اعلایی: اهمیت فرزندآوری و پیامدکاهش جمعیت از نگاه آموزه های دینی برای نسل جوان تبیین شود

۱۴۰۱/۰۲/۲۹ - ۱۴:۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۳۳۰۷۳۰
اعلایی: اهمیت فرزندآوری و پیامدکاهش جمعیت از نگاه آموزه های دینی برای نسل جوان تبیین شود
استاندار قزوین گفت: با اطلاع رسانی مناسب و بیان اهمیت فرزندآوری و پیامدهای سقط جنین در میان زوج های جوان می توانیم روند کاهشی جمعیت را متوقف کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ به مناسبت هفته ملی جمعیت که از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت تعیین شده گردهمایی تبیین سیاست‌های اجرایی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و آغاز فعالیت قرارگاه خانواده  و جمعیت روز پنجشنبه با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ، محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین، فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، قاسمی مسئول مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور و حجت الاسلام پور آرین مدیرکل تبلیغات اسلامی، کبری علیخانی مدیرکل امور بانوان استانداری و مسئولان استانی در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

محمد مهدی اعلایی در این نشست اظهارداشت: موضوع جمعیت بسیار مهم است و در اصالت آن شکی نیست بویژه با تاکید مقام رهبری باید آهنگ حرکت حاکمیت و ملت در اجرای منویات رهبری تسریع شود.

وی اضافه کرد: جمعیت علاوه بر ابعاد اجتماعی دارای ابعاد فردی و شخصی نیز هست لذا در حوزه هایی که مرتبط با حریم شخصی افراد است از مداخلات یا نتایج خوبی نگرفتیم یا به نتیجه معکوس رسیدیم.

image_2022_5_19-15_14_32_282_dJs

استاندار قزوین تصریح کرد: هم‌ مرزی با حریم خصوصی افراد نشان می دهد باید سیاست گذاری ها دقیق باشد.

وی بیان کرد: شاید تلقی جامعه مطلع و باسواد کشور ایجاب کند ما در برنامه ها حتما ملاحظات را رعایت کنیم و بدانیم سیاست های اقناعی از تشویقی تاثیرگذارتر است.

اعلایی یادآورشد: در برخی رفتارهای خود در گذشته نتایج موفقی نگرفتیم و امروز هم اگر زوجین ما از مزایای فرزندآوری مطلع شوند به نتایج بهتری می رسیم.

استاندار قزوین اظهارداشت: آمارهای ۳۷۰ هزار سقط جنین در سال نگران کننده است و باید تعارف را کنار بگذاریم و در مورد آثار فاجعه بار سقط جنین اطلاع رسانی دقیق و بهتری داشته باشیم و ابعاد شرعی و گنای بودن آن را نیز تبیین کنیم.

وی افزود: هنوز در این زمینه رودربایستی داریم در حالی که بایستی با کمک رسانه ملی و سایر فعالان رسانه در مورد پیامدهای سقط جنین کار کنیم و عمل حرام آن و احکام آن گفته شود زیرا خیلی از کسانی که در سقط جنین اقدام می کنند از قبح و گناه آن بی خبرند.

image_2022_5_19-15_14_30_630_aNK

استاندار قزوین یادآورشد: هنوز درخیلی از قوانین منابع را به سمت زنان سرپرست خانوار هدایت می کنیم در حالی که باید از کسانی که با زنان سرپرست خانوار ازدواج می کنند حمایت کنیم ولی سیاست ما تداوم ازدواج نکردن زنان سرپرست خانوار را ترویج و تشویق می کند.

وی بیان کرد: موضوع ازدواج و فرزندآوری از منظر آموزه های دینی باید تبلیغ شود زیرا یکی از عوامل تولید حتما نیروی انسانی است و اگر جامعه یکی از عوامل تولید را از دست بدهد دچار چالش می شود.

اعلایی گفت: با تشکیل قرارگاه جمعیت و استفاده از جایگاه خانم محمد بیگی در مجلس امیدواریم با توجه ویژه دستگاههای اجرایی بتوانیم به دستاوردهای خوبی برسیم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز