فعالیت قرارگاه خانواده و جمعیت در استان قزوین آغاز شد

۱۴۰۱/۰۲/۲۹ - ۱۷:۳۰:۳۲
کد خبر: ۱۳۳۰۷۶۰
فعالیت قرارگاه خانواده و جمعیت در استان قزوین آغاز شد
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: برای تبیین اهمیت فرزند آوری و مقابله با بحران کاهش جمعیت، قرارگاه خانواده و جمعیت فعالیت رسمی خود را در قزوین آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ به مناسبت هفته ملی جمعیت که از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت تعیین شده گردهمایی تبیین سیاست‌های اجرایی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و آغاز فعالیت قرارگاه خانواده  و جمعیت روز پنجشنبه با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ، محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین، فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، قاسمی مسئول مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور و حجت الاسلام پور آرین مدیرکل تبلیغات اسلامی، کبری علیخانی مدیرکل امور بانوان استانداری،فرماندار البرز و آوج و مشاور استاندار در امور ایثارگران و مسئولان استانی در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

کبری علیخانی در این مراسم گفت: آیین نامه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت جایگزین شورای راهبردی جمعیت شده و قرار است این قرارگاه در شهرستانها هم ایجاد شود که ۲۵ نفر عضو خواهد داشت.

image_2022_5_19-15_14_30_630_aNK

وی اضافه کرد: بحرانی بودن شرایط جمعیت باید برای خانواده ها و زوج های جوان بخوبی تبیین شود و در این راستا، کارگروه تخصصی، برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی خانواده و جمعیت پیش بینی شده و شورای اندیشه ورزی هم لحاظ شده است.

علیخانی گفت: پیری جمعیت کشور و کاهش باروری از دغدغه های رهبری است و باید با فرهنگ سازی به این موضوع اهمیت داده شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یادآورشد: با بررسی انجام شده علاوه بر مسائل اقتصادی موضوع فرهنگ سازی نیز باید مورد توجه باشد تا به نتیجه برسیم.

وی بیان کرد: قرارگاه خانواده و جمعیت در استان نیز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و با برش استانی تلاش می کنیم به اهداف مهم تعیین شده دست یابیم.

علیخانی اظهارداشت: تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور، حمایت از خانواده یکی از ضروری ترین وظیفه مسئولان و آحاد مردم است و این رسالت توسط افراد و مراکز اثرگذار و فرهنگ ساز مورد تاکید بیشتری است.

image_2022_5_19-18_28_3_843_g3v

در ادامه مریم وحیدی فعال حوزه خانواده نیز گفت: نیروی انسانی سرمایه ای ارزشمند است که باید مورد تکریم قرار گیرد و فرزند آوری تبلیغ شود.

این مادر جوان که 5 فرزند دارد اضافه کرد: از نگاه مادران در ۳۰ سال آینده یک سوم جمعیت کشور سالمند خواهد بود لذا باید مسئولان به جایگاه مادری اهمیت بیشتری دهند و از فرزند آوری حمایت کنند.

وی بیان کرد: با شکل گیری قرارگاه خانواده و جمعیت از مدیران دستگاههای اجرایی انتظار داریم تسهیلات لازم را برای فرزند آوری مهیا کنند.

وحیدی یادآورشد: پیشنهاد می کنیم مرکز تعالی مادران در قزوین راه اندازی شود و با پشتیبانی مناسب به اهداف تعیین شده دست یابیم.

image_2022_5_19-16_9_47_853_ha4

وی تصریح کرد: استفاده از گروههای مردمی، شناسایی موانع فرزند آوری و ارائه راهکار برای رفع آنها و حمایت از مادران لازم است در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

در ادامه فعالیت قرارگاه خانواده و جمعیت در قزوین آغاز شد.

انتهای پیام

 

نظر شما