پیگیر پرداخت مالیات واحدهای صنعتی استان قزوین در محل استقرار هستیم

۱۴۰۱/۰۳/۲۹ - ۲۱:۵۲:۵۱
کد خبر: ۱۳۴۱۲۸۴
پیگیر پرداخت مالیات واحدهای صنعتی استان قزوین در محل استقرار هستیم
رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: پرداخت مالیات واحدهای صنعتی استان در محل استقرار و ایجاد گمرک در منطقه صنعتی چرم سازی را با جدیت پیگیری می کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ هشتاد و سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی عصر یکشنبه با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار، میثم پیله فروش معاون اقتصادی، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین و فعالان بخش خصوصی و مدیران دستگاههای اجرایی در استانداری قزوین برگزار شد.

مهدی بخشنده در این جلسه اظهارداشت: مصوبه هیئت وزیران در خصوص مدیریت مصرف برق و اعمال خاموشی در واحدهای تولیدی می تواند مشکل ساز شود لذا انتظار داریم این کار با هماهنگی مدیران واحدها صورت گیرد.

وی افزود: در شرایطی که فشارهای سیاسی موجب شده از ورود به سازمان تجارت جهانی منع شویم باید با رفع موانع تولید بتوانیم به روان سازی امور کمک کنیم و در این راستا تسهیل در حمل و نقل و گمرک ضروری است.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین تصریح کرد: طرح «وفور جنگل» به مساحت ۴۰ هکتار در روستای سپوهین اجرا شده و بیش از 18 ماه از آغاز آن می گذرد و امروز نمادی از مهر به طبیعت شده و مردم به مناسبت های مختلف با کاشت نهال در این کار زیست محیطی شرکت کردند که در اتاق بازرگانی از این حرکت های مردمی حمایت خواهیم کرد اما تامین آب آن از سوی دستگاههای اجرایی مهم است.

image_2022_6_19-17_50_8_188_eYT

بخشنده تصریح کرد: دوره آموزشی برای فعالان اقتصادی در خصوص آشنایی با پلیس بین الملل(اینترپل) به صورت وبیناری با ۲۵۰ مخاطب برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین یادآورشد: برای واگذاری زمین برای استقرار پایانه گمرکی در منطقه چرمسازی قرار شد در فاز اول دو هکتار زمین اختصاص یابد تا کارها تسریع شود. 

وی بیان کرد: موضوع بهینه سازی مصرف برق در زمان پیک و اخذ مالیات واحدهای صنعتی در محل استقرار، دستور دیگر جلسه امروز است که امیدواریم برای اجرایی شدن آن اقدام شود.

بخشنده تصریح کرد: دستور دیگر درخواست صدور مجوز تردد کامیون های خارجی برای حمل کالاهای صادراتی استان است که در صورت کافی نبودن ناوگان داخلی و استان امکان بهره مندی از آن مهیا شود.

وی بیان کرد: حدود ۲۰ درصد صادرات با ناوگان خارجی صورت می گیرد و برای پاسخگویی به نیازها و کنترل قیمت حمل لازم است امکان استفاده از ناوگان خارجی در صورت امکان مهیا شود.

در ادامه رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کاشت جنگل از روش های نوین سرمایه گذاری خرد است که از نظر فرهنگی و محیط زیستی مورد توجه است.

image_2022_6_19-22_54_26_72_0fY

وی بیان کرد: ایجاد پوشش گیاهی مهم است و از بیابانی شدن اراضی جلوگیری می کند ولی نوع گونه ها باید کم آب انتخاب شود تا بعد از دو سال آبیاری دیگر نیازی به آب نداشته باشد و به صورت دیم سیراب شود.

افلاطونی تصریح کرد: در ارتفاعات محدودیت آب نداریم و باید اب در منطقه تامین شود و ادارات دولتی نیز همراهی لازم را داشته باشند.

در این جلسه از علیرضا بابایی چهره ماندگار بخش کشاورزی استان تجلیل شد.

بابایی که از جوانان تحصیل کرده استان قزوین محسوب می شود در حال حاضر مدیرعامل شرکت کاسپین گل پارسیان و کارآفرین برجسته دانشگاهی در حوزه علوم کشاورزی از دیدگاه فرهنگستان علوم و تولیدکننده نمونه محصولات گلخانه ای کشور است.

بابایی همچنین موسس و بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان توسعه فنآوری آبکشت آویسا، نخستین کلینیک فوق تخصصی هیدروپونیک کشور است.

image_2022_6_19-18_53_47_484_kiq

تولیدکننده نخستین کنه کش غیر شیمیایی، با مصرف فراگیر و گسترده در گلخانه های کشور، عضو هیئت موسس شرکت دانش بنیان نانو فناوران دایا، تولیدکننده عوامل بیولوژیک و شکارگرهای کنترل کننده آفات مهم گلخانه ای و ارائه دهنده خدمات تخصصی و فوق تخصصی هیدروپونیک به بیش از 120 واحد گلخانه ای در 17 استان کشور از دیگر ویژگی ها و توانمندی های این چهره ماندگار بخش کشاورزی است.

انتهای پیام

نظر شما