برنامه های متنوع فرهنگی در سوم خرداد برگزار می شود

۱۴۰۱/۰۲/۲۸ - ۱۰:۵۷:۵۱
کد خبر: ۱۳۳۰۲۹۵
برنامه های متنوع فرهنگی در سوم خرداد برگزار می شود
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قزوین گفت: در سوم خرداد برنامه های متنوع فرهنگی در مدارس، دانشگاهها، پایگاههای مقاومت و سطح شهر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ به مناسبت سالروز سوم خرداد جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و متولیان امور ایثارگران استان با حضور در جمع خبرنگاران برنامه های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر را تشریح کردند.

امیر مرادعلی بیژن وند جانشین قرارگاه لشکر ۱۶ زرهی قزوین، سرهنگ محمد امیری مقدم مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان ، محسن آخوندی معاون امور ایثارگران استاندار در این نشست که در  لشکر 16 زرهی قزوین برگزار شد خواستار حضور مردم در برنامه های سوم خرداد شدند.

سرهنگ محمد امیری مقدم در این نشست گفت:  دبیری مراسم سوم خرداد با مرکز حفظ آثار است و تلاش می کنیم با مشارکت مردم برنامه های فرهنگی مناسبی در این ایام برگزار شود.

وی با اشاره به برخی خاطرات دوران جنگ افزود: ارتش عراق با محاصره خرمشهر فکر می کرد برگ برنده بزرگی دارد تا در مذاکرات در آن استفاده کند اما ورق برگشت و با رشادت رزمندگان اسلام حماسه ای دیگر رقم خورد.

image_2022_5_18-16_46_41_295_K5N

امیری مقدم یاد مرحوم امیر لطفی از فرماندهان لشکر 16 زرهی قزوین را گرامی داشت و بیان کرد: در عملیات بیت المقدس از خطه قزوین بیش از 200 شهید تقدیم انقلاب شد از جمله سید ناصر سیاهپوش که کتاب «استاندار بصره»  داستان زندگی این شهید را رونمایی خواهیم کرد.

وی گفت: عراقیها آمده بودند که در خرمشهر بمانند اما با ایثار رزمندگان حماسه ای بزرگ خلق شد که دنیا را شگفت زده کرد و ما در سالروز سوم خرداد وظیفه داریم فرهنگ مقاومت را در جامعه نهادینه و ترویج کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قزوین تصریح کرد: دشمنان با جنگ رسانه ای، تهاجم فرهنگی، جنگ هیبریدی، تحریم و فشار اقتصادی از ابزارهای دشمن برای آسیب رساندن به نظام اسلامی است که باید همه ما هوشیار باشیم و با بصیرت با توطئه دشمنان مقابله کنیم.برنامه های سوم خرداد در همه نقاط استان برگزار می شود.

این مسئول فرهنگی در ادامه اظهارداشت: به مناسبت سوم خرداد برنامه های متنوع فرهنگی در مدارس، دانشگاهها، پایگاههای مقاومت و ادارات تدارک دیده شده است.

وی بیان کرد: آذین بندی شهرها، عطرافشانی مزار شهدا، مراسم ویژه سوم خرداد در مدارس و ادارات، برنامه« لبخند پیروزی» در دولتخانه صفوی، خاطره گویی رزمندگان، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، نواختن زنگ مقاومت ، رونمایی از چهار کتاب دفاع مقدس، شب شعر، در منزل شهید بابایی، برگزاری مسابقات فرهنگی، سومین جشنواره «افتخار من» با آثار هنری مانند کلیپ،  دل نوشته و نماهنگ در سوم خرداد تدارک دیده شده است.

image_2022_5_18-11_36_33_148_8Kd

در ادامه محسن آخوندی مشاور استاندار در امور ایثارگران گفت: ۲۲۰ شهید و ۲۲۰ جانباز و شش آزاده از قزوین در عملیات بیت المقدس تقدیم انقلاب شده است.

وی از رسانه ها خواست با پوشش خبری برنامه های این ایام ضمن مصاحبه با خانواده شهدا و رزمندگان حماسه سوم خرداد یاد این ایام را زنده نگهدارند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز