طرح پیشگیری از تنبلی چشم در شهرستان البرز آغاز شد

۱۴۰۱/۰۳/۲۱ - ۰۶:۰۶:۲۲
کد خبر: ۱۳۳۷۹۷۷
طرح پیشگیری از تنبلی چشم در شهرستان البرز آغاز شد
رئیس بهزیستی شهرستان البرز گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای کودکان سه تا شش سال در شهرستان البرز آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ شیرین فرازمند در این باره اظهارداشت: با آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم در شهرستان البرز از عموم خانواده‌ها درخواست می کنیم برای شرکت در این برنامه و معاینه چشم کودکان سه تا شش ساله اقدام کنند.

وی افزود: این طرح امسال در ۹ پایگاه در سراسر شهرستان اجرا می‌شود و در این راستا خانواده‌های دارای فرزندان سه تا شش ساله می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های سنجش بینایی از سلامت چشمان فرزندانشان اطمینان کسب کنند که در صورت مشکوک بودن به عارضه تنبلی چشم این افراد برای ادامه درمان به متخصصان ارجاع می‌شوند.

فرازمند تصریح کرد: براساس برنامه زمان‌بندی انجام شده، اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در شهرستان تا پایان سال جاری ادامه دارد.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح در سال گذشته ۹۵۱۳ کودک ۳ تا ۶ ساله در اجرای طرح سنجش بینایی مورد معاینه قرار گرفتند که از این تعداد ۴۹۰ نفر که مشکوک به تنبلی چشم بودند به بینایی سنج و یا چشم پزشک ارجاع داده شدند.

3275555

رئیس بهزیستی شهرستان البرز یادآورشد: کودکانی که به عینک نیاز دارند و از نظر مالی با مشکل مواجه باشند از سوی بهزیستی مورد حمایت قرار می ‌گیرند.

وی اضافه کرد: عارضه تنبلی چشم در صورت درمان به موقع قابل پیشگیری می شود و موجب رفع مشکلات بینایی افراد در سنین بالاتر می‌شود.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز