توجه به اقتصاد و معیشت روستاها موجب توسعه و عمران کشور می شود

۱۴۰۱/۰۲/۲۵ - ۰۹:۵۵:۲۴
کد خبر: ۱۳۲۹۰۶۲
توجه به اقتصاد و معیشت روستاها موجب توسعه و عمران کشور می شود
نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت توجه به اقتصاد و معیشت روستاییان می توانیم شاهد توسعه و پیشرفت کشور و مهاجرت معکوس به روستا باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ در مراسمی با حضور لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، سردار آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر استان، رجحانی معاون عمرانی استاندار و بیرنوند مدیرعامل آبفا و تعدادی از مسئولان استان و شهرستان کلنگ ساخت استخر آب روستای دیکین از توابع الموت شرقی به زمین زده شد.

لطف الله سیاهکلی در این مراسم گفت: احداث استخر ذخیره آب در روستای دیکین یکی از طرح های مهم و تاثیر گذار در منطقه است و می تواند موجب رفاه مردم و جلب رضایت آنها شود.

image_2022_5_15-10_56_18_974_ZPE

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعتباراتی که در روستاها و شهرها هزینه می‌شود قابل توجه است و اگر جایی کم کاری هست به علت سوء مدیریت است که این روند باید اصلاح شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات استان قزوین را محدود بودن پیمانکاران دانست و متذکر شد: به علت محدود بودن تعداد پیمانکاران متاسفانه گاهی اوقات این افراد در  مناقصات شرکت نمی کنند و کار طولانی می شود و هنگامی که کاری به آنها واگذار می شود نیز در اجرا  کاهلی کرده و سعی می‌کنند پروژه‌ها به طول انجامد تا هزینه‌ها افزایش پیدا کند.

سیاهکلی تصریح کرد: خوشبختانه امروز با مشارکت بسیج سازندگی در اجرای طرح های عمرانی بویژه در مناطق کوهستانی و روستایی و دور افتاده شاهد کاهش هزینه ها هستیم و کارها نیز سرعت گرفته است.

image_2022_5_15-10_53_15_235_G2E

وی گفت: بسیج سازندگی در اجرای طرح های عمرانی هرگز رویکرد اقتصادی ندارد و دنبال سود نیست به همین دلیل هر جا که کاری به بسیج سازندگی سپرده شده شاهد تسریع در تکمیل آن هستیم و هزینه ها نیز بشدت کمتر شده است.

سیاهکلی با اشاره به اینکه در حوزه راه سازی نیز بایستی از ظرفیت بسیج سازندگی استفاده کنیم اظهارداشت:  اگر بخواهیم راه‌های موجود را آسفالت کرده و راه مناسبی داشته باشیم بیش از 1500 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که با ورود بسیج سازندگی در این حوزه ها نیز مشکلات رفع می‌شود.

وی افزود:  از مسئولان درخواست می کنم مشکل سرچشمه این روستا را بررسی کنند تا در زمان اتمام پروژه استخر با مشکل مواجه نشویم.

این نماینده تصریح کرد: با توجه به سفر رئیس جمهور به استان قزوین امیدواریم در دو سال آینده بتوانیم زیرساخت‌های اساسی روستاها از جمله جاده، آب شرب، برق و گاز را ایجاد و مشکل مردم را حل کنیم.

سیاهکلی ادامه داد: در سالهای آینده نیز باید به سمت ایجاد اشتغال و درآمد و کسب و کار برای روستاییان باشیم تا اگر مهاجرت معکوس صورت گرفت همه امکانات شهری در روستا نیز باشد و مردم برای اقامت رغبت داشته باشند. 

وی گفت: ساخت استخر از امور زیرساختی است که می تواند به اشتغال و درHمد زایی روستاییان نیز کمک کند.

image_2022_5_15-10_53_38_152_i0C

نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی شکوفایی اقتصاد کشور را در گرو پیشرفت و رونق روستاها دانست و گفت: پیشرفت کشور و رونق اقتصادی زمانی محقق می شود که بتوانیم اقتصاد روستا را متحول کنیم و روستاییان با کسب درآمد انگیزه بیشتری برای ماندن در محل سکونت خود داشته باشند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز