قزوین می تواند به خاستگاه ورزش چوگان کشور تبدیل شود

۱۴۰۱/۰۳/۲۹ - ۱۳:۱۷:۴۴
کد خبر: ۱۳۴۱۰۹۹
قزوین می تواند به خاستگاه ورزش چوگان کشور تبدیل شود
رئیس فدراسیون چوگان کشور گفت: قزوین با داشتن استعدادهای فراوان و موقعیت مناسب در صورت حمایت مالی می تواند به خاستگاه ورزش چوگان کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی برنا از قزوین؛ مجمع انتخاباتی هیئت چوگان استان قزوین روز یکشنبه با حضور ابراهیم نوزایی رئیس فدراسیون چوگان کشور، عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان و اعضای مجمع در اداره ورزش و جوانان استان برگزار شد.

image_2022_6_19-14_13_14_202_dMT

ابراهیم نوزایی در این مراسم گفت: آنها که وارد اداره هیئت های ورزشی می شوند هرگز دنبال منافع مالی نیستند و با عشق آمده اند و از خودشان هم هزینه می کنند و ما نیز وظیفه داریم حمایت کنیم تا فعالیتها بیشتر شود.

وی اضافه کرد: چوگان هم ورزش و هم فرهنگ است و افتخار می کنیم ورزشی با یک هزار سال قدمت متعلق به  ایرانیان است و رهبری نیز در خصوص چوگان صحبت کرده اند که اهمیت این ورزش را می رساند لذا چوگان متعلق به همه مردم ایران است.

نوزایی تصریح کرد: استان قزوین پایتخت چوگان ایران است و از اینجا به اصفهان رفته و باید این استان را حمایت کنیم تا ظرفیت های خود را بروز دهد.

رئیس فدراسیون چوگان کشور یادآورشد: تلاش می کنیم اولین بازی چوگان در زمین قزوین برگزار شود و ما جدی هستیم تا این رشته را در همه شهرستانهای استان توسعه دهیم.

نوزایی اظهارداشت: در انجام ورزش چوگان هیچ منعی نیست و همه می توانند ورود کنند ولی چون تامین اسب و زمین بازی هزینه قابل توجهی دارد باید با کمک خیرین و حامیان مالی بتوانیم نیازها را تامین کنیم تا افراد بیشتری وارد این عرصه شوند.

image_2022_6_19-14_8_38_821_XsE

وی با تشکر از قنبری رئیس هیئت سابق استان اظهارداشت: برای احیای رشته چوگان باید همت کنیم و امیدواریم رئیس جدید هیئت ( آقای فکری) که بابرنامه وارد کار شده بتواند به رشد و توسعه ورزش کمک کند.

این مسئول ورزشی گفت: لازم است با فعال کردن هیئت های شهرستانی به رشد ورزش و شاخص شدن قزوین در رشته چوگان اقدام کنیم.

نوزایی افزود: قزوین ظرفیت میزبانی مسابقات کشوری را دارد و روستای خونان به یک برند کشوری در چوگان تبدیل شده و ورزش کاران آن توانسته اند جایگاه خود را تثبیت کنند و یک رقیب جدی برای دیگر استانها محسوب شوند.

image_2022_6_19-14_8_0_419_oRJ

رئیس فدراسیون چوگان کشور اعلام کرد: به دلیل استعدادهای خوب موجود در روستای خونان بویین زهرا در رشته چوگان آمادگی داریم یک جام ورزشی را در این روستا برگزار کنیم.

در ادامه این مراسم از تلاش های قنبری که سه دوره متوالی ریاست هیئت چوگان قزوین را بر عهده داشت تجلیل شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز