فعالان اقتصادی استان قزوین با خدمات پلیس اینترپل آشنا شدند

۱۴۰۱/۰۳/۲۲ - ۱۹:۰۸:۴۸
کد خبر: ۱۳۳۸۷۶۸
فعالان اقتصادی استان قزوین با خدمات پلیس اینترپل آشنا شدند
وبینار آموزشی آشنایی فعالان اقتصادی استان قزوین با پلیس اینترپل در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سمینار و وبینار آموزشی آشنایی فعالان اقتصادی با پلیس اینترپل به همت اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی قزوین در اجرای مصوبه هشتادمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین با حضور سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس بین الملل(اینترپل) در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد.

سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس بین الملل کشور( اینترپل ) در این وبینار اظهارداشت: در جنگ های کنونی رزمندگان امروز ما در عرصه اقتصاد فعالان این عرصه هستند و پلیس نیز با همه توان در خدمت فعالیت های اقتصادی است تا موانع مسیر برداشته شود.

image_2022_6_12-19_26_3_314_Dd8

وی اضافه کرد: خواسته های قانونی و به حق اعضای اتاق بازرگانی را پلیس اینترپل با همه امکانات و ظرفیت های خود پیگیری کرده و به نتیجه خواهد رساند.

شیرزاد یادآورشد: تعامل مناسب پلیس اینترپل و اتاق بازرگانی با رویکرد خوب آقای بخشنده رئیس توانای اتاق در سطح مطلوبی است و تجار و بازرگانان می توانند اطلاعات لازم در خصوص طرف های قرارداد خارجی را از پلیس اینترپل  کسب کنند تا در معاملات آسیب نبینند.

این مسئول انتظامی گفت: شما می توانید برای اعتبارسنجی و کسب استعلام طرفهای خارجی خود از پلیس اینترپل به صورت رایگان اقدام کرده و امنیت  فعالیتهای اقتصادی خود را تقویت کنید.

image_2022_6_12-19_26_4_114_1hS

در ادامه مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: با همکاری دفاتر ایران در کشورهای خارجی و ۳۲ رایزن فعال اقتصادی در کشور های هدف تلاش می کنیم در کنار فعالیت اتاق های بازرگانی سایر کشورها، حقوق بازرگانان و تجار در خارج از مرزها با وجود تحریم ها مدیریت منطقی شود.

وی افزود: باید به سمتی برویم که با آرامش و از مسیر قانونی از ظرفیت های داخل کشور، وزارت امور خارجه، نهادهای نظارتی و امنیتی و حوزه تخصصی وکلای قوه قضاییه در معاملات اقتصادی بیشتر بهره مند شویم.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین تصریح کرد: پیشنهاد می شود یک خط مستقیم ارتباطی برای فعالان اقتصادی پیش بینی شود تا اگر مشکلی بروز کرد در اختیار بازرگانان باشد تا از طریق ارتباط اتاق های بازرگانی و پلیس اینترپل بتوانند اقدام مقتضی را انجام دهند. 

وی بیان کرد: برای عملی شدن شعار سال لازم است ارتباط موثری با کشورهای همجوار تعریف شود و با ایجاد تشکل منطقه ای اینترپل با ۱۵ کشور همسایه و منطقه، ارتباطات مرزی و ترانزیتی را تسهیل کرده و به توافق موثری برسیم.

Capture

بخشنده با اشاره به تعامل موثر اتاق بازرگانی و نیروی انتظامی کشور اظهارداشت: در این وبینار کشوری بیش از ۲۵۰ کانال در فضای مجازی ارتباط دارند و موضوع آشنایی با وظایف پلیس اینترپل در دستور کار است.

وی گفت: اتاق بازرگانی قزوین به عنوان یکی از اتاق های پیشرو در حوزه بین المللی با توجه به حضور موثر فعالان اقتصادی توانمند در این حوزه ضمن همکاری با پلیس اینترپل در حمایت از فعالان بخش خصوصی و حفظ کیان اقتصادی کشور تلاش می کند.

بخشنده افزود: با وجود مشکلات و انواع تحریم ها در دوره های مختلف اکنون با تعامل ایجاد شده شاهد تحول در دستگاه های مرتبط برای همکاری هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین تصریح کرد:ایران در سازمان بین المللی اینترپل با ۱۹۵ عضو فعالیت بسیار خوبی دارد که نمونه آن دستگیری سریع سارقان بانک ملی است.

image_2022_6_12-19_26_3_586_PFe

درادامه این نشست، کلانتری معاون کارشناسان رسمی مرکز وکلای قوه قضاییه اظهارداشت:۲۰ هزار کارشناس رسمی در ۶۳ رشته و ۳۷ هزار وکیل پایه یک در خدمت توسعه تجارت بین‌الملل هستند و ما وظیفه خود می دانیم با استفاده از ظرفیتهای قانونی از روند اقتصادی کشور حمایت کنیم.

در این وبینار شرکت کنندگان با وظایف پلیس بین الملل(اینترپل ) و نحوه تعامل با فعالان حوزه اقتصادی در مبادلات بین المللی به صورت حضوری و مجازی آشنا شدند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز