیار موفق عمل کرده و با خدمت رسانی موثر توانسته در میان داروخانه های برتر هلال احمرکشور قرار گیرد و گردش مالی آن بالغ بر 120 میلیارد تومان بوده است.

images

فعالیت 90 خانه هلال در استان قزوین

وی از راه اندازی خانه های هلال در شهرها و مناطق روستایی هم خبر داد و گفت: با راه اندازی 90 خانه هلال در روستاها، شهرها و محلات زمینه ارائه خدمات متنوعی مهیا شده و دوره های آموزشی نیز برای ساکنان محلات پیش بینی شده است.

آصفی گفت: آموزش کمک های اولیه را در خانه های هلال جدی گرفته ایم تا همه مردم تحت پوشش آموزش های امداد قرار گیرند زیرا در حال حاضر فرصت طلایی نجات آسیب دیدگان حدود ۵ دقیقه است و اگر بتوانیم خانواده ها را آموزش دهیم قبل از رسیدن نیروهای امدادی با عملیات «سی پی آر» می توانیم جان برخی را با کمک خانواده ها نجات دهیم.

این مسئول بیان کرد: همچنین برخی خانه های هلال می تواند محل انبار اقلام مورد نیاز جمعیت هلال احمر باشد و کمک های اولیه در آن مستقر شود تا در لحظات بحرانی کمک رسان باشد تا تیم امداد برسد.

آصفی افزود: در سال گذشته 25 خانه هلال در استان فعال بود که امسال آن را به 90 خانه افزایش داده ایم و خانه هلال اقبالیه به عنوان برتر استانی انتخاب شده است.

image_2022_5_14-13_57_39_684_1KD

استقرار تیم درمانی هلال احمر در الوند

وی با اشاره به برخی برنامه های هفته جمعیت هلال احمر اظهارداشت: در این هفته برنامه های متنوعی تدارک دیده شده که دیدار با خانواده شهدای هلال، تجدید میثاق با شهدا، تجلیل از خانواده همکاران داوطلب و نیروهای شاخص از آن جمله است. 

آصفی یادآورشد: همچنین تیم درمان اضطراری هلال احمر در شهر الوند مستقر می شود و همزمان خدمات رایگان در روزهای یکشنبه و دوشنبه ارائه خواهد شد و تیم مددکار اجتماعی نیز با کمک مربیان هلال برای اموزش پایه اقدام می کنند.

راه اندازی دو رشته جدید در مرکز علمی آموزشی هلال قزوین

وی در خصوص فعالیت موسسه علمی کاربردی هلال تصریح کرد: این مرکز آموزشی همچنان در رشته های مدیریت بحران و امداد و نجات فعالیت می کند چون متولی آموزش امداد هستیم و باید محتوا تولید کنیم و پایه آموزش امداد و نجات باشیم.

آصفی گفت: رشته جدید «مددکاری اجتماعی پس از بحران» در مقطع کارشناسی راه اندازی شده و دو رشته دیپلماسی بشر دوستی و پدافند غیرعامل در خدمات امدادی با توجه به نیاز کنونی درحال راه اندازی است که رشته ها تعریف شده و بزودی عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر ۱۵ پایگاه ثابت جاده ای، یک پایگاه کوهستان، یک پایگاه هوایی و شش پایگاه موقت داریم و امیدواریم در صورت تامین اعتبار نسبت به تبدیل پایگاههای موقت به دایم نیز اقدام کنیم.

وی در خصوص اجرای طرح توسعه در ستاد جمعیت هلال احمر بویژه نوسازی استخر روباز آن یادآورشد: در شورای مولدسازی جمعیت هلال احمر کشور مصوب شد طرح احداث مجتمع فرهنگی، ورزشی، اداری، درمانی در تاکستان بررسی و اجرایی شود که امیدواریم سرمایه گذار لازم برای اجرای این طرح مهم در 6 هزار متر زمین با زیربنای 33 هزار مترمربع جذب شود.

image_2022_5_14-12_34_3_644_dHb

آصفی اضافه کرد: پس از آن موضوع مولدسازی مجموعه هلال احمر و استخر روباز هلال در قزوین در دستور خواهد بود.

وی اظهارداشت: دو قطعه زمین در کنار بیمارستان قدس داریم که پیگیر تملک و استفاده از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه و بهینه سازی آنها هستیم.

انتهای پیام

نویسنده خبر: زینب کلهر

 

نظر شما