پرونده نزاع چندین کودک زیر ۱۸ سال قزوینی به صلح ختم شد

۱۴۰۱/۰۲/۳۱ - ۰۹:۴۷:۰۳
کد خبر: ۱۳۳۱۱۷۱
پرونده نزاع چندین کودک زیر ۱۸ سال قزوینی به صلح ختم شد
رئیس اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری استان قزوین گفت: به همت مرکز صلح و سازش کانون وکلای دادگستری قزوین پرونده نزاع چندین کودک زیر 18 سال استان به صلح انجامید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ فریبا رضایی دراین‌خصوص اظهار کرد: یک طفل زیر 18 سال قزوینی که به اتهام درگیرشدن با افراد با سلاح سرد در زندان به سر می‌برد پس از وصول درخواست وکیل تسخیری و تشکیل پرونده با پیگیری مرکز صلح و سازش کانون وکلای دادگستری قزوین، از بند زندان رها و پروندۀ وی مختومه شد.

وی افزود: در سه ماه گذشته بالغ بر6 پروندهٔ کیفری که متهمان آن کودکان زیر ۱۸ سال بودند به صلح و سازش منتهی شده است.

رضایی توضیح داد:  کودکان سرمایه‌های عظیم و ارزشمند بالقوه در جامعه هستند محکومیت کیفری زودهنگام برای اطفال و نوجوانان موجب خشکیدن ریشه‌های اخلاق‌مداری و خودباوری در وجود آنها می‌شود که در بزرگسالی آثار بسیار مخربی را برای شخص و جامعه به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد:  حل‌وفصل دعاوی از طریق سازش و خارج از محکمه باعث پرورش و نهادینه شدن روحیه صلح و دوستی، گذشت و بخشش  بین افراد جامعه می‌شود که عملی بسیار پسندیده و در دین مبین اسلام نیز بر آن تاکید بسیار شده است.

رئیس اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری استان قزوین بیان کرد: ضمن اینکه مصالحه افراد در مراجع غیرقضایی باعث  ندامت و پشیمانی  قلبی افراد از عمل ارتکابی و ازبین‌رفتن کینه و عداوت بین افراد شده  و این امر رابطهٔ تنگاتنگ با ایجاد امنیت و صلح پایدار در جامعه دارد.

وی تصریح کرد: وکلای کانون قزوین در سال گذشته در بیش از ۱۵۰۰ پرونده تسخیری و معاضدتی اعلام وکالت و  شهروندان کم‌بضاعت  را در سطح استان قزوین مورد دفاع قرار داده‌اند.

لازم به ذکر است، کانون وکلای دادگستری استان قزوین در سال گذشته  ۲۰ هزار نفرساعت مشاوره حقوقی رایگان در محاکم سطح استان ارائه کرده است همچنین شبکهٔ وکلای داوطلب  این کانون  در  زندان مرکزی قزوین، کانون اصلاح و تربیت و شعبه‌های کمیتهٔ امداد امام خمینی (ره) به ارائه مشاوره حقوقی رایگان پرداختند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز