استفاده از اینترنت اشیا(IOT) موجب تحول درکشاورزی می شود/ زمین موات معنا ندارد

۱۴۰۱/۰۴/۰۲ - ۱۵:۰۳:۰۵
کد خبر: ۱۳۴۲۸۴۶
استفاده از اینترنت اشیا(IOT) موجب تحول درکشاورزی می شود/ زمین موات معنا ندارد
نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود تکنولوژی روز دیگر زمین موات معنایی ندارد و با به بهره گیری از اینترنت اشیا (IOT) قادریم ضمن تحول اساسی در بخش کشاورزی امنیت غذایی کشور را تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ در سی و ششمین دوره انتخاب و معرفی نمونه های بخش کشاورزی استان قزوین روز پنجشنبه با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، اعلایی استاندار،  سید حسین حسینی رئیس سازمان شیلات کشور، لطف الله سیاهکلی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی، علی اکبر مویدی رئیس موسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی، میثم پیله فروش معاون اقتصادی استاندار و جمعی از فعالان عرصه کشاورزی، از ۴۷ نفر از کشاورزان نمونه ملی و استانی تجلیل شد. 

لطف الله سیاهکلی در این مراسم اظهارداشت: در صعر کنونی بشدت به سمت تحقق اینترنت اشیا(iot) پیش می رویم و با عبور از ارتباط انسان با اشیا امروز شاهد انقلاب ارتباط اشیا با یکدیگر خواهیم بود که این تکنولوژی می تواند در عرصه صنعت و کشاورزی موجب تحول و کاهش هزینه های تولید شود.

image_2022_6_23-14_30_29_411_XOq

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این تکنولوژی می توان به جای هدر دادن منابع آبی کشور با روش سنتی غرقابی در کشاورزی از آن استفاده کرد که با این سیستم هروقت گیاه به آب نیاز داشت توسط سیستم تامین می شود و قادریم مدیریت مصرف را محقق کرده و هزینه تولید را بشدت کم کنیم.

سیاهکلی اضافه کرد: البته ریشه این تفکر در قرآن و تاریخ اسلامی هم دیده می شود و نمونه هایی از آن در عصر سلیمان هم بوده و ما نیز با بهره گیری از دانش روز و استخراج قرآنی قادریم تحول در عرصه های مختلف کشور را تسریع کنیم.

آموزش نوین در بخش کشاورزی را جدی بگیریم  

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: استفاده از روش های نوین و اینترنت اشیا نیازمند بهره مندی از دانش و آموزش های روز است لذا به مسئولان وزارت کشاورزی توصیه می کنیم موضوع آموزش بهره برداران و کشاورزان در بخش های مختلف این صنعت را جدی بگیرند و برای آن برنامه ریزی کنند.

سیاهکلی اظهارداشت: برای افزایش بهره وری در تولید و منابع آبی بایستی از تکنولوژی روز و روشهای نوین استفاده کنیم و بهره گیری از همه امکانات و ظرفیت های خدادادی را در دستور کار قرار دهیم.

صصصصصص

این نماینده مجلس گفت: برای افزایش بهره وری در تولید و تحول در بخش کشاورزی ابتدا باید رویکردهای ما تغییر کند و از آنچه داریم بخوبی استفاده کنیم و در این راستا در استان و کشور باید هر زمینی که قابلیت احیا دارد مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اگر در دستگاه قضایی ما همچنان حکم قلع و قمع درخت صادر شود و از فعالیت تولیدی و شیلاتی در باغات کنار رودخانه ها به هر دلیلی جلوگیری کنیم این تحول رخ نخواهد داد لذا ابتدا باید این نگاه اصلاح شود و تغییر کند تا منتظر تغییر باشیم.

سیاهکلی بیان کرد: اگر می خواهیم امنیت غذایی کشور تضمین شود باید همه مدیران و تصمیم گیران در سه قوه عزم جدی داشته باشند تا جور دیگر بیندیشند و روش های کهنه و غیرکارآمد را کنار بگذارند و اجازه دهند هر زمینی که قابلیت کشت و زرع دارد مورد استفاده واقع شود و ما با اصلاح قوانین و مقررات و رویکردها از همه ظرفیت های خود برای بهره وری استفاده کنیم.

صصصصصص

در عصر تکنولوژی موضوع زمین موات معنایی ندارد

وی اضافه کرد: با وجود تکنولوژی در عصر کنونی دیگر زمین موات معنا ندارد زیرا براحتی این اراضی نیز قابل کشت و زرع و بهره گیری و احیا شدن است و قضات ما هم باید بجای قلع و قمع و دستور قطع درخت و توقف فعالیت در عرصه های طبیعی در اجرای قانون به رعایت حق و حقوق مردم هم توجه کنند زیرا اگر قانونی مانع اجرای حق شود ایراد دارد و باید اصلاح شود.

سیاهکلی اظهارداشت: با وقوع جنگ میان روسیه و اکراین بسیاری از کشورهای اروپایی در تامین مواد غذایی بشدت دچار بحران خواهند شد و شاید کشور ما هم متاثر شود لذا موضوع امنیت غذایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و همه باید برای تحقق آن تدبیر کنیم.

0000

وی یادآورشد: با نگاه بسته و سنتی و بدون دانش روز نمی توان کشور را اداره کرد لذا برای تقویت امنیت غذایی کشور بایستی با اصلاح رویکردهای سنتی و بسته و استفاده از دانش روز و عزم جهاد در مسیر خدمت بیشتر و تحول در عرصه تولید و افزایش بهره وری در کشاورزی گام برداشت.

در این مراسم از 10 کشاورز نمونه ملی و 37 نمونه استانی تجلیل شد.

انتهای پیام

نظر شما