مردم مراقب جنگ روانی دشمنان باشند و در مسیر ارزشها گام بردارند

۱۴۰۱/۰۳/۲۰ - ۱۴:۴۷:۰۷
کد خبر: ۱۳۳۷۸۸۸
مردم مراقب جنگ روانی دشمنان باشند و در مسیر ارزشها گام بردارند
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: مردم مراقب جنگ روانی دشمنان باشند و با حفظ هوشیاری و بصیرت در مسیر ارزشها گام بردارند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجد النبی(ص) برگزار شد اظهار داشت: تقوای الهی باید سرلوحه همه کارهای ما باشد و تلاش کنیم متقی باشیم و همواره خدا را در کارها در نظر بگیریم تا سعادتمند شویم.

وی افزود: تقوا موجب نزدیکی به خداوند و دوری از گناهان می شود و اگر رفتار و گفتارمان با رعایت تقوی باشد انسان به رستگاری می رسد.   

خطیب نماز جمعه قزوین یادآورشد: تقوی مانند میوه طیبه شجره ایمان است و با اتکا به یقین و ایمان می توان در مسیر درست گام برداشت.

وی بیان کرد: مومن باید تقوا و یقین داشته باشد و با اتکا به خداشناسی، پیغمبر شناسی و ائمه شناسی در مسیر الهی گام بردارد.

آیت الله عابدینی در ادامه با اشاره به خطر تحجر تصریح کرد: امام راحل همواره تاکید می کردند مراقب باشیم تا انقلاب به ارتجاع و عقب بازنگردد و اگر امروز هم بصیرت نداشته باشیم عده ای با تبلیغات مسموم تلاش می کنند گذشته را بدون ایراد نشان دهند و اذهان را منحرف کنند تا دچار تحجر شویم.

image_2022_4_30-0_26_54_820_SFc

وی یادآورشد: در شرایطی که دشمنان نظام اسلام با به راه انداختن جنگ روانی تلاش می کنند مردم را به انقلاب بی اعتماد کنند همه باید هوشیار باشیم و اهداف دشمن را به خوبی درک کنیم و در مسیر ارزشها گام برداریم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) گفت: بسیار خرسندیم که خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) به مناسبت دهه کرامت در استان حضور دارند و این دهه فرصت خوبی است تا با سیره و سبک زندگی امام رضا(ع) بیشتر آشنا شویم. ‌

عابدینی اظهارداشت: پیروی از سیره امام ررضا(ع) و زیارت مرقد مطهر آن خضرت و عمل به توصیه های ایشان برای مومنان موجب برکت خواهد بود.

وی گفت: تریبون ها و مکانهای نماز جمعه باید به مرکز یادگیری سیره ائمه اطهار تبدیل شود و مومنانی که در نمازهای جمعه شرکت می کنند در هر هفته یک حدیث و توصیه و نکته ای از زندگی امامان بیاموزند و انشالله در زندگی بکار بندند.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: ائمه جمعه بایستی در نمازهای جمعه ضمن بیان حقایق دینی سفارشات معصومین را به مردم منتقل کنند تا شاهد پیاده شدن مسائل دینی در جامعه باشیم.

وی در خصوص مناسبت های روزاز جمله صنایع دستی و محیط زیست مطالبی بیان کرد و اظهارداشت: قزوین ظرفیت های ارزشمندی در حوزه صنایع دستی دارد که مسئولان مربوطه باید با رفع موانع و حمایت از هنرمندان به ترویج این امور در شهرها و روستاها کمک کنند.

image_2022_4_30-0_26_49_34_EBM

امام جمعه قزوین در ادامه گفت: سرود «سلام فرمانده» روز چهارشنبه در قزوین با حضور گسترده جوانان و نوجوانان اجرا می شود و از مردم استان درخواست می کنیم با حضور خود در این اجتماع پرشور یک حرکت فرهنگی ماندگار را ثبت و ضبط کنند.

خطیب جمعه قزوین در خصوص ضرورت حفظ باغستان سنتی و نیز شهادت حاج صادق امانی و سید محمد رضا سلیمی مطالبی بیان کرد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز