اعلایی: شرکت‌های دانش بنیان به فعالیتهای پژوهشی بیشتر اهمیت دهند

۱۴۰۱/۰۳/۲۹ - ۰۸:۳۹:۱۰
کد خبر: ۱۳۴۰۹۰۵
اعلایی: شرکت‌های دانش بنیان به فعالیتهای پژوهشی بیشتر  اهمیت دهند
استاندار قزوین گفت: شرکت های دانش بنیان بایستی به فعالیت های پژوهشی بیشتر اهمیت دهند تا امور تحقیقاتی فقط به دانشگاهها محدود نشود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان قزوین اظهار داشت: زیربنای توسعه توجه به امور پژوهشی و تحقیقاتی است و بایستی در همه امور به آن توجه جدی داشته باشیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه پژوهش را نباید متوقف به دانشگاه کرد، گفت: شرکت های دانش بنیان در پژوهش لازم است ورود جدی داشته باشند تا پژوهش، کمک فنی و اعتباری و اجرا در یک مسیر قرار گیرند.

وی یادآورشد: طرح های پژوهشی با عناوین کلی و اعتبارات ناقص، موفق نخواهد بود و این رویکرد موجب هدر رفتن منابع می شود.

اعلایی تصریح کرد: روند معیوب اقدامات پژوهشی باعث شده تا دستگاه ها آنگونه که باید و شاید به سمت موضوعات تحقیقاتی نروند لذا به نظر می رسد امسال باید تغییری در این زمینه ایجاد کنیم و با تعریف پژوهش در محورهای اصلی استان زمینمه اثرگذاری بیشتر را مهیا کنیم.

استاندار قزوین یادآورشد: بسیاری  موضوعات پژوهشی عناوین کلی دارند و برای رفع تکلیف انجام شده در حالی که باید مسئله شناسی و بعد از آن با اولویت گذاری مناسب موضوعات دنبال شود. 

اعلایی یادآورشد: موضوعاتی مانند آب به ویژه راه اندازی بازار آب، شهرک انرژی، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، راه اندازی شهرک های صنفی و تولید محتوا می تواند در اولویت طرح های پژوهشی استان قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: فعالیت رسانه‌ها یکی از موضوعات دیگری است که می تواند در اولویت طرح های پژوهشی قرار گیرد زیرا به هر میزان رسانه های استان تقویت شوند ظرفیت شفافیت، نقد و پیشبرد بهتر امور افزایش می یابد.

انتهای پیام

 

نظر شما