عشایر و روستاهای کم خانوار استان قزوین هم حق دارند از انرژی برق برخوردار شوند

۱۴۰۱/۰۳/۱۸ - ۱۵:۵۵:۳۱
کد خبر: ۱۳۳۷۳۶۷
عشایر و روستاهای کم خانوار استان قزوین هم حق دارند از انرژی برق برخوردار شوند
نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: روستاهای کم خانوار و عشایر استان نیز حق دارند از انرژی برق برخوردار شوند و برای تحقق این امر آماده حمایت و مساعدت هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه با حضور در شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در نشست با مسعود خواجه وند مدیرعامل و سایر مدیران این شرکت از خدمت رسانی به مناطق روستایی تقدیر و تشکر کرد.

لطف الله سیاهکلی در این نشست اظهارداشت: بدون انرژی برق نمی توانیم به توسعه دست یابیم و اهمیت این صنعت ایجاب می کند حمایت لازم از فعالیت در این عرصه بخوبی صورت گیرد.

سیاهکلی تصریح کرد: مدیریت در برخی دستگاهها از جمله صنایع آب و برق، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن بسیار مهم است چون اشتغال و توسعه به آن بستگی تام دارد به همین دلیل جایگاه و سختی کار شما را می دانیم و قدردان زحمات مجموعه مدیران، کارشناسان، کارکنان و کارگران شما هستیم.

وی یادآورشد: انرژی برق و فنآوری اطلاعات شاید از مهمترین تکنولوژی ها و دستاوردهای بشری باشد که بایستی از این ظرفیتها برای توسعه کشور و استان و نیز رفاه مردم بخوبی استفاده کنیم.

image_2022_6_8-17_15_45_26_Sc0

سیاهکلی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ابتدا برق رسانی به شهرها و روستاها در دستور کار قرار گرفت و امروز دانش کامل این صنعت را داریم تا خدمات فنی و مهندسی این صنعت را به کشورهای دیگر هم صادر کنیم و ارز آوری داشته باشیم.

برقرسانی به روستاهای باقیمانده در اولویت قرار گیرد

وی گفت: هرچند خدمات ارزشمندی در حوزه برقرسانی در استان صورت گرفته اما با توان و ظرفیتی که در استان سراغ داریم از مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق انتظار داریم مشکل تامین برق روستاهای باقیمانده حتی اگر جند خانوار در آن ساکن هستند نیز در اولویت قرار گیرد تا ما دیگر هیچ منطقه محروم از انرژی برق نداشته باشیم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در قانون گفته نشده اگر یک روستا جمعیت کم مثلا زیر 10 خانوار ساکن دارد از برق محروم باشد زیرا گاهی یک منطقه با جمعیت کم اگر خدمات زیربنایی مانند آب و برق و جاده داشته باشد موجب مهاجرت معکوس شده و جمعیت بیشتری برای سکونت در آن انگیزه پیدا می کنند.

وی اظهارداشت: حتی اگر یک روستا فقط برای ییلاق مورد استفاده قرار می گیرد باید برقرسانی شود زیرا روستاها به عنوان مراکز تولید اهمیت دارند و باید مورد توجه باشند تا بتوانیم هر روز شاهد حضور بیشتر مردم روستا و حتی شهری باشیم و از چالش ها کم کنیم.

سیاهکلی اضافه کرد: اگر یک روستا صعب العبور است و یا برای عشایر هزینه برقرسانی مقرون به صرفه نیست از روشهای جایگزین مانند پنل های خورشیدی برای تامین برق استفاده کنید تا کسی از خدمات نظام باز نماند.

image_2022_6_8-17_15_10_755_zev

وی در خصوص درخواست روستاییان برای جابجایی تیرهای برق نیز اظهارداشت: در برخی بازدیدهای روستایی با مطالبات مردمی روبرو می شویم که به دلیل نوسازی یا بهسازی و توسعه روستای خود با مشکل قرار گرفتن تیرهای برق در معابر مواجهند که خواستار جابجایی آنها هستند که تاکید داریم این مشکلات نیز برطرف شود.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: با توجه به محدودیت های اعتباری می توانید در جابجایی تیرهای برق از مشارکت روستاییان هم استفاده کنید تا کارها شتاب گیرد.

سیاهکلی اضافه کرد: این که فقط منطبق قانون و «مر » آن عمل کنید ایراد دارد زیرا باید «ذیل» قانون عمل کنیم تا حق مردم ضایع نشود البته در این روش هیچکسی دنبال قانونی شکنی نیست اما گاهی بهتر است عین قانون هم عمل نکنیم تا مردم بی اعتماد نشوند.

وی اظهارداشت: قانون لازم نیست مستقیم اجرا شود بلکه با کمک مقررات یعنی تبدیل قانون به شیوه اقدام، باید به روان سازی امور کمک کرد که متاسفانه هنوز در دستگاههای اجرایی در اجرا و نوشتن مقررات مشکل داریم. 

سیاهکلی افزود: باید مقرراتی بنویسیم که در ذیل قانون باشد و این مقررات در هر منطقه می تواند بر اساس شرایط تنظیم شود تا کاربردی باشد و کمک کند تا مردم با این مقررات زندگی آرامی داشته باشند.

وی گفت: بدون تردید کارشناسان دستگاههای اجرایی گاهی از مدیران دانش بیشتری دارند لذا مدیران بایستی به دیدگاه کارشناسی آنها اهمیت دهند و حتما از آن استفاده کنند تا در تصمیم گیری دچار چالش نشوند.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: از کارشناسان دستگاههای اجرایی هم درخواست می کنیم به مدیران پیشنهاد دهند و از مدیر توقع نداشته باشند که همه فن حریف بوده و همه چیز را بداند زیرا مدیر موفق کسی است که توان بهره گیری از نیروی انسانی توانمند و استفاده از کارشناسان کارآمد را داشته باشد.

image_2022_6_8-17_15_45_496_asY

سیاهکلی اضافه کرد: وقتی به روستا می روید باید دنبال حل مسئله باشید و بدانید اجرای قانون هدف نیست بلکه قانون ابزار مدیریت برای رسیدن به هدف است و در این مسیر باید رضایت مندی و گره گشایی با هر روش ممکن مورد توجه قرار گیرد و شما نیز برای برقرسانی از هر روش ممکن استفاده کنید تا این خدمت صورت گیرد.

وی در ادامه گفت: آماده پذیرش نقد و ایده های شما کارشناسان هستیم تا در تصمیم گیری و روش مدیریتی بهتر و درست عمل کنیم.

در ادامه مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کرد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز