شهرک ملی مهارت در قزوین راه اندازی می شود

۱۴۰۱/۰۴/۰۱ - ۰۶:۳۳:۵۲
کد خبر: ۱۳۴۲۱۸۴
شهرک ملی مهارت در قزوین راه اندازی می شود
معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: با راه اندازی شهرک ملی مهارت در استان نیازهای بخش های صنعت و کشاورزی به نیروی کار ماهر را تامین خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ نشست صمیمی استاندار با روسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی استان با هدف بررسی چالشها و راهکارهای ارتقای نقش آفرینی دانشگاهها در تعالی حکمرانی و توسعه پایدار استان سه شنبه شب در پارک علم و فنآوری قزوین برگزار شد.

میثم پیله فروش در این نشست اظهارداشت: در تفاهم سه جانبه میان سازمان فنی و حرفه ای کشور، اداره فنی حرفه ای استان و دانشگاه کار البرز موضوع آموزش های مهارتی مبتنی بر مشاغل در دستور کار قرار گرفته تا مهارت گروههای مختلف برای اشتغال را تقویت کنیم.

وی اضافه کرد: درصددیم تا شهرک ملی مهارت را در استان راه اندازی کنیم تا کمبود مهارت در بخش صنعت و کشاورزی و سایر عرصه ها جبران شود.

image_2022_6_22-0_53_30_553_L3o

پیله فروش تصریح کرد: با کمک این شهرک و تقویت مهارت آموزی می توانیم به اقتصادی شدن دانشگاهها و تامین منابع مالی آنها هم کمک کنیم.

وی اظهارداشت: اگر بخواهیم صنعت و دانشگاه با محور دانش بنیان به حرکت خود ادامه دهد بدون تردید به نیروی کار ماهر نیاز داریم و چون این کار در دانشگاهها شکل نمی گیرد به همین دلیل برخی واحدهای صنعتی بزرگ در کنار خود مراکز جامع علمی کاربردی احداث کرده اند تا نیاز مهارتی و دانشی خود را تامین کنند.

معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآورشد: اگر نیاز مهارتی صنعت و کشاورزی در دانشگاهها تامین شود بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد و امیدواریم راه اندازی شهرک ملی مهارت بتواند نیازهای مهارتی بخش های اقتصادی استان را تامین کند.

5555

در این نشست روسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی استان دغدغه ها و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

واگذاری حوزه های اقتصادی به مردم، ایجاد بستر برای فعالیت بیشتر نخبگان در بخش دولتی، تقویت اقتصاد خدمات؛ جلوگیری از فرار نخبگان و سرمایه های استان، تسهیل در روند جذب نخبگان، معرفی ظرفیت گردشگری استان، سبک کردن حکمرانی در کشور، توسعه کیفی دانشگاهها، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، توجه به نیروی انسانی ماهر و متخصص برای عبور از اقتصاد نفت بنیان به اقتصاد دانش بنیان، سپردن صنایع کوچک به نخبگان دانشگاهی، استفاده از دانشگاهیان در تدوین پیوست علمی از جمله مسائل مطرح شده در این نشست بود.

66666

همچنین توجه به راه اندازی کسب و کارهای خانگی و توسعه آنها، تلاش بیشتر در برندسازی قزوین در عرصه های مختلف، حضور دانشگاهیان در شوراهای دستگاههای اجرایی، تشکیل سمپاد مهارتی در استان، ماموریت گرا کردن دانشگاهها، ساماندهی بازار کنکور در استان، توسعه مراکز رشد در دانشگاهها و برخورداری شرکت های دانش بنیان از حمایت صندوقهای اعتباری از دیگر مطالب مطرح شده در نشست روسای دانشگاهها با استاندار قزوین بود.

استاندار قزوین همچنین از نمایشگاه توانمندی های شرکت های دانش بنیان و محصولات فنآور در پارک علم و فنآوری قزوین بازدید کرد.

انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز