اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان قزوین آغاز شد

۱۴۰۱/۰۲/۲۷ - ۰۸:۵۷:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۹۸۲۱
اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان قزوین آغاز شد
در مراسمی به صورت ویدئو کنفرانس با دستور رئیس جمهور اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان قزوین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ در مراسمی به صورت ویدئوکنفرانس با دستور رئیس جمهور و با حضور وزیر راه و شهرسازی طرح نهضت ملی مسکن در چند استان کشور آغاز شد.

صبح امروز سه شنبه در مراسمی با حضور هاشمی مدیر کل راه و شهرسازی استان، اصغر گونجی مدیرکل بنیاد مسکن و جمعی از مدیران استان کلنگ ساخت  ۱۸ هزار و ۱۷۰ واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن استان قزوین آغاز شد.

مجید فرجی پور معاون مسکن و ساختمان اداره راه و شهرسازی استان در این مراسم اظهارداشت: در اجرای این طرح سهم استان قزوین  ۱۸ هزار و ۱۷۰ واحد است.

image_2022_5_17-10_21_29_633_pyn

وی افزود: در مهرگان ۱۶۱۴۰ واحد ، آبیک ۴۰۰ واحد، بویین زهرا ۶۰۰ واحد، در اقبالیه ۷۰۰ واحد و در مجموع تعداد ۱۸۱۷۰ در مدت دو سال ساخته می شود.

فرجی پور بیان کرد: برای ساخت این واحدها ۲۷۰ هکتار زمین در مهرگان و ۱۵ هکتار در سایر مناطق اختصاص یافته است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شعرسازی یادآورشد: طراحی واحدهای احداثی در مهرگان به صورت ۵ طبقه روی پیلوت و بلوک ۲۰ واحدی است که زیربنای هر واحد ۸۰ تا ۹۰ متر با پارکینگ اختصاصی است. 

وی یادآورشد: همچنین برخی واحدها نیز  در سه طبقه به صورت ۶ واحدی ساخته می شود.

این مسئول افزود: تسهیلات پیش بینی شده برای هر واحد در مهرگان ۳۵۰ میلیون تومان است.

فرجی پور بیان کرد: بدلیل محدودیت زمین در حال حاضر متقاضیان ساکن در شهرهای شریفیه، محمدیه، الوند، بیدستان به صورت متمرکز در مهرگان صاحب خانه می شوند.

وی گفت: متقاضیان واجد شرایط که تشکیل پرونده داده اند بایستی در مرحله اول ۴۰ میلیون تومان واریز کنند تا متقاضی موثر شناخته شوند.

فرجی پور اظهارداشت: ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) انجام می شود.

image_2022_5_17-10_21_50_134_UlT

فرجی پور در خصوص شرایط واگذاری نهضت ملی  مسکن گفت: سرپرست خانوار بودن، استفاده نکردن از تسهیلات مسکن و نداشتن مالکیت از سال ۸۴ و سابقه ۵ سال سکونت در شهر تبت نام متقاضی از جمله شرایط دریافت مسکن است.

امروز ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید در اجرای طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز