۶۸ درصد از چاههای آب استان قزوین به کنتور هوشمند مجهز شدند

۱۴۰۱/۰۳/۲۸ - ۲۳:۵۷:۱۵
کد خبر: ۱۳۴۰۸۵۹
۶۸ درصد از چاههای آب استان قزوین به کنتور هوشمند مجهز شدند
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: در سال گذشته با تجهیز 617 حلقه چاه به اداوات اندازه گیری هوشمند تاکنون 68 درصد چاههای آب کشاورزی استان به کنتور هوشمند مجهز شده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ یداله ملکی با اشاره به اهمیت طرح انسداد چاه های غیرمجاز و نصب کنتور هوشمند در استان اظهار داشت: برای مدیریت منابع آبی طرح های مختلفی در استان عملیاتی شده که توانسته ایم وضعیت را کنترل کرده و از افت آبهای زیرزمینی جلوگیری کنیم.

وی افزود: در راستای نیل به اهداف از پیش تعیین شده در شرکت در سال گذشته، با بسیج امکانات خود و استفاده از ظرفیت مصوبات شورای حفاظت و کمیته صیانت از منابع آب استان ضمن ایجاد تعامل و گفتمان واحد در دستگاههای ذیربط و مراجع قضایی و انتظامی نسبت به شناسایی و ضبط 65 دستگاه اداوات حفاری غیر مجاز اقدام شده است.

74025

ملکی تصریح کرد: همچنین با تلاش مجموعه همکاران شرکت آب منطقه ای قزوین نسبت به پر و مسلوب المنفعه کردن 315 حلقه چاه غیر مجاز و یا فاقد پروانه و نیز تقلیل منصوبات 3 حلقه چاه کشاورزی اقدام کردیم که با این کار زمینه صرفه جویی حدود 32 میلیون مترمکعب آب در سفره های آب زیرزمینی محقق شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین یادآورشد: طرح نصب کنتورهای هوشمند در استان قزوین با هدف صیانت، حفاظت و مدیریت بهینه منابع آبهای زیرزمینی اجرایی شده تا درکنار سایر اقدامات از جمله طرح احیاء و تعادل بخشی به کاهش مصرف آب های زیرزمینی نیز کمک کند.

ثثثث

این مسئول بیان کرد: اجرای این طرح ها تا مجهز شدن همه چاههای استان به کنتور هوشمند همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با نصب 617 دستگاه کنتور هوشمند در سال گذشته تاکنون 3913 دستگاه کنتور هوشمند در چاههای کشاورزی، صنعتی، خدماتی استان نصب شده که این تعداد معادل 68 درصد چاههای مجاز  استان است.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز