هیئت خبرگان بانکی و اقتصادی برای تسریع در حل مشکلات تولید در قزوین تشکیل شده است

۱۴۰۱/۰۲/۳۱ - ۱۹:۴۷:۰۱
کد خبر: ۱۳۳۱۴۳۴
هیئت خبرگان بانکی و اقتصادی برای تسریع در حل مشکلات تولید در قزوین تشکیل شده است
رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: با تشکیل هیئت خبرگان بانکی و اقتصادی در استان زمینه شناسایی و حل مشکلات تولید تسریع می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ هشتاد و دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی عصر شنبه با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار، رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی، محمد قاسمی دادستان، میثم پیله فروش معاون اقتصادی استانداری، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی قزوین در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد.

مهدی بخشنده در این جلسه با اشاره به دستور جلسه این نشست با ارائه گزارشی از سفر رئیس جمهور به استان اظهارداشت: در سفر رئیس جمهور درخواست اجرایی شدن اصل ۴۴ را داشتیم که نامه ما به وزیر صمت ارجاع داده شد.

image_2022_5_21-18_54_49_299_d3B

بخشنده تصریح کرد: با گذشت ۱۵ سال از اجرایی شدن این اصل شاهد بی اثر بودن آن هستیم و انتظار داریم اختیارات بیشتری به استاندار داده شود تا دراین زمینه تصمیم گیری عاجلی صورت گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین بیان کرد: برخی از واحدهای صنعتی استان متاسفانه در تملک بانکها هستند و برخی به انبار متروکه تبدیل شده اند و اگر برای احیای آنها اقدام نشود هم اشتغال و هم تولید دچار چالش می شود.

این فعال اقتصادی اظهارداشت: از دوسال قبل هیئت خبرگان بانکی و اقتصاد دراستان تشکیل شده که با عضویت ۵ نفر تلاش می شود ضمن شناسایی مشکلات برای گره گشایی از موانع اقدام شود.

وی گفت: با تجربه کسب شده از مدیران انتظار داریم از ظرفیت خبرگان برای حل مشکلات اقتصادی و تولید با بانک ها بخوبی استفاده شود.

image_2022_5_21-18_48_29_715_Pvq

بخشنده یادآورشد: هیئت خبرگان بانکی و اقتصادی اگر اختیار لازم را داشته باشد و مسئولان بانک ‌مرکزی آنها را به عنوان تیم بیطرف بپذیرند می توانند به حل مشکلات کمک کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین در ادامه دستور دیگر جلسه را قرائت کرد و گفت: برای پیشگیری از بروز مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در استان لازم است از قطع برق آنها در تابستان جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: بیش از 143 مگاوات انرژی برق ظرفیت نیروگاههای مقیاس کوچک است که اگر وارد مدار شده و از سرمایه گذاران احداث این نیروگاهها حمایت شود می توانیم بخشی از نیازها را تامین کنیم.

بخشنده در خصوص افزایش حقوق کارگران و چالش کارفرمایان نیز اظهارداشت: ۲۵ شرکت بیش از ۴۰۰ نیرو داشتند که باتوجه به افزایش دستمزد کارگران با چالش جدید مواجه شده اند اما با درک درست از شرایط و پیشگیری از بیکاری نیروها از تعدیل نیرو خودداری کرده اند که جای تقدیر دارد.

image_2022_5_21-19_47_47_457_wkO

رئیس اتاق بازرگانی قزوین در ادامه در زمینه ساماندهی مشاغل شهری با ایجاد نواحی تخصصی صنفی، تولیدی و خدماتی با کمک شرکت شهرک های صنعتی برای حذف واسطه ها، تقسیط بدهی بیمه ای واحدهای بزرگ توسط تامین اجتماعی، جذب منابع و نظارت بر مصارف بانکهای خصوصی استان، تامین مالی زنجیره ای و تامین منابع از طریق صندوق های سرمایه گذاری بورس توسط بانک های منتخب،تمرکز حسابهای بانکی واحدهای تولیدی در استان برای تقویت و هزینه کردن منابع بانکها در استان و تخصیص یک درصد سپرده های قانونی بانک مرکزی در اختیار بانک های منتخب برای سرمایه در گردش مطالبی بیان کرد.

در ادامه از چهره ماندگار عرصه کشاورزی استان قزوین خدایار درخشان تجلیل شد.

image_2022_5_21-19_46_23_499_fIQ

درخشان، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت زمرد دشت آتیه ، مجری احداث اولین و بزرگترین و به روزترین باغ گردوی جهان در منطقه کوهین استان قزوین است که با احداث مجموعه باغ مادری گردو جهت تولید و تکثیر پیوندک و قلمه مالک نهالستان بزرگ گردو و گلخانه تولید و تکثیر نهال گردوی پیوندی کشور است.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز