هدفگذاری خرید و ذخیره سازی ۲۰۰ هزارتن گندم در قزوین

۱۴۰۱/۰۲/۲۵ - ۰۹:۱۹:۳۳
کد خبر: ۱۳۲۹۰۴۷
هدفگذاری خرید و ذخیره سازی ۲۰۰ هزارتن گندم در قزوین
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از هدفگذاری خرید و ذخیره سازی ۲۰۰ هزارتن گندم در قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ رضا افلاطونی در نشست قرارگاه امنیت غذایی استان که با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: خرید و ذخیره سازی ۲۰۰ هزارتن گندم در سال‌جاری برای استان قزوین هدفگذاری شده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: با این میزان خرید و ذخیره سازی گندم دو برابر نیاز استان تامین می‌شود. 

وی بیان کرد: ظرفیت ذخیره سازی گندم در استان قزوین ۳۵۰ هزارتن است که با سوله‌های متعدد آن در استان تدارک و آماده سازی شده است. 

افلاطونی ادامه داد: افزایش میزان ذخیره سازی گوشت و مرغ منجمد انجام شده و ظرفیت ذخیره گوشت و مرغ در سردخانه های استان محقق شده و حتی برای نگهداری دام زنده نیز با اتحادیه دامداران و مجتمع گوشت زیاران موافقت‌هایی صورت گرفته است. 

وی یادآور شد: در تامین تخم مرغ به هیچ وجه کمبودی نداریم و قیمت‌ها نیز مصوب شده است، همچنین نیاز استان در کالاهای مختلفی مثل شکر، روغن، مرغ، گوشت قرمز به اندازه کافی تامین شده و کمبودی وجود ندارد. 

افلاطونی اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور قرار شد که کالاهای اساسی با نرخ مصوب جدید به فروش برسند و دوگانگی قیمت در بازار به طور کامل رفع شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کاهش کشت هندوانه و خربزه به دلیل ضایعات بالا و تلاش برای افزایش تولید کالاهای استراتژیک مثل علوفه در دستور کار جهاد کشاورزی است.

انتهای پیام

 

نظر شما