مصوبات سفر رئیس جمهور به قزوین موجب تحول در بخش کشاورزی استان می شود

۱۴۰۱/۰۲/۲۹ - ۰۸:۴۰:۰۲
کد خبر: ۱۳۳۰۵۸۰
مصوبات سفر رئیس جمهور به قزوین موجب تحول در بخش کشاورزی استان می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با اجرای مصوبات سفر رئیس جمهوری شاهد تحول در بخش‌های مختلف کشاورزی استان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ رضا افلاطونی روز پنجشنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان قزوین در حوزه بخش کشاورزی اظهارداشت:  مصوبات سفر رئیس جمهور دستاوردهای زیادی داشته و با یک برنامه عملیاتی مدون و دقیق می‌توان به شکل واقعی حوزه کشاورزی استان را متحول کرد.

وی اضافه کرد: اجرای این مصوبات بزرگترین خدمت به دشت قزوین است و می‌تواند میزان بهره‌وری و سود اقتصادی را در بخش کشاورزی افزایش دهد. 

افلاطونی در خصوص ایجاد شهرک گیاهان دارویی نیز گفت: پیگیری احداث شهرک گیاهان دارویی که بتواند زمینه طبیعت گردی را در منطقه الموت فراهم کند در دستور کار قرار می گیرد زیرا باور داریم بخش الموت از گذشته در ردیف قطب‌های گردشگری قزوین محسوب می‌شده و در شرایط کنونی نیز می توانیم با تحقق این مهم به کشاورزی گردشگری کمک کنیم.  

7156480_975

وی بیان کرد: استفاده از تکنولوژی روز در نظارت و پایش اراضی کشاورزی ضروری است و در این راستا ارائه خدمات مکانیزه پایش اراضی کشاورزی در سال جاری کلید خورده و با همکاری اداره کل منابع طبیعی و مدیریت امور اراضی تلاش می کنیم رصد اراضی استان از روش سنتی خارج شود. 

افلاطونی یادآورشد: طرح های بسیار خوبی در بخش کشاورزی قزوین تدوین شده که با زمان بندی و نقشه دقیق عملیاتی طرح ریزی خواهد شد.

در این جلسه در خصوص اهمیت اجرای طرح های بیابان زدایی، پیگیری کاداستر اراضی کشاورزی، رفع تداخل اراضی، استفاده از پهپادها برای سم پاشی آفات در مناطق طارم سفلی، کمک‌های فنی و اعتباری باغات، بازسازی و نوسازی قنوات، پیگیری رفع موانع شهرک گلخانه‌ای نودهک در حوزه آب، برق و گاز و برنامه ریزی برای افزایش استخرهای ذخیره آب کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز