کشاورزی خانوادگی و نسلی ترویج شود

۱۴۰۱/۰۴/۰۲ - ۱۵:۴۶:۱۵
کد خبر: ۱۳۴۲۸۵۴
کشاورزی خانوادگی و نسلی ترویج شود
نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزی خانواده محور و نسلی را جدی بگیریم تا این شغل نسل به نسل منتقل شده و شاهد ورود فرزندان کشاورزان نیز به این عرصه باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ در سی و ششمین دوره انتخاب و معرفی نمونه های بخش کشاورزی استان قزوین روز پنجشنبه با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، اعلایی استاندار،  سید حسین حسینی رئیس سازمان شیلات کشور، لطف الله سیاهکلی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی، علی اکبر مویدی رئیس موسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی، میثم پیله فروش معاون اقتصادی استاندار و جمعی از فعالان عرصه کشاورزی، از ۴۷ نفر از کشاورزان نمونه ملی و استانی تجلیل شد. 

فاطمه محمد بیگی در این مراسم اظهارداشت: در شرایطی که جهان با جنگ غذا روبروست بسیار خرسندیم که بیش از 47 کشاورز نمونه کشوری و استانی داریم که توانسته اند در عرصه تولید بخوبی بدرخشند و نقش آفرین باشند.

محمد بیگی گفت: این برگزیدگی نوعی لبیک به رهبری است که کشاورزان اجازه ندادند تا امنیت غذایی کشور به خطر بیفتد و محتاج دیگران شویم.

image_2022_6_23-14_30_29_411_XOq

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  به نظر می رسد حمایت از کشاورزان هنوز جدی نیست زیرا اجازه نمی دهیم یک کشاورز اطراف باغ خود را فنس کشی یا یک اتاقک برای انباری وسایل کشاورزی احداث کند در حالی که در برخی استان ها مانند زنجان این محدودیت ها نیست و این دوگانگی آزار دهنده است.

وی بیان کرد: این که سومین استان کشور در صدور احکام قلع و قمع هستیم زیاد جالب نیست و باید به فکر آبادانی و استفاده بیشتر از زمین های کشاورزی و منابع طبیعی باشیم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: لازم است کشاورزی خانواده محور و نسلی را جدی بگیریم تا این شغل نسل به نسل منتقل شده و شاهد ورود فرزندان کشاورزان نیز به این عرصه باشیم و از شکاف نسلی جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: با استقرار حدود 60 دانشگاه و موسسه آموزش عالی در استان می توانیم آموزش های تخصصی و انتقال دانش کشاورزی به جوانان را جدی بگیریم و گسترش دهیم.

محمد بیگی اظهارداشت: توسعه دانشکده های کشاورزی از دیگر طرح هایی است که می تواند به ترویج و توسعه دانش کشاورزی کمک کرده و برنامه های علمی و اصولی تری در حوزه آب و خاک و الگوی کشت را معرفی و عملیاتی کند.

فاطمه

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: در حوزه آبخیزداری در استان عقب ماندگی زیادی داریم و امسال از مجموع ۱۲ طرح فقط سه طرح اجرا شده که این روند باید تسریع شود.

وی گفت: انتظار داریم با استفاده از اعتبارات ملی در اجرای طرح های کشاورزی و آبخیزداری زمینه تقویت امنیت غذایی در استان مهیا شود.

در ادامه از 10 کشاورز نمونه ملی و 37 کشاورز نمونه استانی تجلیل شد.

انتهای پیام

نظر شما