تکریم پیش کسوتان و احترام به آنها یک الزام اخلاقی برای فعالان ورزشی است

۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ۰۵:۴۰:۴۸
کد خبر: ۱۳۳۵۰۸۷
تکریم پیش کسوتان و احترام به آنها یک الزام اخلاقی برای فعالان ورزشی است
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: تکریم و احترام پیش کسوتان، الگو سازی اخلاقی و توجه به عفاف، حجاب و امور فرهنگی در میادین ورزشی در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی برنا از قزوین؛ عباس علایی مقدم در این نشست آغاز دهه کرامت و روز دختر را تبریک گفت و با گرامیداشت یاد پیش کسوتان و درگذشتگان ورزشی اظهارداشت: کسانی که پیش کسوت هستند باید یادشان را زنده نگهداریم و به زندگی آنها سرکشی کنیم.

وی افزود: از روسای هیئت های ورزشی تشکر می کنیم که بدون توقع مالی و با عشق وارد کار شده اند و به ورزش خدمت می کنند.

علایی مقدم تصریح کرد: جلسات تخصصی با هیئت های ورزشی به صورت فصلی برگزار می کنیم تا مشکلات مطرح شده و پیگیری شود.

image_2022_6_1-6_36_48_877_7RL

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین تصریح کرد: وضعیت اقتصادی غیرعادی است و همه دشمنان تلاش می کنند به نظام و مردم آسیب بزنند و ما وظیفه داریم با کمک شما ایثارگران و خیرین در ایجاد و تقویت نشاط اجتماعی بیش از گذشته تلاش کنیم.

از ظرفیت خیرین برای اداره هیئت ها استفاده شود

وی یادآورشد: امروز هنر روسای هیئت ها باید این باشد که در شرایط بد اقتصادی به کشور کمک‌ کنند و نگذارند مردم و جوانان افسرده شوند.

علایی مقدم اظهارداشت: برخی از روسای هیئت ها با تلاش خودشان بدون کمک اداره توانسته اند ضمن نوسازی سالنهای ورزشی به ورزشکاران نیازمند هم رسیدگی کنند و انتظار داریم این رویکرد در بقیه هیئت ها نیز تسری یابد.

وی گفت: اعتبارات امسال نسبت به سالهای گذشته بهتر شده است ولی در دوسالی که فعالیت ورزشی انجام نشد نیز اعتبار دادیم تا توسعه ورزش متوقف نشود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین تصریح کرد: هیئت های شهرستانی را کمک کردیم تا موضوع استعدادیابی جدی گرفته شود و امروز قهرمانان نخبه ما به جایگاه خود رسیده اند هر چند اعتبارات کافی برای اعزام نداریم و گاهی هزینه ما برای اعزام یک نفر کافی است اما روسای قوی هستند که خودشان تیم اعزام می کنند وبازوی ما شده اند.

وی بیان کرد: هر فردی که ایده جدید دهد ما استقبال می کنیم و درصددیم در جلسه با حضور استاندار و مدیران مالیات و شرکت شهرکها برای رفع مشکلات مالیاتی اقدام کنیم.

image_2022_6_1-6_36_50_128_4VF

علایی مقدم اضافه کرد: ظرفیت های صنعتی زیادی در استان داریم و اگر صنایع شاخص برای هر کارگر 5 هزار تومان به ورزش کمک کنند قادریم ورزش را مدیریت کرده و مسابقات متعددی را برگزار کنیم.

وی اظهارداشت: دنبال منابع جدید هستیم ولی شما هم کمک کنید و از ظرفیت خیرین و صنعتگران کمک بگیرید تا کارها شتاب گیرد.

علایی مقدم تصریح کرد: برخی روسا مانند آقایان یکتایی، چگینی و حناچی توانسته اند با جذب خیر به توسعه ورزش کمک کنند و انتظار داریم سایر روسا نیز به فکر جذب خیری و حامی مالی برای ارتقای جایگاه رشته خود باشند.

دست بوس خیرین ورزشی هستیم

وی اظهارداشت: هر خیری که برای ورزش هزینه کند دستش را می بوسم ‌چون به نشاط اجتماعی و کاهش آسیب ها کمک می کند و ما باید این افراتد را به جاع معرفی و تکریم کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین یادآورشد: ورزش همگانی را فراموش نکنید زیرا اعتبار ارزش افزوده در این عرصه داده می شود و سلامت جامعه با این رشته تضمین می شود لذا اگر مادرخانواده وارد ورزش شود فرزندان هم وارد ورزش می شوند و جامعه سالم می شود.

image_2022_6_1-6_36_45_954_MTv

وی بیان کرد: در مناطق آسیب پذیر هر کس وارد ساان ورزشی شد باید رایگان ورزش کند و برای مناطق محروم وقت بیشتری بگذاریم و با حضور در مراکز ایتام استعدادهای ورزشی را شناسایی و حمایت کنیم و بچه های جنوب شهر را رایگان به استخر بیاوریم زیرا مسیولیت اجتماعی داریم که زمینه ورزش افراد کم درآمد را هم مهیا کنیم.

علایی مقدم اظهارداشت: مسئولان هیئت شهرستانها را درست انتخاب کنید که توان کار را داشته باشند و در کنار آن برای جانشین سازی و ایجاد عقبه ای قوی همت کنید تا آینده ورزش تضمین شود.

ورزش را سیاسی نکنید

این مسئول با اشاره به برخی حواشی در خصوص جابجایی های مدیریتی نیز گفت: در برخی محافل از جابجایی مدیر صحبت هست ولی اعلام می کنم من تا آخرین لخظه خدمت می کنم و باور دارم که هیچ مدیریتی دایمی نیست ولی مراقب باشید از کار اصلی باز نمانده و به حاشیه نروید.

علایی مقدم افزود: ورزش را از سیاست دور کنید و بدانید همه ما وظیفه داریم در فرصت کوتاهی که مانده به فرزندان این کشور خدمت کنیم و با توسعه ورزش و وارد کردن آن به درون خانواده ها به سلامت و نشاط مردم کمک کرده و نگذاریم رخوت و نا امیدی و سستی میان جوانان رخنه کند و من هم تا روزی که مسئولیت دارم مثل یک سرباز با همان انگیزه ای که روز اول آمدم خدمت می کنم تا فرصت از دست نرود.

وی گفت: از روسای هیئت ها انتظار دارم به ارتقای رشته های ورزشی کمک کنند و مباحث فرهنگی و ترویج حجاب و عفاف را یک تکلیف بدانند.

image_2022_6_1-15_3_8_182_Cx0

مدیرکل ورزش و جوانان بیان کرد: مسئول هیئتی که بعد از ۲۰ سال نتوانسته یک مربی خانم تربیت کند حتما کوتاهی کرده در حالی که با همین شرایط و امکانات امروز در رشته کبدی بانوان جلوتر از آقایان هستند لذا امیدوارم تلاش کنید تا مسابقات با کیفیت و منظم برگزار شود و برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان برنامه ریزی کنید.

وی افزود: در بسیج ورزشکاران هر هیئت یک نفر معرفی کند و به نام شهدا مسابقه بگذارید و مناسبتها اهمیت دهید و با سرکشی به سالنها از کمبودها و نواقص مطلع شده و آنها را برطرف کنید.

اعتبارات بر اساس عملکرد هیئت ها توزیع می شود

علایی مقدم تصریح کرد: باید اعتبارات را مدیریت کنیم لذا همه بایستی حوزه قهرمانی و همگانی را مشخص کنند لذا از این پس اختصاص اعتبار بر اساس عملکرد و بررسی وضعیت حضور در مناسبتها، اجرای برنامه های فر هنگی، موفقیت های کسب شده، کشف استعدادها،  اعزام و میزبانی در مسابقات است.

وی اظهارداشت: برای تقویت جایگاه استعدادیابی نشستی با مدیران آموزش و پرورش خواهیم  داشت و برای کاهش هزینه آمبولانس از طریق اداره اقدام شود تا مدیریت منطقی در هزینه ها صورت گیرد.

علایی مقدم گفت: ورزش از مالیات معاف است به شرطی که پلمب دفاتر انجام شود و جریمه تعلق نگیرد و ارزش افزوده هم معاف شده اما باید به صورت منطقی اقدام کنیم.

image_2022_6_1-6_36_48_334_ICm

وی با اشاره به تاکید جدی وزیر ورزش در گران نشدن هزینه های ورزش اظهارداشت: باید حداقل هزینه ها در ورزش گرفته شود و افزایش ۱۰ تا ۳۰ درصدی فقط جایی که هزبنه های ما اضافه شده باید اعمال شود زیرا ما باید کاری کنیم تا افراد کم درآمد از سالنهای ورزشی محروم نشوند.

احترام و تکریم پیش کسوتان یک الزام اخلاقی است

وی در ادامه با تکریم جایگاه پیش کسوتان یادآورشد: چراغ و زینت ورزش با پیش کسوتان است و اگر ورزشکار جدیدی نتواند پیش کسوت را بشناسد به جایی نمی رسد لذا انتظار داریم ضمن سرکشی به وضعیت پیش کسوتان و دیدار منظم با آنها حتما مسابقاتی بنام پیش کسوتان برگزار کنید تا یادشان در میادین ورزشی باقی بماند و خودشان هم این تکریم را احساس کنند تا الگوی ورزشکاران جوان باشند زیرا « پیش کسوت زنده را عشق است» و پس از مرگ تکریم ما هیچ فایده ای دارد و  احترام پیش کسوتان بر همه ما واجب است قدردان عاشقان میادین ورزشی باشیم و فرزندانمان و نوجوانان را با آنها اشنا کنیم.

image_2022_6_1-6_36_45_500_DYv

در ادامه تعدادی از روسای هیئت های ورزشی مطالبی در خصوص مشکلات، دغدغه ها و دیدگاههای خود بیان کردند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز