از سیاسی کاری در فعالیتهای سازمان فرهنگی شهرداری قزوین پرهیز خواهیم کرد

۱۴۰۱/۰۲/۲۵ - ۰۱:۲۹:۲۲
کد خبر: ۱۳۲۸۹۶۰
از سیاسی کاری در فعالیتهای سازمان فرهنگی شهرداری قزوین پرهیز خواهیم کرد
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری قزوین گفت: از سیاسی کاری در امور فرهنگی دوری کرده و اجازه نخواهیم داد سازمان فرهنگی حیات خلوت جریانات سیاسی، طایفه و جریان و حزبی شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ حجت الاسلام محمد محمودی کلایه از روحانیون جوانی است که حدود 4 ماه است سرپرستی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری قزوین را بر عهده گرفته است.

محمودی از روحانیون خوش فکر و تحول خواهی است که قصد دارد از روزمرگی خارج شده و تغییراتی را در فرآیندها و روشهای مدیریتی سازمان مهم فرهنگی شهرداری ایجاد کند.

بدون تردید فعالیتهای متنوع سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری می تواند نقش مهمی در ایجاد نشاط و شادابی در میان شهروندان و جلب رضایت آنها از مجموعه مدیریت شهری داشته باشد و به آموزش فرهنگ شهروندی و کاهش آسیب های اجتماعی نیز کمک کند.

محمودی با رویکرد رسانه ای در همان ماه های ابتدایی مسئولیت خود نشان داده که به جایگاه رسانه باور دارد و مصمم است از این ظرفیت نیز برای موفقیت در رسالت مهم و خطیر خود استفاده مطلوب کند.

image_2022_5_14-21_38_43_488_O37

در اولین نشست هم اندیشی ریاست سازمان اجتماعی، فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین که عصر شنبه در خانه تاریخی امام جمعه شهیدی برگزار شد این مسئول فرهنگی از رسانه ها خواست در تولید محتوا و شناسایی مشکلات و آسیب های اجتماعی همراه این سازمان باشند و با ایده های خود به تقویت جایگاه این سازمان و پاسخگویی به مطالبات مردم کمک کنند.

حجت الاسلام محمودی در این نشست با تشریح دیدگاهها و برنامه های خود اظهارداشت: در اولین بررسی ها متوجه شدیم سازمان نیازمند هویت بخشی جدید است و باید خود را باز تعریف کند و از روزمرگی خارج شود.

وی اضافه کرد: هر چند سهم عمده فرهنگ بر عهده این سازمان است اما به نظر می رسد در سالهای اخیر نقش ماموریتی خود را فراموش کرده بودیم لذا معاونت اجتماعی را ایجاد کردیم تا متولی برخی امور باشد.

ضرورت اصلاح رویکرد و تبیین ساختار جدید سازمان فرهنگی

محمودی گفت: پیاده شدن نگاه عدالت محوری در کارها و توجه متوازن به هنرمندان و ورزشکاران و حرکت به سمت رویکردی عادلانه در کارها را محور امور خود قرار داده ایم و اصلاح فرآیندها را آغاز کرده ایم.

وی اظهارداشت: اصلاح ساختار مالی در سازمان نیز بسیار اهمیت دارد و در رویکرد جدید تصمیم داریم کسانی که خدمات خود را به سازمان ارائه می کنند و تولید محتوا دارند بلافاصله هزینه های خود را دریافت کنند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری قزوین یادآورشد: در کنار همه کارهایی که پیش بینی شده در حال بررسی سند در حال تدوین ۵ ساله سوم شهرداری هستیم تا چشم انداز روشنی پیش روی خود داشته باشیم.

سازمان فرهنگی شهرداری

پیگیر حل مشکلات شهری هستیم

وی بیان کرد: بخشی از رسالت خود را حل مشکلات و رفع موانع می دانیم تا آسیب های اجتماعی کمتر شود لذا بایستی هم انتقاد و هم اعتراض مردم را بشنویم و برای آن تدبیر کنیم.

محمودی اظهارداشت: اعتقاد داریم اموال شهرداری متعلق به همه مردم شهر است لذا در هر اقدامی لازم است موارد شرعی و قانونی را لحاظ کنیم به همین دلیل نسبت به برخی حمایت هایی که پیش از این بوده بازنگری کرده ایم تا هزینه های اضافی را حذف کنیم.

وی اضافه کرد: تنها در سه فصل اول سال قبل بیش از ۱۵ هزار مترمربع بنر تولید کردیم در حالی که به نظر می رسد این حجم سفارش بنر نه تنها تبلیغ نیست بلکه کاری ضد فرهنگی و ضد تبلیغی است و بایستی این روند اصلاح شود.

این مسئول فرهنگی گفت: باید فرهنگ سازی کنیم تا بدهی بار نیاوریم اما انتظار برخی از شهرداری فقط پشتیبانی از ماموریتهای شهری است و از سازمان فرهنگی توقع دارند که پشتیبان فعالیتهای مردمی دیگر باشد وبا این دیدگاه بایستی یک دستگاه کارت خوان کنار خود بگذاریم و با شارژ مالی همه را راضی کنیم اما در این دوره این روش را کنار می گذاریم.

image_2022_5_14-21_37_36_712_yvd

وی اظهارداشت: بسیاری از برنامه های ما که در گذشته هزینه زیادی داشته با کمترین مخاطب همراه بوده لذا از این پس حمایت سازمان فرهنگی بر اساس طرح هایی است که تاثیرگذار بوده و منفعت عمومی داشته باشد و فرهنگ پول پاشی را کنار خواهیم گذاشت.

راه اندازی فرهنگ سراهای تخصصی در اولویت است/ دنبال طرح های برگزیده هستیم

محمودی اضافه کرد: هرچند نهاد تخصصی هنر، ورزش و حوزه اجتماعی نیستیم اما کنار همه سازمانها قرار داریم و با حفظ استقلال خود بر اساس ماموریتهای شهری تعریف شده حرکت می کنیم.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری قزوین یادآورشد: مطالعه و نیازسنجی دقیقی در خصوص سرانه های فرهنگی انجام خواهد شد و درصددیم با راه اندازی فرهنگسراهای تخصصی از جمله خانواده، قرآن و عترت، هنر و ادبیات پایداری، دفاع مقدس و مقاومت، علوم و سلامت موضوع آموزش شهروندی و هویت شهری و کارآفرینی و مهارت افزایی را تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: در کنار این اقدامات موضوع واگذاری فرهنگسراها به بخش خصوصی دارای اهلیت و توانمند در اولویت است و در این مسیر چون نگاه اقتصادی نداریم در واگذاری کارها هیچ سفارشی نخواهیم پذیرفت و بر اساس قانون و ظرفیت گروهها اقدام می کنیم و فرهنگسراها به مجموعه های مردمی سپرده خواهد شد.

2349347

محمودی گفت: برای انتقال پیام به مخاطب باید از ابزارهای مختلف استفاده کنیم زیرا گاهی اوقات جنس برنامه ما قابلیت پخش در رسانه ملی را ندارد و روی آنتن رفتنی نیست و بایستی از فضای مجازی و سایر رسانه ها استفاده کنیم.

وی اظهارداشت: البته همکاری ما با رسانه ملی مغتنم است و از این ظرفیت بویژه در شبکه های سراسری بهره خواهیم برد اما گاهی هزینه استفاده از آن سنگین است و در دوره جدید پوشش رسانه ای چون هزینه زیادی لازم دارد از سایر ابزارهای رسانه ای هم بهره خواهیم برد.

برای تغییر رفتار شهروندان آماده سرمایه گذاری و هزینه کردن هستیم

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری قزوین یادآورشد: برای تغییر رفتار شهروندان و فرهنگ سازی آماده هزینه کردن هستیم زیرا برای ما جلب رضایت مردم و تاثیرگذاری منطقی در رفتار شهروندان اهمیت زیادی دارد و برای تولید محتوا با کمک هنرمندان بخش خصوصی آمادگی کامل داریم.

haZ1bJU6

در برنامه های فرهنگی نگاه سیاسی نداریم

وی در ادامه در خصوص ضرورت دوری فضای فرهنگی از سیاسی کاری تاکید کرد و گفت: در دوره جدید مدیریت خود نگاه سیاسی در برنامه های فرهنگی نداریم و اعتقاد داریم بایستی دست سیاست از امور فرهنگی کوتاه شود هر چند این اصلاح و تغییر رویکرد مورد پسند عده ای نباشد.

محمودی اظهارداشت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین حیات خلوت هیچ جریان سیاسی و طایفه و قوم و قبیله و جریانی نیست و از سیاسی کاری پرهیز خواهیم کرد.

وی بیان کرد: معتقدیم باید از برنامه ها حمایت شود نه افراد و به شفافیت باور داریم و سفارش پذیر نیستیم و به سمت شفافیت حرکت خواهیم کرد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری قزوین تصریح کرد: خود را منحصر به یک گروه فرهنگی، هیئت مذهبی و رسانه ای نخواهم کرد و با نگاهی فراجناحی در مسیر امور فرهنگی گام برخواهیم داشت و با کمک همه فعالان هنری و رسانه ای تلاش می کنیم خدمات موثر و مفیدی را پی ریزی کنیم.

عمو+نوروز

محمودی اضافه کرد: تلاش می کنیم سازمان فرهنگی خانه هنرمندان، فرهنگیان، ورزشکاران و خبرنگاران شود و با افزایش کیفیت برنامه های خود در بخش های مختلف مسئولان را مجاب کنیم تا اعتبارات این سازمان را بر اساس کارهای تاثیرگذار آن افزایش دهند.

وی گفت: با مطالعه آسیب های اجتماعی امیدواریم با تولید محتوای فاخر و اثرگذار در کاهش آسیب های اجتماعی نقش مهمی ایفا کنیم.

انتهای پیام

 

نظر شما