افزایش اختیارات استانداران می تواند گره گشای بخشی زیادی از مشکلات تولید باشد

۱۴۰۱/۰۲/۳۱ - ۱۸:۴۸:۳۲
کد خبر: ۱۳۳۱۴۲۵
افزایش اختیارات استانداران می تواند گره گشای بخشی زیادی از مشکلات تولید باشد
استاندار قزوین گفت: با افزایش اختیارات استانی قادریم بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران را با سرعت بیشتری در استان حل کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ محمد مهدی اعلایی عصر شنبه در هشتاد و دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد طرح موضوعات مختلف و مصوبات اجرایی آن را بیانگر پویایی شورا دانست و اظهارداشت: از صنعتگران و تولیدکنندگان انتظار داریم در این جلسات مشارکت بیشتری داشته باشند و فقط حضور مدیران در آن پر رنگ نباشند.

اعلایی تصریح کرد: برای نتیجه بخش بودن تصمیمات بایستی موضوعات مطرح شده اولویت بندی شود تا با اختیارات استانی بتوانیم گره گشای مشکلات باشیم.

image_2022_5_21-19_47_57_300_2n8

وی اضافه کرد: مدیران دستگاههای اجرایی نیز می توانند با پیگیری موضوعات مهم از ظرفیت دستگاه خود برای رفع موانع تولید استفاده کنند.

اعلایی یادآورشد: برخی موضوعات تولیدکنندگان از جمله بیمه، مالیات و گمرک با اختیارات جدید در استان قابل حل شدن است لذا از مدیران جدید حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری توقع داریم پیگیر امور باشند و هر جا خارج از حیطه استانی بود به دستگاههای ملی ارجاع ارجاع داده شود.

استاندار قزوین بیان کرد: موضوع تامین انرژی برق در پیک تابستان یک‌ موضوع جدی است که مستقیم و غیر مستقیم بر همه کنشها تاثیر گذار است لذا از مردم درخواست می کنیم در مصرف برق صرفه جویی و مدیریت کنند تا دچار خاموشی نشویم.

وی گفت: با این میزان مصرف بدون تردید در تابستان با مشکلات جدی مواجه می شویم اما امیدواریم با همکاری مردم در پیک مجبور نشویم برق تولید را قطع کنیم و از تولید و ارزش افزوده و درآمد محروم شویم.

اعلایی اضافه کرد: رعایت الگوی مصرف در واحدهای مسکونی، صنفی و صنعتی ضروری است و باید مراقب باشیم به تولید آسیب نخورد.

image_2022_5_21-18_54_49_987_UiT

حل مشکلات سرمایه گذاران تولید نیروگاههای کوچک در اولویت باشد

وی در ادامه گفت: حمایت از سرمایه گذاران احداث نیروگاههای مقیاس کوچک بعنوان یک ظرفیت می تواند به افزایش میزان تولید کمک کند لذا به مدیران اقتصادی استان تاکید داریم برای حل مشکلات این متقاضیان نیز اقدام کنند.

استاندار قزوین اظهارداشت: تامین منابع مالی زنجیره ای می تواند بخشی از مشکلات تولید را حل کند و قادریم با این روش و با یک وثیقه ‌مشکل چند واحد را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: این روش متداولی در دنیاست که اقتصاد را واقعی، شرایط تجارت را تسهیل و تعامل بیشتری برای سرمایه گذاری ایجاد می کند و در این راستا اوراق گام نیز که تازه طراحی شده در کنار زنجیره تامین به عنوان منابع قابل استفاده است.

image_2022_5_21-19_47_47_457_wkO

اعلایی در ادامه در خصوص ضرورت دسترسی آسان صنعتگران به مدیران بیان کرد: البته قرار نیست هر لحظه خواستید با مدیر جلسه بگذارید اما نباید شرایط سخت باشد و تاکید دارم مدیران اقتصادی فضا را تسهیل کنند زیرا اقتصاد برای ما مهم است و نیازمند فضای تسهیل شده و روان در استان هستیم.

وی اضافه کرد: مدیران استان لازم است با کسانی که فعال و نقش آفرین هستند و می توانند حمایت شوند ارتباط بگیرید و با همه دستگاهها تعامل داشته باشند و هر مدیری که نتواند با فعالان اقتصادی استان ارتباط برقرار کند باید پاسخگو باشد.

استاندار قزوین در خصوص منطقه ویژه اقتصادی نیز گفت: این منطقه از مصوبات سفر رئیس جمهور به قزوین است و شرکت شهرکها متولی ایجاد زیرساختهای آن شده و این طرح می تواند پیشران توسعه استان باشد.

image_2022_5_21-19_46_23_499_fIQ

در ادامه از چهره ماندگار عرصه کشاورزی استان قزوین خدایار درخشان تجلیل شد.

درخشان، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت زمرد دشت آتیه ، مجری احداث اولین و بزرگترین و به روزترین باغ گردوی جهان در منطقه کوهین استان قزوین است که با احداث مجموعه باغ مادری گردو جهت تولید و تکثیر پیوندک و قلمه مالک نهالستان بزرگ گردو و گلخانه تولید و تکثیر نهال گردوی پیوندی کشور است.

در این جلسه رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی، محمد قاسمی دادستان، میثم پیله فروش معاون اقتصادی استانداری و مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی قزوین نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

 

نظر شما