تبیین بحران جمعیت و اهمیت فرزند آوری توسط دلسوزان جدی گرفته شود

۱۴۰۱/۰۲/۲۹ - ۱۵:۰۵:۴۸
کد خبر: ۱۳۳۰۷۴۳
تبیین بحران جمعیت و اهمیت فرزند آوری توسط دلسوزان جدی گرفته شود
نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: تبیین بحران جمعیت و اهمیت فرزند آوری توسط دلسوزان و کارشناسان جدی گرفته شود تا دچار پیری جمعیت و پیامدهای آن نشویم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ به مناسبت هفته ملی جمعیت که از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت تعیین شده گردهمایی تبیین سیاست‌های اجرایی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و آغاز فعالیت قرارگاه خانواده و جمعیت روز پنجشنبه با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ، محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین، فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، قاسمی مسئول مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور و حجت الاسلام پور آرین مدیرکل تبلیغات اسلامی،کبری علیخانی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، فرمانداران البرز و آوج، مشاور استاندار در امور ایثارگران و مسئولان استانی در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

فاطمه محمد بیگی گفت: در این مراسم اظهارداشت: در سال ۸۹ فعالیت جمعیتی را آغاز کردیم و امروزبعد از یازده سال قانونی در مجلس مصوب شده تا به فرزندآوری کمک شود.

image_2022_5_19-16_9_47_853_ha4

وی بیان کرد:  با شکل گیری ستاد ملی جمعیت و فعال شدن قرارگاه خانواده و جمعیت زمینه عملیاتی شدن بسیاری از ایده ها مهیا شده و جهاد تبیین در عرصه جمعیت یک رسالت مهم است که پرچم تبیین بحران جمعیت را باید دلسوزان بدست بگیرند.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دهه بحران جمعیت هستیم و اگر ندانیم کجا قرار داریم به گودال سقوط می کنیم.

وی گفت: در نظرسنجی که در روند الگوی باروری صورت گرفته از یک جمعیت آماری سوال شد که چند فرزند دوست دارند که ۳۹ درصد دو فرزندی و یک چهارم جمعیت اعلام کردند دوست دارند چهار فرزند داشته باشند.

محمد بیگی یادآورشد: همچنین بیش از 15 درصد جمعیت آماری گفته اند مایلند بیش از ۵ فرزند داشته باشند ولی در مجموع با همه مشکلات اقتصادی موجود حدود 61 درصد جمعیت علاقمند هستند 3 فرزند داشته باشند.

وی اظهارداشت: فرزند دوستی یعنی خانواده محوری و اگر قانون جوانی جمعیت و خانواده را نوشتیم برای آینده نگری است تا دچار چالش کاهش جمعیت جوان نشویم.

این نماینده مجلس اضافه کرد: به دلیل این که فرصتها را از دست ندهیم این قانون در ۹۳ ماده نوشته شد و برخی امور مانند مهاجرت پدیری و مهاجر فرستی وحفظ نخبگان و مدیریت امنیت غذایی کشور و بیو تروریسم شاید کم رنگ دیده شده که بتدریج اصلاح خواهیم کرد.

image_2022_5_19-15_14_33_136_ne8

وی گفت: با روشن کردن چراغ این قانون امیدواریمشاهد تولد فرزندانی مومن و متعهد باشیم و دچار بحران پیری جمعیت در دهه آینده نشویم.

محمد بیگی از استاندار قزوین خواست در جلسه شورای اداری با محور جمعیت و فرزندآوری زمینه مشارکت همه مدیران به این موضوع مهم را مهیا کنند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز