شرکت در نمایشگاههای تخصصی «سوریه» و «قطر» در دستور کار قرار دارد

۱۴۰۱/۰۲/۳۱ - ۰۹:۴۶:۳۵
کد خبر: ۱۳۳۱۱۳۳
شرکت در نمایشگاههای تخصصی «سوریه» و «قطر» در دستور کار قرار دارد
مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان قزوین گفت: برای معرفی توانمندی های صنعتی و تولیدی استان و توسعه صادرات در نمایشگاههای خارجی «سوریه» و «قطر» شرکت می کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ احمد خورگامی در خصوص مهمترین برنامه های پیش بینی شده در تقویم نمایشگاهی امسال به خبرنگار ما اظهارداشت: رویکرد ما توجه به ظرفیت های برون مرزی برای توسعه فعالیتهاست و در این راستا ضمن شناسایی نیازهای کشورهای هدف برای معرفی توانمندی های استان قزوین نیز برنامه مدونی داریم.

وی افزود: در این راستا کارگروهی در استان قزوین با حضور رئیس سازمان صمت، جهاد کشاورزی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و شرکت نمایشگاهها، نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی( خانم محمد بیگی)، تشکیل شده که دبیری آن با شرکت نمایشگاههاست.

خورگامی تصریح کرد: در این کارگروه قرار شد در گام اول ضمن شناسایی نحوه استفاده از ظرفیت های تجاری و اقتصادی کشور سوریه نسبت به ارزیابی نیازها و درخواست تجار این کشور نیز اقدام لازم صورت گیرد تا اگر به خرید کالا از ایران و شرکت های دانش بنیان تمایل داشتند به ما اعلام شود.

image_2022_5_21-10_38_6_79_uxo

مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان قزوین یادآورشد: برپایی نمایشگاههای خارج از کشور یکی از راهکارها برای شناساندن ظرفیت های صنعتی و تولیدی استان قزوین است که در این زمینه نیز پیش بینی شده در نمایشگاه شهر حلب سوریه که در 15 خرداد امسال برگزار می شود شرکت کنیم.

وی اضافه کرد: با مشارکت اعضای این کارگروه مقرر شده تا پاویونی در شهر حلب ایجاد و نیازهای تجاری و اقتصادی این استان شناسایی شود و بتوانیم فرصت های آینده را با کمک تجار قزوین شناسایی و نیازها را تامین کنیم.

خورگامی گفت: دو نمایشگاه در شهر حلب پیش بینی شده که در بخش صنعت ساختمان قزوین می تواند نیازمندیهای طرف سوری را تامین کند.

وی اظهارداشت: در نمایشگاه شهر حلب سوریه درصددیم  بتوانیم حدود 150 متر فضای نمایشگاهی را در اختیار بگیریم و غرفه سازی کنیم و شرکت های صنعتی استان قزوین در آن حضور پیدا کرده و محصولات خود را عرضه کنند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان قزوین یادآورشد: با توجه به این که در این ایام با افزایش قیمت ارز مواجه شدیم به نظر می رسد هزینه شرکت در این رویداد اقتصادی کمی سنگین باشد اما تلاش می کنیم زمینه حضور تجار قزوینی در نمایشگاههای خارجی پس از دوران کرونامهیا شود و بتوانیم توانمندی های استان را در معرض دید مردم و تجار کشورهای دیگر قرار دهیم.

وی اضافه کرد: همچنین درصددیم با دعوت از هیئت های تجاری و بازرگانی برای شرکت در نمایشگاههای تخصصی استان قزوین، فعالان اقتصادی کشورهای هدف را با ظرفیت های صنعتی، کشاورزی و خدماتی استان آشنا کنیم و نشست های تخصصی رو در رو تدارک ببینیم تا تجار بدون واسطه با همدیگر وارد مذاکره تجاری شوند.

خورگامی اظهارداشت: برای شرکت در نمایشگاه کشاورزی که امسال در قزوین برگزار می شود از هیئت های عراقی و برای نمایشگاه صنعت و خودرو از تجار بلاروس دعوت کردیم حضور یابند.

156426923

وی اضافه کرد: در زمان برپایی نمایشگاههای تخصصی نشست هیئت هاتی تجاری برگزار خواهد شد تا به عقد قرارداد منجر شود.

این مسئول بیان کرد: با شرکت شهرک های صنعتی جلسات خوبی داشتیم و در حال حاضر تعامل مناسبی داریم و قرار شد بر اساس تفاهم نامه امضا شده، بخشی از هزینه های استقرار هیئت های تجاری را تامین کنند.

وی گفت: همچنین یک هیئت تجاری از اتاق بازرگانی سلیمانیه عراق به قزوین سفر کردند و قرار شد برای توسعه روابط اقتصادی و راه اندازی دفاتر نمایندگی و فروش واحدهای صنعتی استان قزوین در این منطقه اقدام کنند.

شرکت در نمایشگاه دوحه قطر

خورگامی برگزاری جام جهانی در کشور قطر را از فرصت های اقتصادی سالهای آینده دانست و اظهارداشت: این رویداد مهم جهانی فرصتی برای معرفی و صادرات محصولات کشورمان و نیز استان قزوین است لذا در این راستا جلساتی با مسئولان سازمان توسعه تجارت برگزار کردیم و قرار است همزمان با جام جهانی فضایی به مساحت 6 هزار مترمربع به جمهوری اسلامی تعلق گیرد و تلاش می کنیم حداقل 500 متر فضای غرفه ای در اختیار استان قزوین قرار گیرد تا بخشی از توانمندی های خود را عرضه کنیم.

2749285

وی اضافه کرد:  در صورت به نتیجه رسیدن رایزنی ها امیدواریم در غرفه جمهوری اسلامی ایران در قطر بتوانیم خوشه شیرینی سنتی قزوین را معرفی و عرضه کنیم.

خورگامی یادآورشد: در غرفه قزوین در کنار شیرینی سنتی توانمندی شرکت های مواد غذایی، بسته بندی و شکلات هم عرضه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان قزوین تصریح کرد: کشور قطر برای شرکت در نمایشگاههای تخصصی استاندارد سختی دارد و در صورت شرکت در آن می توانیم گام مهمی در معرفی و بازاریابی محصولات شاخص قزوین داشته باشیم.

Qazvin_internasional_fair

وی اظهارامیدواری کرد با تدوین تقویم منظم نمایشگاهی و شرکت در نمایشگاههای بین المللی و معرفی توانمندی های استان گام موثری برای رونق اقتصادی استان برداشته شود.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز