مهمترین رسالت دستگاه قضا، تحقق عدالت و احقاق حق مردم است

۱۴۰۱/۰۴/۰۳ - ۱۴:۰۶:۴۷
کد خبر: ۱۳۴۳۰۶۹
مهمترین رسالت دستگاه قضا، تحقق عدالت و احقاق حق مردم است
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: مهمترین رسالت دستگاه قضایی، اجرای عدالت و احقاق حقوق مردم است که اقدامات انجام شده در این مسیر قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد اظهار داشت: هفتم تیر و سالروز شهادت مظلومانه آیت الله شهید بهشتی و 72 تن از یاران باوفایش فرصتی است تا به جایگاه دستگاه قضا توجه ویژه شود.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی در نظام اسلامی همواره تلاش کرده به رسالت خود در احقاق حقوق مردم عمل کرده و در اجرای عدالت کوشا باشد که جای تقدیر دارد.

عابدینی بیان کرد: اقدامات مهم و حساس دستگاه قضا با تلاش شبانه روزی قضات انجام می شود و رسیدن به عدالت یک مسئولیت سنگین است که با زحمات مجموعه فعالان این عرصه در حال انجام شدن است.

امام جمعه قزوین گفت: عدالت در نظام اسلامی از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است و همکاران دستگاه قضا باید سعی کنند تا حق کسی ضایع نشود و همه امور در مسیر قانون و شرع انجام شود.

خطیب جمعه قزوین یادآورشد: از قضات انتظار داریم در رسیدگی به حقوق مردم دقت کنند و در صورت لزوم راهنمای مردم هم باشند تا حق کسی  ضایع نشود.

آیت الله عابدینی با اشاره به سالروز مبارزه با سلاح های شیمیایی اظهارداشت: در دوران جنگ تحمیلی صدام با کمک حامیان آمریکایی و انگلیسی خود از این سلاح مرگبار علیه مردم ما استفاده کرد و افراد بیگناه زیادی مجروح و عده ای نیز شهید شدند اما سازمان های مدعی حقوق بشر هیچ واکنشی نشان ندادند و ادعای دروغین خود را ثابت کردند.

وی افزود: از این سلاح مخرب در سردشت و حلبچه عراق نیز استفاده شد و عده ای به خاک و خون کشیده شدند ولی این جنایت بزرگ از سوی استکبار پنهان شد.

امام جمعه قزوین با اشاره به فرا رسیدن موسم حج، گفت: از خداوند متعال مسئلت داریم راه مکه و مدینه نیز مانند راه کربلا به سوی مسلمانان گشوده شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین همچنین شهادت حضرت امام محمد تقی (ع) و درگذشت ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، محمد علی کریمخانی را تسلیت گفت.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز