آماده احداث شهرک تخصصی صنفی برای ساماندهی مشاغل شهری هستیم

۱۴۰۱/۰۳/۰۱ - ۰۰:۲۹:۱۷
کد خبر: ۱۳۳۱۴۷۷
آماده احداث شهرک تخصصی صنفی برای ساماندهی مشاغل شهری هستیم
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: برای ساماندهی مشاغل مزاحم شهری و صنوف مختلف آماده احداث شهرک تخصصی صنفی در خارج از محدوده شهری هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ هشتاد و دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی عصر شنبه با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار، رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی، محمد قاسمی دادستان، میثم پیله فروش معاون اقتصادی استانداری، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی قزوین در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد.

رضا صفاری در این جلسه اظهارداشت: موضوع ساماندهی اصناف در شهرک تخصصی از طرح های خوبی است که دستاوردهای خوبی دارد و تاکنون در چند استان کشور با موفقیت عملیاتی شده است.

وی افزود: در شرایط کنونی صنوفی در داخل شهر داریم که در خدمت رسانی با چالش های جدی مواجهند و هم دچار مشکل هستند و هم مردم در گرفتن خدمات ببه سختی دچار می شوند.

image_2022_5_21-19_47_57_300_2n8

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین تصریح کرد: در حاضر بنکداران شهری در خیابان کوروش حتی برای تخلیه اجناس خود با چالش مواجهند و شاهد ترافیک در بیشتر ساعات روز هستیم و در راستای آن  شهروندان هم در گرفتن خدمات با مشکل مواجهند که بایستی برای رفع این چالش تدبیر کرد.

صفاری یادآورشد: خوشبختانه فعالان صنوف در منطقه خیابان کوروش آمادگی دارند با جابجایی به مکان مناسب تری از تسهیلات بهتری برخوردار شده و وضعیت مناسب تری برای خدمت رسانی به شهروندان پیدا کنند و ما نیز از همه توان و ظرفیت خود برای ایجاد شهرک تخصصی صنوف استفاده خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: اگر مسئولان استان حمایت لازم را انجام دهند برای انتقال بنکداران در مرکز شهر به حومه شهر قزوین آمادگی کامل داریم تا از پراکندگی در استقرار این صنوف نیز جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین تصریح کرد: اگر متولیان امر نسبت به در اختیار گذاشتن اراضی نزدیک شهر برای احداث شهرک تخصصی صنوف اقدام کنند برای تامین زیرساختها بسرعت اقدام خواهیم کرد و پرداخت حق بهره برداران زمین نیز به صورت نقد و اقساط خواهد بود و متقاضیان از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد. 

image_2022_5_22-1_29_18_909_ZCh

کاهش مصرف برق برای تامین نیازها در تابستان ضروری است

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در ادامه در خصوص تامین انرژی مورد نیاز واحدهای صنعتی در تابستان گفت: با توجه به افزایش مصرف انرژی در استان و ضرورت صرفه جویی در این عرصه از 15 خرداد ماه وارد پیک تابستان و افزایش مصرف انرژی می شویم و صنایع بایستی تا یک سوم مصرف خود را کاهش دهند.

صفاری اظهارداشت: ما بشدت مخالف قطع برق صنایع هستیم زیرا باور داریم این کار آسیب زیادی به تولید می زند اما چون مصوبه هیئت وزیران است همه صنوف و واحدهای صنعتی باید همکاری کنند تا از پیک تابستان بسلامت عبور کنیم.

وی بیان کرد: با همکاری صاحبان صنایع امیدواریم با کاهش مصرف 10 درصدی بتوانیم با کمترین آسیب و زیان از فصل تابستان عبور کنیم.

در این نشست وحدانی از سرمایه گذاران در احداث نیروگاه های مقیاس کوچک با انتقاد از مشکلات این کار اظهارداشت: در شرایطی که در کشور به انرژی برق نیاز مبرم است ما سرمایه گذاران بخش خصوصی وارد مشارکت در ساخت نیروگاه مقیاس کوچک شدیم اما حمایت لازم صورت نمی گیرد.

وحدانی تصریح کرد: مسئولان بیشتر شعار می دهند و در عمل حمایت جدی از سرمایه گذاران ساخت نیروگاه صورت نمی گیرد و وزارت نیرو نیز به تعهدات خود عمل نمی کند.

image_2022_5_21-18_54_50_657_9AD

این سرمایه گذار بخش خصوصی یادآورشد: پرداخت نشدن مطالبات ما، تعرفه سنگین محاسبه گاز و افزایش 14 برابری مواد اولیه از مهمترین مشکلاتی است که از مسئولان انتظار رسیدگی و حل آن را داریم.

وحدانی گفت: اصلاح قوانین و مقررات، تمدید قراردادهای 5 ساله با متقاضیان، خرید تضمینی انرژی تولید شده و پرداخت مطالبات و تشکیل کارگروه برای تعیین تعرفه گاز از درخواست های ما برای حمایت از سرمایه گذاران احداث نیروگاه مقیاس کوچک است.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز