تمامی تولیدات مازاد دام و طیور در استان قزوین خریداری می‌شود

۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۳:۵۰:۵۶
کد خبر: ۱۳۳۳۸۰۵
تمامی تولیدات مازاد دام و طیور در استان قزوین خریداری می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: همه تولیدات مازاد دام و طیور استان شامل گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ ، جوجه یکروزه و شیر را خریداری می‌ کنیم تا تولیدکنندگان هیچ نگرانی نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ رضا افلاطونی روز شنبه در وبینار نشست هماهنگی پرداخت تسهیلات دامداران و مرغداران که با حضور محمد قربانی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی و مدیران عامل اتحادیه‌های دامداران و مرغداران برگزار شداظهارداشت:: به هر اندازه جوجه یک روزه، گوشت، مرغ و تخم مرغ و شیر در استان تولید شود مازاد آن  با نرخ مصوب خریداری خواهد شد.

وی بیان کرد: هرگونه معدوم کردن جوجه در استان قزوین ممنوع بوده و اخلال در نظام اقتصادی تلقی می‌شود، هرچند هیچیک از مرغداران استان چنین اقدامی انجام نمی‌دهند اما لازم است که از ارتکاب هرگونه تخلف به این شکل پیشگیری شود. 

افلاطونی یادآورشد: جذب تسهیلات برای تامین نهاده‌ و تدوام تولید مرغداران این استان باید در اولویت کار اتحادیه‌ها قرار گیرد و برای تامین سرمایه نسبت به بارگزاری مرغداری‌ها در سامانه اقدام کنند. 

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین تصریح کرد: جذب نهاده‌ برای مرغدارانی که از قبل طلبکار هستند و واحدهایی که تازه جوجه ریزی کرده‌اند در دستور کار معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد.  

افلاطونی اهارداشت: زیرساخت‌های مرغداری های استان قزوین برای جوجه‌ ریزی و جوجه کشی مهیا شده و از ۴۵۴ واحد مرغداری در استان ۲۲۸ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک  ها معرفی شده‌اند. 

download (1)

وی گفت: اعتقاد داریم برای جذب تسهیلات در واحدهایی که چک‌های برگشتی و معوقات بانکی دارند بایستی در سطح ملی پیگیری لازم صورت گیرد تا تولیدکننده با مانع روبرو نشود.

افلاطونی تامین نهاده و سرمایه در گردش واحدها را از اولویت استان برشمرد و افزود: خوشبختانه در استان قزوین در این دوره جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۷ درصد افزایش روبرو هستیم و به میزان کافی جوجه ریزی در استان انجام شده است. 

وی خاطرنشان کرد: گذرگاه های سخت و دشوار در راستای مردمی سازی هدفمندی یارانه‌ها سپری شده و لازم است در مراحل بعدی نسبت به تولید گوشت دام و طیور در ماه‌های آینده را در اولویت قرار دهیم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز