مسئولان قزوین پیگیر مطالبات کارگران و اجرای افزایش حقوق آنها باشند

۱۴۰۱/۰۲/۲۴ - ۱۹:۲۶:۰۸
کد خبر: ۱۳۲۸۹۰۱
مسئولان قزوین پیگیر مطالبات کارگران و اجرای افزایش حقوق آنها باشند
دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: مسئولان پیگیر مطالبات جامعه کارگری و اجرای مصوبه افزایش حقوق کارگران در سال جاری باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین، سی و سومین جشنواره جامعه کار و تلاش استان قزوین روز شنبه با حضور مهدی رحیمی نیارکی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک، فرهور مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی و مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات نیروگاه شهید رجایی قزوین برگزار شد.

عیدعلی کریمی دبیر اجرایی خانه کارگری استان قزوین در این مراسم اظهارداشت: پرداخت نکردن افزایش حقوق کارگران در استان قزوین موجب اعتراض و انتقاد جامعه کارگری است و بسیاری از شرکت ها و واحدهای صنعتی موضوع افزایش حقوق مصوبه جدید وزارت کار را اجرا نمی کنند.

کریمی گفت: اگر مدعی هستیم بیش از 1700 واحد تولیدی در شهرستان فعالیت می کنند باید ببینیم چند کارخانه سرویس ایاب ذهاب دارند و حقوق کامل کارگران را پرداخت می‌کنند و آیا غذای گرم که از جمله مطالبات اولیه کارگران تامین می شود.

نماینده کارگران با مخاطب قرار دادن مسئولان متذکر شد: از مسئولان درخواست می کنیم با افزایش بازرسی ها در کارگاه‌های تولیدی و صنعتی کمک کنند تا این مشکلات برطرف شود.

وی بیان کرد: در زمان تصویب بودجه موضوع آزادسازی ارز مطرح شد علاوه بر چهار قلم کالای اساسی که از سوی رئیس‌ جمهور اعلام شد یارانه آنها پرداخت می شود امروز در سطح بازار همه اجناس گران شده و شاهد افزایش 100 درصدی قیمت مرغ و تخم مرغ هستیم که کارگران را نگران کرده است.

image_2022_5_14-19_51_26_507_8RO

کریمی اظهارداشت: امروز بیشتر کارگران در استان قزوین از دریافت یارانه محروم شده‌اند لذا درخواست می کنیم پیگیر موضوع یارانه‌ها باشند و در لیست یارانه بگیران بازمانده تجدید نظر شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین تصریح کرد: اگر شرایط با همین روند پیش برود در آینده با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد لذا لازم است  مراقب باشیم نارضایتی به قشر کارگر نفوذ نکند و حمایت های دولتی قطع نشود.

وی تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان را از دیگر مطالبات کارگران دانست و اظهارداشت: در خصوص حقوق بازنشستگان هنوز تعیین تکلیفی صورت نگرفته و احکام مربوط به آنها در روزهای پایانی اردیبهشت صادر نشده است.

کریمی اضافه کرد: امروز دغدغه همه بازنشستگان تعیین تکلیف حقوقشان و فاصله طبقاتی بین بازنشستگان زیاد شده و دولت متاسفانه به حداقل حقوق کارگران نیز مالیات اعمال می‌کند.

وی گفت: خانه‌های بهداشت کارگری فقط در ۲۵۰ واحد مستقر شده و در برخی واحدها تنها تابلوی آن نصب شده در حالی که بایستی خانه بهداشت در همه واحد‌های صنعتی راه اندازی شود.

image_2022_5_14-19_55_50_175_4E7

کریمی خواستار پیگیری مطالبات جامعه کارگری برای رونق گرفتن فعالیت های اقتصادی و تولیدی شد.

در ادامه از چهره‌های برگزیده کشوی و استانی در عرصه نوآوری، صنعت، تولید و کار تلاش تجلیل شد. 

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز