متولی موقوفه حسینیه امینی ها در قزوین عزل شد

۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۰۹:۲۹:۲۳
کد خبر: ۱۳۳۱۸۹۶
متولی موقوفه حسینیه امینی ها در قزوین عزل شد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: حکم عزل متولی موقوفه حسینیه امینی ها در قزوین به دلیل سوء مدیریت و سهل انگاری در هنجارشکنی رخ داده در این موقوفه صادر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ حجت الاسلام مصطفی مجیدی در خصوص هنجارشکنی در موقوفه حسینیه امینی ها اظهارداشت: اتفاق بدی رخ داد که دلسوزان را متاثر کرد و ما هر چند رسالت مستقیمی در این موضوع نداریم اما احساس مسئولیت کرده و از این بابت از همه شهروندان عذرخواهی می کنیم.

مجیدی تصریح کرد: آنچه رخ داد بیانگر ناتوانی متولی موقوفه و سوء مدیریت آن است که برای خلع ید آن اقدام کرده ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآورشد: در کنار این کار کاملا اشتباه واکنش برخی افراد نشان داد رسانه ها بویژه فعالان حوزه فضای مجازی انسانهای با بصیرتی هستند که از ناهنجاری ها به درد می آیند و رنج می کشند و ما باید از روزی بترسیم که در جامعه شاهد وجدان بیدار نباشیم و مردم بی تفاوت شوند.

مجیدی بیان کرد: از اهالی رسانه با این رویکرد تشکر و قدردانی می کنیم که در عین حساسیت و آگاهی بخشی خوشبختانه خطوط قرمز را رعایت کردند تا قضاوت اشتباهی نیز صورت نگیرد.

download (2)

وی اضافه کرد: باید اذعان کرد که در این حادثه اشتباه، اداره میراث فرهنگی هیچ نقشی نداشت و اشتباه از سوی مدیریت موقوفه پذیرفته شد که سهوا خطایی رخ داده و با بی توجهی این هنجارشکنی واقع شده که با مسببان برخورد خواهد شد.

این مسئول فرهنگی اظهارداشت: البته شهروندان مطلعند که بر اساس ضوابط و مقررات عزل متولی موقوفه بسیار سخت و مسیر قانونی دارد ولی ما در این زمینه با جدیت ورود کردیم و متولی موقوفه عزل شده و موضوع در حال پیگیری است.

وی گفت: شاید حکم عزل متولی موقوفه که از سوی اداره اوقاف داده شده در سایر محاکم مورد بازنگری قرار گیرد و یا نقض شود ولی ما رسالت خود را انجام دادیم و تابع قانون هستیم و به آن احترام می گذاریم.

دستگاه قضایی با هنجارشکنان برخورد می کند 

حجت الاسلام مجیدی تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری مدیران میراث فرهنگی، دادستان محترم نیز بسرعت به عنوان مدعی العموم وارد موضوع شده و در این رابطه پرونده قضایی تشکیل شده و با مسببان برخورد خواهد شد.

image_2022_5_23-10_25_47_422_EN4

یادآوری می شود: هفته گذشته یکی از گردشگران با حضور در بنای تاریخی موقوفه حسینیه امینی ها ضمن هنجار شکنی نسبت به تهیه فیلم شخصی از خود و انتشار آن در فضای مجازی اقدام کرده بود که موجب رنجش خاطر شهروندان شد که موضوع با تشکیل پرونده از سوی دستگاه قضایی در حال پیگیری است.  

انتهای پیام  

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز