اعلایی: استان قزوین در حوزه خدمات درمانی و زیر ساخت‌های گردشگری از میانگین کشوری عقب‌ است

۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۰۹:۳۴:۰۸
کد خبر: ۱۳۳۶۰۱۸
اعلایی: استان قزوین در حوزه خدمات درمانی و زیر ساخت‌های گردشگری از میانگین کشوری عقب‌ است
استاندار قزوین گفت: عقب ماندگی استان در حوزه خدمات درمانی و زیرساخت‌های گردشگری بایستی با سرمایه گذاری بخش خصوصی جبران شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در بازدید از محل ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی و هتل پنج ستاره قزوین توسط بخش خصوصی گفت: استان قزوین در حوزه خدمات درمانی و زیر ساخت‌های گردشگری از میانگین کشوری عقب‌ مانده و شرایط خوبی ندارد.

وی تأکید کرد: بستر جذب و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان مهیا شده و مهمترین راهکار جبران عقب ماندگی و توسعه استان، اعتماد به بخش خصوصی و جذب سرمایه جدید است.

اعلایی گفت: بر اساس قانون و واقعیت‌های درآمدی دولت، راهکار مهم ارتقای کمیت و کیفیت خدمات درمانی و جلب رضایت مردم، زمینه سازی برای خرید خدمات درمانی با کیفیت استاندارد از بیمارستانهای بخش خصوصی توسط دولت است.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر نرخ استهلاک سرمایه در کشور از نرخ تشکیل سرمایه پیشی گرفته و این به این معناست که ما با انبوهی از دارایی هایی مواجهیم که در حال مستهلک شدن است و درآمدهای دولت بیشتر پاسخگوی جبران استهلاک دارایی ها می شود تا سرمایه گذاری جدید و این خلأ توسعه‌ای باید با سرمایه گذاری‌های غیر دولتی جبران شود.

استاندار قزوین یادآورشد: حاشیه سازی، سیاست زدگی، سطحی نگری و بی تحرکی و ریسک ناپذیری آفت جذب سرمایه گذاری در استان است و همه باید، بزرگ اندیشیدن برای حل مشکلات را ترویج و حمایت کنیم.

وی اظهارامیدواری کرد با کمک بخش خصوصی توانمند عقب ماندگی های استان در بخش های مختلف جبران شود.

در این بازدید علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیران علوم پزشکی، شهرداری و سرمایه گذار بخش خصوصی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

 

نظر شما