سیستمی شدن امور دهیاریها باید اجرایی شود

۱۴۰۱/۰۲/۲۹ - ۱۰:۲۶:۱۷
کد خبر: ۱۳۳۰۶۴۳
سیستمی شدن امور دهیاریها باید اجرایی شود
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: با سیستمی شدن امور دهیاری‌ها علاوه بر اینکه حقی از دهیار ضایع نمی‌شود باعث شفاف سازی امور نیز می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ فاطمه محمدبیگی  در دیدار با دهیاران بخش مرکزی شهرستان آبیک با بیان اینکه بیش از ۲۵ درصد کشور توسط دهیاران اداره می‌شود، اظهار داشت: بهبود شرایط حقوقی و دستمزد دهیاران از جمله مواردی است که نیاز به پیگیری دارد و با سیستمی شدن امور دهیاریها و تضمین امنیتی شغلی آنها رفع مشکل بیمه می توان ۲۵ درصد کشور را اداره کرد.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به آلودگی نیروگاه عنوان کرد:  طی نامه ای تذکرات از طریق محیط زیست به نیروگاه داده می شود تا علاوه بر کاهش مصرف، نسبت به پرداخت عوارض آلایندگی اقدام کند.

این نماینده متذکر شد: استاندار اگر بخواهد استانی آباد داشته باشد باید تسهیلاتی در اختیار دهیاران قرار دهد برگزاری جلسات و مکتوب کردن درخواست ها یکی از بهترین راه ها برای پیگیری مشکلات دهیاران از سوی شما دهیاران است.

image_2022_5_19-11_5_57_375_1Dp

وی روند ساخت خانه محرومین در شهرستان آبیک را غیر قابل قبول دانست و اظهار داشت: طی جلسه ای با حضور نمایندگانی از کمیته امداد، بهزیستی، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن باید پیگیر اجرایی شدن ساخت۶۰۰ واحد مسکن مددجویی مصوب باشیم.

محمدبیگی در پایان تصریح کرد: باید تمامی خرج کردهای دهیاری ها ساماندهی شود و در قالب یک کارت تنخواه این موارد اجرا شود. اگر امور روستایی ها هوشمندسازی شود و ارائه خدمات دیجیتالی شود هم حقوق دهیاران حفظ می‌شود و هم شفاف سازی برای عموم مردم صورت می گیرد.

امنیت شغلی مهمترین دغدغه دهیاران است

حمید چگینی بخشدار بخش مرکزی شهرستان آبیک نیز در این دیدار با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه‌کاره در حوزه راهداری عنوان کرد: بخش مرکزی دارای ۵۰۰ کیلومتر راه  روستایی است که ۵۰ درصد آنها فرسوده و نیاز به بهسازی دارد.

وی افزود: طی نامه‌نگاری‌های صورت گرفته با اداره کل راهداری استان متاسفانه تنها به لکه گیری چند راه روستایی اکتفا کرده که نیاز اهالی را رفع نکرده است.

چگینی، نبود گاز در برخی از روستاهای بخش مرکزی را از دیگر مشکلات این بخش دانست و اضافه کرد: نیاز است در این خصوص پیگیری‌های لازم از سوی دستگاه‌های متولی صورت بگیرد.

این مسئول مطرح کرد: دو ایستگاه در مجموعه چهار ایستگاه مخابراتی و اینترنتی که در بخش مرکزی وجود دارد دچار مشکل است که از جمله آنها می‌توان به منطقه کذلک و منطقه حاجی آباد اشاره کرد که نیازمند تقویت آنتن و اینترنت در این دو منطقه هستیم.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان آبیک متذکر شد: متاسفانه در ساخت و ساز منزل محرومیت خوب عمل نشده و از ۶۰۰ واحد مصوب، تنها ۲۰۰ واحد در حال ساخت است.

image_2022_5_19-11_9_26_210_5PF

وی تامین معیشت دهیاران را از بزرگ‌ترین مشکل دهیاران دانست و متذکر شد: دهیارانی داریم که بیش از ۱۲ سال در این شغل به مردم خدمت می کنند و تنها دو روز در هفته حقوق دریافت می کنند و مابقی روزهای هفته را به صورت افتخاری مشغول به کار هستند که لازم است در  خصوص رفع این مشکل چاره ای اندیشیده شود.

عدم وجود امنیت شغلی، پرداخت حقوق و مزایا، تنخواه، هزینه ایاب و ذهاب و بی توجهی مسئولین ادارات به نامه‌های دهیاران از دیگر مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز