۲۴۰ طرح آب و فاضلاب سال گذشته در استان قزوین اجرایی شد

۱۴۰۱/۰۳/۱۹ - ۱۸:۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۳۳۷۷۱۱
۲۴۰ طرح آب و فاضلاب سال گذشته در استان قزوین اجرایی شد
مدیرعامل آبفای استان قزوین گفت: در سال گذشته 240 طرح آب و فاضلاب با اعتباری بالغ بر 350 میلیارد تومان در استان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ نشست مجمع نمایندگان استان قزوین با مدیران صنعت آب و برق روز پنجشنبه در شرکت آب منطقه ای قزوین برگزار شد.

در این نشست که رجب رحمانی، لطف الله سیاهکلی، روح الله عباسپور و فاطمه محمد بیگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای، بیرنوندی مدیرعامل ابفا، فرهور مدیر نیروگاه شهید رجایی، خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، خلج مدیر شرکت برق منطقه ای استان زنجان، حضور داشتند در خصوص ظرفیت ها و چالش های حوزه آب و برق در استان بحث و تبادل نظر شد.

داراب بیرنوندی در این نشست اظهارداشت: در سال گذشته بیش از 139 کیلومتر شبکه آب و فاضلاب، توسعه شبکه توزیع، اصلاح و بازسازی اجرا کردیم و با حفر 20 حلقه چاه برای آب شرب نیازهای شهروندان تامین شد. 

وی اضافه کرد: در سال گذشته بجز طرح های بسیج سازندگی توانستیم 240 طرح عمرانی آبفا را اجرا کنیم که 216 طرح در روستاها بود.

image_2022_6_9-17_51_38_323_sjm

مدیرعامل آبفای استان قزوین یادآورشد: برای اجرای این طرح ها 350 میلیارد تومان هزینه کردیم که 70 درصد آن تخصیص یافت و 200 میلیارد تومان آن از محل اعتبارات طرح های ملی تامین شد.

بیرنوندی تصریح کرد: در حوزه تصفیه خانه ها بیشتر از ظرفیت اسمی کار شد و برای رفع بحران کم آبی نیز ضمن حفر 10 حلقه چاه بیش از 29 کیلومتر خط انتقال را نیز اجرا کردیم. 

این مسئول بیان کرد: برای گذر از بحران کم آبی در روستاهای استان 15 حلقه چاه حفر و 3300 مترمکعب مخزن احداث شد و در کنار آن بهسازی 14 حلقه جاه نیز به پایان رسید. 

image_2022_6_9-17_31_13_19_W6D

آبرسانی سیار به 175 روستای استان 

بیرنوندی در ادامه بیان کرد: در سال گذشته برای رفع تنش آبی به 175 روستا با جمعیت 19 هزار نفر به صورت سیار آبرسانی شد و امسال هم 76 روستا با جمعیتی بالغ بر 75 هزار نفر در دستور آبرسانی با تانکر قرار دارد.

وی در ادامه گفت: برای اجرای طرح های فاضلاب در استان به 3500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا 1933 کیلومتر شبکه را اجرا کنیم.

مدیرعامل آبفای استان قزوین تصریح کرد: در صورت اجرای طرح های فاضلاب در استان می توانیم 60 میلیون مترمکعب پساب را در اختیار صنایع قرار دهیم و صرفه جویی مناسبی در این شرایط محقق می شود.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز