قزوین در صورت حمایت مالی می تواند مهد رشته تیراندازی کشور باشد

۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۰۹:۲۸:۴۵
کد خبر: ۱۳۳۲۷۱۳
قزوین در صورت حمایت مالی می تواند مهد رشته تیراندازی کشور باشد
رئیس هیئت تیراندازی استان قزوین گفت: در صورت داشتن حمایت مالی قادریم قزوین را به «مهد رشته تیراندازی» ایران تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی برنا از قزوین؛ حسین زکی زاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص فعالیتهای هیئت تیراندازی اظهارداشت: رشته تیراندازی از سال 1370 با حضور 10 ورزشکار در قزوین فعالیت خود را آغاز کرد و با گذشت سه دهه امروز بیش از 650 ورزشکار بیمه شده در استان داریم.

وی اضافه کرد: موفقیت های این رشته ورزشی در استان قزوین بسیار ارزشمند بوده و ورزشکاران این هیئت بدون ادعا و حاشیه توانسته اند سالها درجایگاه برتر کشوری قرار گیرند و افتخار آفرین باشند.

image_2022_5_25-10_8_58_687_CRQ

زکی زاده تصریح کرد: در هفت سال گذشته و تا قبل از دوران کرونا چندین سال از نظر عملکرد و تعداد قهرمانی رتبه اول را کسب کردیم و این ظرفیت همچنان وجود دارد تا در مسابقات کشوری صاحب مقام شویم. 

قزوین می تواند مهد تیراندازی کشور شود

رئیس هیئت تیراندازی استان قزوین یادآورشد: الهام هریجانی از قزوین توانست اولین مدال طلای جهانی در رشته تپانچه را در رقابت های برزیل کسب کند و ابراهیم برخورداری سهیمه المپیک گرفت و جایگاه این رشته را ارتقا بخشید. 

وی اظهارداشت: استان قزوین در رشته تیراندازی جایگاه بسیار خوبی در کشور دارد و هر سال در رشته بانوان و آقایان عنوان قهرمانی کسب می کند و اگر حمایت مالی شویم قادریم این استان را به «مهد تیراندازی» کشور تبدیل کنیم.

download

تیراندازی رشته گرانی است

زکی زاده بیان کرد: افزایش قیمت تجهیزات ورزشی این رشته مانند تفنگ، ساچمه و سیبل موجب شده تا این رشته در ردیف ورزش های لوکس و گران قیمت قرار گیرد و بسیاری از خانواده‌ها قادر نیستند هزینه ورزش فرزندان خود را تامین کنند و این موضوع نگران کننده است.

وی گفت: قیمت یک تپانچه تیراندازی حدود 90 میلیون تومان و تفنگ بادی حدود 150 میلیون تومان و لباس تیراندازی حدود 60 میلیون تومان است و هر دوره تمرین بیش از یک میلیون تومان هزینه دارد که هر کسی قادر به تامین آن نیست.

رئیس هیئت تیراندازی استان قزوین یادآورشد: در حال حاضر  پنج هیئت در مناطق مختلف استان فعال است و هر شهرستان یک سالن اختصاصی دارد ولی گرانی وسایل موجب شده نتوانیم افراد بیشتری را جذب کرده و با تشکیل تیم های پایه و جوان و نوجوان ، فعالیت های این رشته را توسعه دهیم.

N82582066-71711565

با هزینه یک تفنگ می توانیم در لیگ شرکت کنیم

زکی زاده تصریح کرد: اگر حامی مالی داشته باشیم قادریم ضمن شرکت در لیگ های کشوری مدال آور نیز باشیم اما تاکنون کسی حمایت مالی نداشته است.

وی اظهارداشت: در دو سال گذشته قرار بود شهرداری قزوین با اختصاص 80 میلیون تومان هزینه های حضور ورزشکاران در لیگ را فراهم کند اما یک سوم آن داده شد و نتوانستیم به هدف برسیم.

زکی زاده بیان کرد: با اختصاص 80 تا 100 میلیون تومان که هزینه یک تفنگ و لباس ورزشی است قادریم یک سال هزینه خود را تامین کرده و در رقابت های لیگ شرکت کرده و قهرمان شویم اما از این حمایت محروم مانده ایم.

2092684

وی گفت: کشور چین در رقابتهای المپیک فقط 45 مدال خود را در رشته تیراندازی کسب کرد و ما نیز در کشور قادریم در صورت حمایت مالی متعهد شویم که در رقابتهای جهانی صاحب مدال در این رشته شویم. 

زکی زاده افزود: رشته تیراندازی با اتکا به افراد شاخصی چون برخورداری و خانم هریجانی  می تواند امروز هم افتخار آفرین باشد و به ارتقای جایگاه این رشته کمک کند اما امیدواریم مدیران واحدهای صنعتی نیز به این رشته توجه کرده و بخشی از حمایت های مالی را متقبل شوند.

N82922313-72352284

وی گفت: در دین اسلام به ورزشهایی چون تیراندازی، شنا و اسب سواری توصیه کردشده ولی هنوز نتوانسته ایم در توسعه این رشته ها به دلیل مشکلات مالی عمل کنیم و تیم های پایه و جوان و نوجوان را شکل دهیم که امیدواریم مسئولان و نمایندگان برای حل مشکلات این رشته همت کنند.

17-10-21-83750Shooting

تیراندازی رشته ای آرام بخش است

زکی زاده اظهارداشت: فضای تمرین رشته تیراندازی بسیار سالم و محترم است و خانواده ها می توانند اطمینان کنند که فرزندانشان در محیطی سالم و توام با حفظ شئونات اخلاقی تربیت می شوند و سکوت و آرامش این فضا بسیار تاثیرگذار است.

رئیس هیئت تیراندازی استان قزوین بیان کرد: رشته تیراندازی تاثیر زیادی در روح و روان ورزشکاران دارد و بسیاری از کسانی که وارد این رشته می شوند توانسته اند به یک آرامش معنوی رسیده و موفقیت های دیگر خود را نیز تضمین کنند.

image_2022_5_25-10_29_0_518_QjJ

وی گفت: در استان قزوین همچنان آماده جذب ورزشکاران علاقمند در سنین مختلف هستیم و بسیار امیدواریم با کمک مالی صنعتگران بتوانیم ضمن توسعه این رشته ورزشی در میان گروههای مختلف جامعه در مسابقات کشوری نیز حضور پر رنگی داشته باشیم و به افزایش نشاط و شادابی  مردم استان کمک کنیم. 

انتهای پیام 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز