قزوین در آذرماه امسال میزبان مسابقات نغمات دینی است

۱۴۰۱/۰۳/۰۱ - ۱۴:۵۰:۰۲
کد خبر: ۱۳۳۱۷۱۱
قزوین در آذرماه امسال میزبان مسابقات نغمات دینی است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در راستای چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی، قزوین میزبان رقابت های نغمات دینی در آذر ماه امسال است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ حجت الاسلام مصطفی مجیدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در اداره اوقاف برگزار شد اظهارداشت: ثبت نام مرحله شهرستانی چهل و پنجمین مسابقات قرآنی کشور برای افراد بالای ۱۸ سال از ۲۱ اردیبهشت در استان آغاز شده و تا ۲۵ خرداد ادامه دارد.

مجیدی افزود: زمان ثبت نام مرحله شهرستانی تا 25 خرداد ادامه دارد و علاقمندان می توانند برای شرکت به سایت مسابقات قرآن کریم به نشانی http://www.quraniran.ir مراجعه کنند.

وی افزود: مسابقات شهرستانی از اول تیرماه برگزار می شود و نفرات برگزیده در مرحله نهایی استانی و سپس کشوری به رقابت می پردازند که تاکنون ۲۳۹ نفر از برادران و خواهران در این دوره از مسابقات ثبت نام کرده اند.

image_2022_5_22-15_38_53_759_4pK

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآورشد: در این مسابقات برادران در ۱۲ رشته و خواهران در  ۱۱ رشته شامل حفظ 5، 10 و 20 جزء و ترتیل، تفسیر قرآن، تحقیق، ترجمه نهج البلاغه، دعاخوانی، مدیحه سرایی رقابت می کنند که رشته اذان ویژه برادران است.

حجت الاسلام مجیدی گفت: مسابقات امسال با محور بقاع متبرکه، اماکن مقدسه و امامزاده های استان و از 25 خرداد تا 15 مرداد مسابقات شهرستانی برگزار می شود و پس از آن تا 15 شهریور شاهد برپایی مسابقات استانی خواهیم بود که نفرات برگزیده، به رقابت کشوئری اعزام می شوند.

در وقف قرآنی ضعیف هستیم

وی در ادامه اظهارداشت: قزوین در زمینه موقوفات قرآنی کمی ضعیف عمل کرده و آنچه داریم برای خاندان واقف است اما اخیراً رهبر معظم انقلاب درباره وقف مشارکتی و وقف پول مجوزی دادند که که این ظرفیت می تواند در این عرصه استفاده شود.

image_2022_5_22-15_38_53_249_KWI

مجیدی اضافه کرد: با این مجوز شما می توانید حتی اگر زیاد ثروتمند و مالک بزرگی نباشد با کمترین مبلغ و سود سپرده های بانکی خود در عرصه وقف پول مشارکت کند و نایزهای جامعه تامین شود.

وی اضافه کرد: سهم وقف در استان مناسب است و بایستی با بهره گیری از ظرفیت های معفول مانده برای ترویج وقف قرآنی استفاده کنیم و شاهد ترویج فرهنگ آن در جامعه باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: قزوین در دو سال گذشته در سه دوره میزبان مسابقات قرآنی «اسرا»بوده و۱۶۰ نوجوان خوشخوان از سراسر کشور در این رقابتها شرکت کردند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز