کشاورزان نخبه و با تجربه می توانند در تصمیم گیری های بخش کشاورزی مشارکت کنند

۱۴۰۱/۰۴/۰۲ - ۱۷:۴۹:۴۳
کد خبر: ۱۳۴۲۸۷۲
کشاورزان نخبه و با تجربه می توانند در تصمیم گیری های بخش کشاورزی مشارکت کنند
نماینده تخصصی باغبانی در مجمع ملی کشاورزان خبره کشورگفت: با استفاده از ایده های کشاورزان نخبه و با تجربه در تصمیم گیری عرصه کشاورزی می توان به دستاوردهای مطلوب تری رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ سی و ششمین دوره انتخاب و معرفی نمونه های بخش کشاورزی استان قزوین روز پنجشنبه با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، اعلایی استاندار، سید حسین حسینی رئیس سازمان شیلات کشور، لطف الله سیاهکلی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی، علی اکبر مویدی رئیس موسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی، میثم پیله فروش معاون اقتصادی استاندار و جمعی از فعالان عرصه کشاورزی، از ۴۷ نفر از کشاورزان نمونه ملی و استانی تجلیل شد. 

حسین کاکاوند از کشاورزان خبره کشور در این مراسم گفت: کشاورزان و بهره برداران با عشق و انگیزه فراوان با ورود به عرصه تولید و کشاورزی با تحمل همه سختی ها تلاش می کنند تا امنیت غذایی مردم به مخاطره نیفتد و کشور دچار چالش نشود.

وی افزود: اگر در شعار مدیران گفته می شود کشاورزی مهم است و بهره برداران سربازان جبهه جنگ در امنیت غذایی هستند باید در عمل نیز جدی گرفته شده و حمایت شوند و گوش شنوایی برای شنیدن مطالبات و خواسته های به حق آنها وجود داشته باشد.

 مدیرعامل کانون کشاورزان استان قزوین تصریح کرد: کشاورز تنها واسطه خداوند و مردم است و جایگاه والایی در دین مبین اسلام دارد و فعالان این عرصه با اعتقاد واقعی به معبود در همه مراحل تولید از کاشت، داشت و برداشت محصول با توکل به خدواند و دعا و نیایش در بارش نعمت های الهی و پرداخت خمس و زکات خود امیدوار به برکت در کار خود هستند و به آن افتخار می کنند.

صصصص

حسین کاکاوند بیان کرد: استان قزوین به عنوان قطب کشاورزی با داشتن کشاورزان و بهره برداران شاخص کشوری و نمونه که همه ساله تعدادی از آنها از سوی وزارت جهاد کشاورزی به عنوان شاخص و منتخب کشوری مورد تجلیل قرار می گیرند از تجارب ارزشمندی برخوردارند که می توانند در تصمیم گیری های این بخش نقش آفرین باشند.

رئیس هیئت مدیره تعاونی باغداران استان قزوین یادآورشد: کشاورزان نمونه استان قزوین توانسته اند راندمان برداشت در هر هکتار را تا چند برابر افزایش دهند و شرایط کشت در کم آبی را بلدند و بسیاری در کنار تجربه خود به دانش روز هم مجهز شده اند و برخی نیز فرزندان تحصیل کرده خود را وارد این عرصه کرده اند و اگر به طور جدی حمایت شوند این فعالیت می تواند نسل به نسل منتقل شده و تداوم یابد و تولید پایدار کشاورزی را محقق کند.

حسین کاکاوند اظهارداشت: ما کشاورزان هم تخصص و هم حرف زیادی برای گفتن داریم و از مسئولان انتظار داریم اگر می خواهند برای ما تصمیم بگیرند حتما از چند کشاورز نخبه دعوت کنند تا در جلسات شرکت کرده و در تصمیم گیری ها کمک مدیران دولتی باشند تا کارها بهتر پیش برود.

222

وی اضافه کرد: خوشبختانه تعامل ریاست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بهره برداران بسیار خوب است و مجموعه جهاد پاسخگو هستند و صندوق توسعه کشاورزی نیز همراه فعالان این عرصه است و امیدواریم با کمک و حمایت دولت بتوانیم فرزندان خود را با انگیزه بیشتری وارد این کار کرده و کشاورزی را نسل به نسل در میان خانواده های خود نیز تداوم بخشیم.

در ادامه از 10 کشاورز نمونه ملی و 37 کشاورز نمونه استان تجلیل شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز